Botsing eigenterrein

Home Forums Techniek Problemen oplossen Botsing eigenterrein

This topic contains 2 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by harmyboy 11 years, 7 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #210747

    vespa rider
    Topic starter
    Berichten: 396

    Vorige week stond ik met mijn brommer op de dam, ik stapte op toen was me hele dam leeg, ik loop op dat moment 0,5 m achteruit en BAM kwam een vriend van me met ze auto de dam op gereden dus op eigen terrein hij heeft schade.

    Wie is er nou schuldig en was voor gevolg heeft dit en kan dit via verzekering?? Gr., arno

    #228258

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Kan je dat niet beter aan de verzekering vragen?

    #230830

    harmyboy
    Bijdrager
    Berichten: 81

    Eigen terrein hoeft niet uit te maken. Beide voertuigen zijn verzekerd, achteruit rijden is een bijzondere manoeuvre en daarbij moet je het overige verkeer voor laten gaan. Dat heb je niet gedaan en dus ben je aansprakelijk voor de schade van de ander. Thats it.

    Mocht het zijn dat je niet verzekerd was/bent met de ciao dan kun je het wel gooien op eigen terrein, anders ben je vanwege onverzekerd rijden altijd al schuldig/fout. Op eigen terrein mag je namelijk wel onverzekerd rijden. De schade die je dan hebt veroorzaakt kun je gooien op je eigen persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering die de schade aan de auto van je vriend zal vergoeden.

    Suc6

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.