carter uitvijlen op standaard cilinder

Home Forums Techniek Opvoeren carter uitvijlen op standaard cilinder

This topic contains 6 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by KillerNoway 4 years, 5 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #791081

    CasperCitta
    Topic starter
    Berichten: 34

    dus ik heb een standaard snor blokje met een 13/13 carb en tecno krul uitlaat. ik wil graag weten als ik mijn carter uitvijl tot 13mm voor mijn carb. haal ik dan veel winst? aangezien ik maar een standaard 50cc cilinder heb? ik heb namenlijk nog een andere snor carter liggen en die zou ik dus kunnen uitveilen naar 13mm verder zou ik mijn krukas onbewerkt willen laten gewoon echt alleen maar het inlaatje. wat kan ik verwachten? en wat kan ik verwachten als ik ook de krukas bewerk?

    #791122

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    De carters kan je zeker uitvijlen. Maar ik zal zelf niet veel verder gaan als de grootte van een brom inlaat anders wordt het wat overkill.
    Leed wel heel goed de how-to voordat je eraan begint. πŸ˜‰

    Ik zou persoonlijk de krukas gewoon laten zoals hij is. Dat zou niet heel veel gaan schelen met je setup.

    Eventjes off-topic
    Ik zou wel gaan kijken voor een betere uitlaat. Die tecno krul is oud ijzer zodra je weet hoe de andere uitlaatjes rijden.Β  Pak een leovince krulletje, lekker oldskool en rijdt en trekt lekker.
    Heb je al eens een andere poelie geprobeerd?

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #791124

    CasperCitta
    Topic starter
    Berichten: 34

    @killernoway

    bedankt voor je reactie. ik moet wel zeggen dat ik aan het kijken ben om er misschien een 65cc dr onder te gooien πŸ˜› kan ik dat met een snor krukas wel hebben? ik heb namenlijk ook op marktplaats een brom carter + krukas gevonden. misschien mijn 13/13 op een bromcarter met 10mm inlaat en brom krukas met 65cc dr zal wel heel mooi werken denk ik πŸ™‚ misschien dan alsnog de carter uitboren naar 13mm aangezien er dan een 65cc dr op al zal zitten die dat wel kan hebben. wat is jou mening hierover?

    ik rij nou maar 25km/h en ik snap er niks van kan dit dan komen door mijn uitlaat? want ik heb er een proma krul op gehad en die had precies het zelfde ook 25 km/h ik heb verder nog nooit een andere uitlaat erop gehad in die 3 weken dat ik hem heb. verder zit er een onderhand ingereden nieuwe orginele 50cc cilinder en zuiger op maar hij wilt echt niet harder dan 25 πŸ™

    #791126

    CasperCitta
    Topic starter
    Berichten: 34

    @killernoway

    en ik heb er poelie 95 op zitten op het moment

    #791127

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    Het is dat je niet in de buurt woont anders kon je effe een stukje rijden op mijn brommertjes.

    43 DR op snorcarters is ook leuk joh! Ik haal er met 12.10 carb, malossi filter, 70 poelie en gianelli citypower de 55kmu mee. Zuinig, betrouwbaar en rustig. 😉

    Kwestie van cilinder omzetten, cp ff nalopen, groter sproeiertje en een fatsoenlijke uitlaat.

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #791128

    CasperCitta
    Topic starter
    Berichten: 34

    @KillerNorway
    dus het is een mooie plug en play cilinder zeg je. Ik heb nu orginele snorcarters en krukas dus als ik hem daar op gooi zal ik al goede winst moeten hebben. Ik wil graag een citypower uitlaat halen om minder op te vallen en deze zijn niet zo duur en aangezien ik nog een snor carter heb liggen kan ik als ik wil deze uitboren en vijlen en dan die op mijn carter zetten met mijn snor krukas gewoon. Ik moet wel echt even een citypower halen en verder is het redelijk directe winst. Dat klinkt erg goed πŸ˜€

    #791188

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    Houd er wel even rekening mee dat je m moet gaan afstellen.

     

    Hij gaat er heerlijk op rijden maar je gaat uiteraard niet de cilinder 100% benutten omdat je carters origineel zijn. Harder kan je dus altijd nog gaan.

    Citypowertje is een leuke uitlaat, maar een leovince krul pijpje (of iets anders) is natuurlijk ook lekker op zo een setup. πŸ™‚

    “Snelheid went” houd dat ff in je achterhoofd.

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.