b.baens’ Perso

Home Forums Perso’s Projecten b.baens’ Perso

Dit onderwerp bevat 77 reacties, heeft 23 stemmen, en is het laatst gewijzigd door b.baens 5 jaren, 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 78)
  • Gebruiker

b.baens
    Topic starter

Hallo mede forummensen en mede sleutelaars,

Ik ben Bart Baens ben 16 jaar en woon in Swartbroek (dorpje bij weert).Mijn hobby’s zijn voetbal en sleutelen. Ik zit in Beek op school op de leeuwenborgh opleiding tot vliegtuigmonteur. Ik sleutel nu denk ik al 3 jaartjes aan brommers en aan van alles wat een motortje heeft. Ik heb men eerste vespa gekocht 2 jaar geleden. Hij was toen helemaal uit elkaar gehaald. Ik heb hier ook aardig wat uurtjes in gestoken om hem aan het lopen te krijgen. Ik had 0 verstand van vespa’s. Ik heb dan ook zowat alle onderdelen nieuw gekocht( achteraf had ik er met een nieuwe lichtspoel/ caborateur) en toen liep de brommer eindelijk.

Ik heb hem toen een paar keer heel beun gespoten.

Er hebben verschillende set-ups onder gezeten:

1: compleet standaard

2: DR cilinder rest std

3: 43 mm DR Evo / carters std / 12/10@62@ malle jossi filter

4: 43 mm DR Evo / Speed engine/ 13/13@68@ malossi filter en techno krul (cc)

Toen was ik de brommer helemaal beu,
    Ik heb de hele brommer gestript en alles geschuurd en er direct een stang tussen gelast. Toen heb ik bij de halfords een berg spuitbussen gekocht om mijn brommer te spuiten. Hij werd uiteindelijk Gifgroen met glanzend zwarte kappen.

Na heel wat verneukt geld aan bergen onderdelen waar ik niks mee deed en heel wat blokjes die ik na de knoppen heb gereden ben ik wat rustiger gaan doen met mijn brommer.

Ik heb aan verschillende mensen bij ons uit het dorp van allerlei onderdelen verkocht voor hun zoontjes crossbrommertjes. toen heb ik een EBR voorvork aangeschaft. Een beetje pas gemaakt met behulp van de draaibank.

Dit was een beetje kort samengevat tot hoe mijn groene brommer tot nu toe tot stand is gekomen. Vanaf nu zal ik zo veel mogelijk de perso bijhouden en alle ontwikkelingen(voor zover die er zijn) aan jullie posten.

Ik zal nog proberen of ik foto’s geupload krijg, aangezien ik niet zo handig ben met de computer kan dat nog wel even duren, mijn excuus hier voor !!

Foto’s:
    zo kocht ik hem:

stang ertussen/beun gespoten:

op school even een paar stickers laten maken:

Dit was het blokje

zo was hij met std voorvork en leovince krul:

Dit is het nieuwe blokje:

en zo ziet hij er nu uit met killswitch & handmade. (handmade krijgt binnenkort opknapbeurt)
    set-up:
    Polini speed engine
    43 mm DR Evo Tuned
    13/13@70@Malossi filter
    En pouli 80.

pepko
    Donateur

Hey, leuk dat je een perso hebt aangemaakt!
    Foto’s zullen inderdaad wel handig zijn (tenminste, als je wil dt je perso bekeken word)
    dus heb ik hier voor jouw: de How To foto’s plaatsen. KLIK

b.baens
    Topic starter

Bedankt Pepko voor de fijne reacties,
    nu gaat het zeker lukken eens even proberen (Y)

mikerosauer
    Bijdrager

welkom stadt genoot

RicardoWilms
    Bijdrager

beunhaas bart:P

pepko
    Donateur

Dat ziet er mooi uit! Alleen is het geen goed idee om je zadel te verlagen?
    dat zou er nog een stuk beter uitzien!

hattrick
    Bijdrager

dat ziet er inderdaad mooi uit!

Leovince
    Bijdrager

Jammer dat je geen achteroppie meer hebt. Dit is namelijk geen smoelwerk vind ik 😛

Joris
    Bijdrager

leuke brommer, opzich is de achterkant wel netjes zo.

wel toevallig dat je in beek op school zit, neem aan dat je niet met je ciao naar school komt?:P
    dan zou ik je wel vaker langs zien komen, woon in beek op weg richting vliegveld.

is een leuke opleiding alleen vet kut geregelt, maarja het heet niet voor niets leeuwenborgh:P

b.baens
    Topic starter

@ lampenkap, hij is nog niet helemaal af, maar wat bedoel je met achteroppie ? een budyseat of bagagedrager ?

@ Joris nee, ik kom niet met de vespa naar school, Ja volgens mij heb ik jou wel eens vaker zien rijden met de vespa. Ja is inderdaad wel slecht geregeld op sommige dingen. Maar gelukkig hebben we ook stages he:D. Bedankt voor de leuke reactie.

@ Pepko bedankt voor de fijne reactie:D

b.baens
    Topic starter

Update 22-11-2010

Ik ben eens even bezig geweest met men speed engine want dat was een beetje vies geworden door een paar weken rijden over een zandweggetje.

Ik heb de cilinder eraf gehaald, en alles helemaal gepoetst.
    Daarna met staalwol een soort alcohol de 2 carterhelften schoon gemaakt.
    toen alles weer in elkaar gezet met dit als resultaat:

Verder ben ik maar eens begonnen aan een oud blokje wat ik nog had liggen.
    heb het ooit van shaker overgenomen hier op het forum.

Het moest een zij-inlaat blok zijn, maar de kleine carterhelft was helemaal kapot.

Nu heb ik de krukas omgezet van een elec. carter( ook ver verrot ) naar een CP carter.

Ik heb een begin gemaakt aan het maken van de zij-inlaat.

Ik heb de kleine carterhelft vlak gefreest en de allebei de carterhelften Gevlakt want er zat 5 tiende mm speling in. hier wat foto’s wat de bedoeling word van het zij-inlaat gedeelde.
    Het is nog lang niet af dus als ik tijd heb komen er meer updates/foto’s

zo nu hoop ik weer een beetje verteld te hebben over het beunwerk tot nu toe.

tot de volgende !

Bram Hanegraaf

Ziet er leuk uit, maar hoe ga je nu een lagerpassing maken op je kleincarter ?
    Ik houd hem in de gaten, ziet er gaaf uit!

Tom ciao

Inderdaad, ziet er veel belovend uit! :thumb
    Maar ik betwijfel het of je het gaat lukken met de lagerpassingen, maar we wachten af

b.baens
    Topic starter

Bedankt voor de leuke comment.

Ik ga in die aluminium blok een gat draaien ten grote van de maat van het lager, aangezien het lager door het klein carter heen gaat. Ik weet niet uit mijn hoofd de buitenmaat van het lager, maar het is de bedoeling dat die daar net inpast.

En het gat word daarna kleiner voor de inlaat via de caborateur.
    Van het weekend komt er misschien een update heb nu niet zo veel tijd!

SjoerdCiao
    Donateur

Het beste kun je dat gat ruimen ivm lagerpassing;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 78)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.