autowheelie?

Home Forums Techniek Vario autowheelie?

This topic contains 9 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by beun_ciao 12 years, 6 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #212694

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    Hallo,ik krijg misschien binnenkort een vespa ciao,maar ik wil hem gewoon standaard dus 25-30.
    Maar ik wil hem wel bruut hard laten optrekken!,en misschien autowheelien(a),als ik een vario neem kan dat dan?,en wat voor vario enz moet ik dan?

    #217101

    Vespa Si
    Bijdrager
    Berichten: 517

    Als je het vermogen wilt om te auto-wheelien zul je best wat moeten opvoeren. Een vario is een must, met Malossi of Polini voorvario. Maar als je opvoert om dat optrek-vermogen te realiseren zul je ook wel harder gaan dan 25-30. Een stuk harder. Of met zwaar veel overtoeren rijden en dus ontzettend hogere slijtage.

    Lees eens het Grote Vario topic door en gebruik de search voor termen als auto wheelie en vario setup. Sinds de Google search er is kom je veel meer handige info tegen dan voorheen!

    Maar ik denk niet dat je een 25km brommer kunt laten auto-wheelien.

    #217102

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    Ow okee,maar kan een vario wel op std?,of moet het echt opgevoerd worden?,ik wil gewoon lekker hard optrekken.

    #217106

    Vespa Si
    Bijdrager
    Berichten: 517

    Ja, vario kan op een standaard setup. Maar auto wheelies ga je daar gegarandeerd niet mee maken.

    Wel prima optrekken. Niets bijzonders, maar je hoeft niet meer mee te steppen/fietsen bij het stoplicht.

    #217086

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    @vespasi
    Ervaring met een snornaaf en huge pulley met een polini 46mm is dat het wel als een mongool optrekt (topspeed van 45-50)

    Bruut hard optrekken en toch heel langzaam gaan is nog wel een opgave met een vespa blokje.

    Voor goed hard optrekken, ga opzoek naar en varioset met 1:13,5 vertanding 😉 in combi met een leo krul of citypower en een leuke 43mm koppel cilinder.

    #217107

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    City power komt er zoiezo op,maar een andere cilinder niet,hoe duur is een variotje?,50 a 100?

    #217108

    Lastpak
    Bijdrager
    Berichten: 1136

    100+

    #217109

    schaduw
    Bijdrager
    Berichten: 113

    en dan meteen maar kijken voor 100mm schijven

    lagere top maar meer trek kracht

    #217110

    Vespa Si
    Bijdrager
    Berichten: 517

    100mm schijven is niet lastig te vinden, 90mm is zeldzamer heb ik het idee.

    @hans: Ik geloof graag dat dat als een tiet optrekt maar met een berg overtoeren denk??

    De prijs van een goed vario setje is inderdaad 100euro, minimaal. Ik heb voor mijn setje 140 betaald, kreeg er dan wel een vrijwel nieuwe malossi vario bij (en de originele) en zo’n setje polini afstel rolletjes en gele drukveer.

    #217111

    beun_ciao
    Bijdrager
    Berichten: 547

    creco, vario met 100mm schijven, 1:13,5 vertanding met racevoorvario, en een leo krul. Dan heb je trekkracht, autowheelies:D, alleen de top zal meer rond de 50 liggen:(

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.