Carburateur 13/13 of 12/10?

Home Forums Techniek Opvoeren Carburateur 13/13 of 12/10?

This topic contains 2 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 2 years, 4 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #813619

    Tune noob
    Topic starter
    Berichten: 1

    Dag mensen,

    Ik zit met een carburateur dilemma…
    Ik heb een stock ciao (alleen nieuwe sito uitlaat). Ik zou hem graag iets opdrijven aangezien hij maar 32km/h rijdt. Ik ben van plan een kleinere poelie (70mm), malossi luchtfilter en een nieuwe carburateur te kopen. Alleen weet ik niet of het slim is een 13/13 te kopen of dan beter een 12/10. Ik las hier al dat veel mensen problemen of ontevreden waren met hun 13/13, daarom dat ik twijfel.  Mijn uitlaat is van sito dus ik geloof dat hij 22mm is…(niet zeker). Is mijn combinatie van onderdelen die ik wil kopen eigenlijk zelf effectief of niet? Mijn doel is ongeveer 45km/h.

    Alvast bedankt!
    Tune noob (letterlijk)

    #813620

    Ralf
    Bijdrager
    Berichten: 114

    Hoi ,

    Je kunt er een 12/10 onder zetten of een 13/13 maar dan ga je nog niet veel sneller. Als je een brom klok in het achterwiel zet ben je al klaar, dan loopt ie al 40.

    Groeten Ralf

    #813624

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik zou geen Mallosie filter kopen, daar maakt hij alleen meer lawaai door, en je wint er in jouw geval geen snelheid mee.
    Je kan het filter uitboren (de 3 gaatjes boven op) als je een snorfilter hebt of een bromfilter monteren.
    Als je een beetje handig bent met afstellen is een 13/13 een goede investering omdat je die als je je blok uit wilt vijlen ook nog kunt gebruiken.
    Het zijn prima carburateurs.En geven iets meer trekkracht dan een 10/7. Maar je kunt niet meer het sproeier topic raadplegen. Vandaar dat je handig moet zijn met het vinden van de juiste sproeier maat.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.