Bas, z’n Perso’tje

Home Forums Perso’s Projecten Bas, z’n Perso’tje

This topic contains 19 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by Bas94 15 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
  • #284003

    Bas94
    Topic starter
    Berichten: 609

    HoiHoi, ben Bas 14j en kom uit Limburg Belgie. eind november ben ik opzoek gegaan naar een
    brommer op kapaza , martkplaats, verschillende forum’s gingen er door. totdat een vriend van mij
    zijn Ciao weg deed voor 20euro. hiervoor reed ik vaak op mijn pa zijn oude kreidler die nog van hem is geweest toen hij 16+ was. ik wist natuurlijk ook wel dat er het een en’t ander aan moest gebeuren aan mn ciao 8)
    en hij zag er toen gewoon begaaid uit maar wist wel dat ik er met wat tijd, heb er wel weer mooi boven op kreeg.


    linker kant van de benzine tank is op dat moment al geschuurd,

    closeup benzine tank.

    Closeup Banden.

    daarna heb’k er een dag op geschuurd,het machine was uitgeleend 10j dat machine niet nodig gehad
    heb ik het een x nodig ist weg :p . nuja goed moeite wordt beloond zeggen ze toch ? 8)

    Grondlaag:

    de ‘kappenplaats’ heb ik beslist niet geschuurd/gespoten omdat ik dat geld kon sparen voor vermogen 8)
    (70cc , uitlaat ,etc)
    na het schuren ben ik kleur combinatie’s gaan bedenken
    eerst had ik in gedachte Zwart/Geel, dit vond ik te gewoon eigenlijk dus ben meteen verder gaan zoeken
    paars/geel vond ik ook wel iets hebben, maar ik was bang dat dit te donker ging uitvallen.
    en heb toen voor Groen/Wit gekozen.

    deze kleuren heb ik dan ook gehaald en vond het resultaat wel mooi.

    foto’s van het blok,cilinder




    de piston (zuiger) bleek kapot te zijn , de groeven in de piston waren gewoon versleten
    heb een nieuwe besteld en na 3 dagen kon ik deze ophalen.
    nu over naar het spuit en afwerk werk, omdat ik niet zoveel te zeggen heb over mijn
    ‘setup’ want alles is ->nog<- standaard eerste laag:, ook weer de 'kappenplaats' niet gespoten

    de tweede laag :

    afwerking’s laag :

    het resultaat:

    (BTW: de witte streep op de benzine tank moet nog doorgetrokke worden achter het stuur door ,
    naar de andere kant van de benzine tank)

    m’n brommer is nog volledig standaard, maar hier komt na kerst verandering in.
    dan koop ik me een nieuwe pijp (Leovince krul) en michien een 70cc,blok getuned door twins, getunde krukas,en een
    13/13 Carb (Delorto) alsook worden mijn velgen gepolierd op school.

    EDID: was vergeten te vermelden , ik heb er natuurlijk ook kappen bij maar ik moet nog een primer gaan halen
    om deze over te spuiten, deze was tijdelijk uitverkocht :S dus moet wachten totdat deze binnen is. maar jullie krijgen zeker nog foto’s ervan te zien

    Graag jullie Reactie 8)

    Groeten!

    #435523

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    grappig ding, kun je niet iets anders verzinnen voor je zadel?
    Ik vind dit erg beun staan:P en het ziet er niet uit alsof het lekker zit..

    #435524

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    Ik wilde inderdaad even hetzelfde zeggen je zadel ziet er inderdaad beetje beun uit.
    Ik zou een p zadel kopen en het op dezelfde manier oplossen als mijn racer. Zoek maar even naar ciaoracer’s special.

    Maar voor de rest leuk begin :thumb

    #435534

    angel
    Bijdrager
    Berichten: 740

    :Dfijn een belg erbij! Steek toch eens vierspakers of iets dergelijks :p niet de lelijke fietsspakers :p Ik eb een vierspaak achterwiel en een fietsspaakvoorwiel en geloof me de achterste is mooier 8)

    #435536

    Juulie
    Bijdrager
    Berichten: 152

    Ziet er goed uit.
    Alleen vind nog niet dat het de naam speciaal verdiend, maar misschien hebben de andere een andere mening 😉

    #435549

    Bas94
    Topic starter
    Berichten: 609

    @ daan en ciaoracer :idd ja, moet een ander zadel hebben klopt 8)
    @ angel : moet idd andere spaken hebben die staan idd een pak mooier maar zijn ook een pak duurder, dus
    deze zal ik later aankopen.
    @ juulie : we zullen wel een andere mening hebben dan, maar moet ook nog wat aan veranderd worden
    ziet er mss ook niet zogoed uit zonder de kappen erop, maar die krijgen jullie nog tezien 😉

    #435565

    angel
    Bijdrager
    Berichten: 740

    bwah zo duur nu ook weer niet hoor, ik heb twee sets vierspakers gekocht in de tijd in belgie zelf voor 40 euro inclusief wat onderdelen en twee motorblokjes 😀

    #435568

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    heb je al es in andere specials gekeken? ik vind die brommers (die wat af zijn dan, die van mij is nu ook nog n beetje n barrel :P) stukke mooier dan die van jou.

    #435569

    niceVespa
    Bijdrager
    Berichten: 656

    grappig brommertje tip’s:
    zadel 😛
    kort het achterspatbord ff in ziet er al stukken beter uit;)
    4-spaaks
    paar mooie kapjes zou hem ook af maken

    dan heb je een hele mooie Special:thumb

    GTZ NV

    #435576

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Sorry hoor,maar vind dit meer een perso dan een special.Niets van speciale tuning,weinig verbouwingen,enz……
    Word naar perso geplaatst.

    #435581

    Bas94
    Topic starter
    Berichten: 609

    Tja mensen, ik vind hem goed zo. ga idd nog een aantal dingen vervangen
    – spaken,
    -spadborden
    -zadel

    komen allemaal wel aan de beurt.
    kan er wel iets moois van maken hoor.

    en Timoo, ben ook nog maar iets langer dan een week bezig aan mijn Ciao he,
    dus nog ´tijd zat´ om alles te veranderen
    vind het er niet slecht uitzien voor iets langer dan een week…

    #435588

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    voor iets waar je een weekje aan bezig bent geweest ziet het er niet slecht uit nee. maar voor iets wat de naam special wilt verdienen moet je er ook wat meer tijd in stoppen.

    #435589

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Veel succes ermee 🙂

    Het kan nog altijd een special worden!

    #435591

    Bas94
    Topic starter
    Berichten: 609

    idd timo,dat special..is een lang verhaal. kort vertaald ik had hem eerst bij ´je eigen special´ staan.
    en omdat iedereen daar ´mijn special´ had staan dacht ik dat doe ik ook maar, zo komt dat eigenlijk.
    weet ook wel dat er niet veel special aan gedaan is dan alleen over gepoten en ander stuur erop.
    maar komt nog wel 😉

    #435755

    Bas94
    Topic starter
    Berichten: 609

    Een kleine Update: Mijn Kappen Zijn Gespoten, de GrondLaag Ligt Erop.

    niet mis al zeg ik hetzelf ;), morgen even een witte spuitbus halen voor mijn kappen de hoofdlaag wit te geven,
    en 2 tot 3 bussen blanke lak voor het kader + kappen mooi te laten blinken =)
    nog steeds loopt mijn ciao niet goed 😐 ,eerst dacht ik dat dit door het vliegwiel kwam,
    ik heb het vliegwiel toen opnieuw los gedraaid en uiteindelijk bleek dat de spie in het vliegwiel gebroken was,
    deze heb ik dan meteen laten vervangen, dus ik dacht dat hij wel ging lopen. dit is dus niet het geval. ik heb er toen eens met mijn neef over gepraat op msn (RedBull Citta op het forum hier) en ben er toen achter gekomen,
    dat ik de koppeling opvul ring miste michien een domme fout, maar mijn eerste vespa dus ken er nog niet zo veel van.
    aangezien ook mijn koppeling (inhoud, ken de juiste naam er niet voor) met nadruk de remsigmenten versleten waren heb ik maar meteen een gloednieuwe koppeling besteld zodat alles zeker juist is, deze kan ik straks of morgen op gaan halen.

    Met kersmis ga ik het oude Blok van mijn neef kopen deze is getuned door Twins alsook de Krukas , samen met de 70cc cilinder.en een Leovince Krul =) =)
    in januari levert een vriend van mij, mij ook nog eens 2x 4Spaaks velgen speciaal voor onder mijn ciao.

    ik hou jullie op de hoogte natuurlijk.

    Groeten Van Bas

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.