Beste carters

Home Forums Techniek Opvoeren Beste carters

This topic contains 23 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by iaccaloco 16 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Gebruiker

Miesmaster
    Topic starter

Wat zijn de beste en snelste carters:
    Malossi speedengine
    Polini speedengine
    Polini evolution

Ciaofrank
    Bijdrager

hangt er vanaf wat voor cilinder je koopt, als je malossi DEPS koopt zou ik de malossi speedengine kopen

Anders zou ik de polini evo doen, daar kan een 19 mm carburateur op, de speedengine is wel goed, maar is eigenlijk gewoon een uitgewerkte std carter

Vespaflappie
    Bijdrager

Malossi reed valve engie is het snelst..er is maar 1 snellere—>simoni kit

langen
    Bijdrager

de simonini kit blijf toch het snelste maar ook het duurste en het
    bruutste

en ik denk dat het ook zo blijft

gr langen

Frenkie
    Bijdrager

Simonini 100cc kitje is idd het snelste. Maar persoonlijk vind ik een Malossi blok bruter. Omdat je dat blok helemaal zelf in elkaar hebt gezet en alle verschillende onderdelen zelf hebt gekozen.
    Voor een Simonini kitje hoef je weinig verstand te hebben, alleen maar geld.

Miesmaster
    Topic starter

Het simonini pakket zit dus alle helemaal in elkaar?
    aleen eronder zetten en rijden?

En een mhr vario op een 100cc simonini kit hoe denken jullie daar over?

langen
    Bijdrager

ik heb dat blok een half jaar geleden gekocht voor 200 euro .bij die youri uit roermond die wat op iccaloco,s staat .maar dat was losse carters ,cilinder compleet met kop en rest niks.

dus ik maar nog een 28er oko vlakschuif gepolijst gekocht ben ik nu nog over de onsteking aan het denkken want.normaal zit bij het pakket een snelle race onsteking en die heb ik dus niet ,

ik denk dat ik toch spacon er in ga zetten met pinasco vleigwiel en de krukas die heb ik ook niet maar voor 120 euro ben ik de man bij epc , en dan kan ik dus racen.maar ik moet ook nog zo,n simonini koppeling halen

ik hoop dat jullie het nu wel snappen

en vario op het simonini pakket dat zou ik wel willen .
    ik denk dat je het wel op een ciao kunt bouwen mits je een andere vertandig hebt net zoals tonnie anders trek je het blok kapot denk ik
    of de vario
    ik ga ook nog een andere vertandig laten maken dat ik vario er op kan gooien lijkt me pas echt bruut

hoeveel pk zal die dan hebben

gr langen

Vespaflappie
    Bijdrager

vario heeft niks met pk te maken????hij heeft orgineel 12pk; met 28mm weet ik et niet…

goldono
    Bijdrager

je kutn zelf leuk setje maken van malossi)had ik ook deeld)

Malossi carters
    Malossi krukas
    Malossi uitlaat
    Malossi 80cc big deps
    19mm
    malossi vario

Miesmaster
    Topic starter

@ Langen: Die 28mm oko, is dat een echte ciao carb of van een scooter ofzo?

@goldono: Wat kost die malossi 80cc big deps nieuw? en waar staat dat ‘big deps’ voor?

langen
    Bijdrager

die cabrateur is normaal voor scooters die

ze normaal op en mhr 70 speed gooien dus dat wilt wel

gr langen

special blue
    Bijdrager

die deps kost 102.90 op http://www.scoots.nl heb me laatst zelf ook gehaald. en wat die malossi engine betreft maakt het niet zo veel uit met die centrale spoelpoort heb mun speedengine zelf aangepast op de deps en het loopt gewoon rete goed… tis misschien wel sneller met dat membraam maar om daar 150 euro meer aan uit te geven voor zo’n krukas vind ik beetje veel
    19 gaat wel op carter maar je hebt dan wel problemen om fatsoenlijk op top te komen…. moet je hem al goed afstellen maar dat is erg moeilijk…

Frenkie
    Bijdrager

Is een carb voor scoots jah. Maar ik denk dat je de D-Slide versie bedoeld en niet de vlakschuif.
    Deze carb is btw een imitatie van Keihin PWK en kost ook maar 100 euro (de Keihin pwk is 200 euro ongeveer). En die carb lijkt me (weetr ik eigenlijk wel zeker) te groot voor die setup.

langen
    Bijdrager

ja ik bedoel de d-slide.ik weet dat het een imatatie is maar ik ga geen 200 euro voor een cabrateur betalen ,is me wat teveel van het goeie .ja vespa boiy heeft toch ook een 28 er cabrateur dus dan kan ik dat ook er op hebben ,het enigste verschil is dat het een d-slide is
    maar dat zal niet veel uit maken .alleen moeilijk aftestellen .

troewens ik gooi toch maar niet die omgelaste ninja er op
    ik denk dat die toch dan inhoud met die pijp ik ga een polini evo 70cc trugloop maken die heb ik nog liggen die heeft standaard 32mm aansluiting bij de flens

gr langen

ps weet nog iemand een polijst bedrijf
    voor dingen te laten polijsten

goldono
    Bijdrager

je hebt 2 versie van 80cc de 46,5mm en de 47mm en de laatste is big deps.

het verschil in poorten en timing zit weet ik niet

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.