angel perso

Home Forums Perso’s Projecten angel perso

This topic contains 41 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by angel 12 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
  • Gebruiker
  • #284406

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    ik ben dus angel, 17 jaar oud en wonend in belgie.

    na lange tijd heb ik weer een ciao kunnen kopen! meer dan een jaar gezocht en eindelijk weer een gevonden, juist opgehaald ๐Ÿ˜€

    het gaat om een witte met papieren van ’84

    op de achtergrond zie je de “donor” die ik erbij kreeg (achterwiel heb ik gewoon hoor)

    de witte word opgeknapt en gaat dienen als winter / slecht weer vervoer

    EDIT:

    het ergst geroeste was de voorvork en het achterrekje. Gisternacht nog serieus doorgedaan en vanmiddag eindelijk het resultaat!(groen was niet direct mijn keuze maar had ik nog liggen :?)

    nog even iets over de brommer: hij komt van een jong koppel die ermee hun boodschappen deden en zo (kinderzitje was er zelfs bij =p) en zij hadden het op hun beurt gekocht van een opa. Ik kreeg ook hun oude vespa ciao waar ze problemen mee hadden mee (stilvallen, platte band..) dat is die blauwe “donor” dus. Hij is hoogstwrs ingevoerd vanuit nederland aan de papieren te zien (zijn ook een duplicaat) en volgens mij is hij van bouwjaar ’84. Ik wil hem ook gewoon motorisch zo laten ik zou het zonde vinden want een kort aanloopje en hij draait als een klokje. loopt wel maar 25-30 maar ja..

    #452987

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    haha veel succes!

    misschien ist wel goed idee om te zeggen wat de plannen zijn.. (uiterlijk, motorisch ,…) :;)
    Ik woon ook in Belgiรซ en heb ook een pak brommers.. Waaronder ook een vespa ciao px..

    helemaal dezelfde als deze, ook helemaal in het wit origineel ๐Ÿ˜‰

    maar gij hebt wel de oldtimer zijkappen ..:)

    succes!

    #452993

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    tnerual :
    haha veel succes!

    misschien ist wel goed idee om te zeggen wat de plannen zijn.. (uiterlijk, motorisch ,…) :;)
    Ik woon ook in Belgiรซ en heb ook een pak brommers.. Waaronder ook een vespa ciao px..

    helemaal dezelfde als deze, ook helemaal in het wit origineel ๐Ÿ˜‰

    maar gij hebt wel de oldtimer zijkappen ..:)

    succes!

    volgens de papieren is hij al 26 jaar oud =) hier in belgie noemen we dat al oldtimer maar hoe et zit in nederland. “plannen” zijn vooral om hem tip top in orginele staat te krijgen. Ik had toen ik 15-16 was of zo een gele px met ebr buis ertussen en zo maar die tijd benk beetje voorbij aant geraken =p En plannen zijn zo’n beetje wat ik altijd doe met een oud brommertje:

    * roest checken (dit exemplaar heeft er wel nogal wat maar komt wel goed)
    * alles eens goed kuisen

    dat heb ik dus gisteren nog gedaan

    vandaag heb ik gedaan:

    * algemene staat van het blokje, leidingen, kabels checken. Super was ie ik ben zeker verrast :thumb

    * afstelling checken: was niet echt goed hij viel als ie warm was stationair stil dus statonairschroef afgesteld en hij bleef draaien. Tweede probleem was dat ie lichtjes verzoop bij volgas: ik dus overal zoeken blokkeerde dus DIT de luchttoevoer van de buisjes vd luchtfilter:

    (is er waarschijnlijk per ongeluk ingesukkeld want zat niet eens goed vast maar belemmerde de luchttoevoer)

    ook de bandjes en de velgjes gekuist (chrome valt niet meer te redden :()

    dus omdat je het zo vriendelijk vraagt de “plannen” op een rijtje:

    * nieuw uitlaatje (gewoon standaard look)
    * kader verder ontroesten

    de rest zie ik wel

    gelukkig heb ik hem toch gekocht want ik had het gemerkt tijdens de proefrit maar bleek dus iets simpels te zijn

    EDIT:

    blijkbaar echt weggehaald bij mensen die er niks van kenden ๐Ÿ˜€ ze zeiden dat ding is stuk en zo..(de blauwe “donor”. Toch nog de moed gehad om er eens naar te kijken: jah uitlaat gat in, afgescheurd en zo..Dus ik zo denken wat ga ik nu doen? Maar zelfs zonder uitlaat ging die aan (snel uitgedaan hoor) en dit achter twee jaar stilstaan in een vochtige en soms koude / soms superhete serre

    #462405

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    haha nice!!!

    #452994

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    me schatjes wilden op de foto:


    het echte “project” ben ik dus aan bezig (tankinhammen plamuren en zo) en ga nieuw uitlaatje kopen binnekort (deze zomer nog), wrs een ninja of top one ;)En niet te vergeten een binneband (buitenband ebk) :lol

    maar alleszins wat ik (binnekort) ga bestellen als ik ergens geld van me geldboom kan plukken =p:

    voor et project:

    * binneband 16″

    voor de oldie:

    * poulie 80 + v snaar

    trouwens de top van de oldie is gemeten (naast de ford galaxy van me vader gereden) uitslag voor een 26 jaar oud snor blokje: 32 autoteller :thumb

    #462417

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    Haha, je bent ook echt blij met je 2 aanwinsten hรฉ. In 2 dagen meteen alles al lopend gemaakt enzo:P

    #462419

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    lampenkap :
    Haha, je bent ook echt blij met je 2 aanwinsten hรฉ. In 2 dagen meteen alles al lopend gemaakt enzo:P

    tuurlijk ik ben dolblij :p pure nostalagie ๐Ÿ˜‰ drie jaar terug ook ciao’s gehad en zo..Jah idd alles netjes lopend gemaakt al ๐Ÿ˜‰ de witte rijd nu perfect maar mag nog (iets) sneller, die blauwe start maar rijden kan ik moeilijk zonder band en uitlaat maar komt goed

    #462553

    Dylan
    Donateur
    Berichten: 929

    ben benieuwd…

    en jij heb ook al wel wat ciao’s gehad denk half jaar geleden ofso, toen had je een perso..en veranderde je om de week van brommer…:lol

    #462556

    fast as can on vespa
    Bijdrager
    Berichten: 41

    geinig wat voor oplossing bedenkt, om die demper op te hangen.

    je kan natuurlijk ook een stukje uitlaat inkorten

    #462560

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    BromFreak666 :
    ben benieuwd…

    en jij heb ook al wel wat ciao’s gehad denk half jaar geleden ofso, toen had je een perso..en veranderde je om de week van brommer…:lol

    klopt volledig :lol ben beetje die tijd voorbij ๐Ÿ˜‰ het grote probleem was ook dat het serieuze rommel was en ik bleef dus maar bezig..nu heb ik twee mooie complete basisen voor twee mooie ciao’s

    @ fast as can on vespa: is niet de mijne maar de opknapper (blauwe) word ongeveer in die kleuren en stijl :p mss alleen nog een ebr buis maar ben ik niet zeker want ik hou wel van de orginele look maar toch net dat tikkeltje stoerder (kleurtje, expansie uitlaatje..De opknapper word wat meer uitgesproken “anders” dan orgineel maar de witte gaat echt subtiel worden..Bv accenten in een mooi kleur en zo dat je denkt: oh die is orgineel totdat je dichter kijkt.

    #462616

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    met dit lekker weertje de ciao weer een stukje dichter bij de “orginele” staat gebracht:

    en vannacht vertrek ik voor drie weken naar la douce france ๐Ÿ˜€ lekker chillen

    #462617

    Dylan
    Donateur
    Berichten: 929

    angel :

    BromFreak666 :
    ben benieuwd…

    en jij heb ook al wel wat ciao’s gehad denk half jaar geleden ofso, toen had je een perso..en veranderde je om de week van brommer…:lol

    klopt volledig :lol ben beetje die tijd voorbij ๐Ÿ˜‰ het grote probleem was ook dat het serieuze rommel was en ik bleef dus maar bezig..nu heb ik twee mooie complete basisen voor twee mooie ciao’s

    ben benieuwd….

    #462625

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    mijn oldie ciao bijna “af” is ie nooit maar ja..

    lekker aant wassen hier =p nog steeds op de citypuff aant wachte ๐Ÿ™ hopelijk kan ik hem ophalen na me vakantie

    (ow ja voor de minder oplettenden =p mijn achterwiel is opgeknapt.

    en dat was ie trouwens toen ik hem net gekocht had:

    lijkt weinig verschil maar geloof me int echt zie je het zeker wel =p was een hoop roest toen ik hem kocht

    EDIT:

    witte oldie nog een beetje verder afgemaakt ๐Ÿ˜€

    nu nog mijn citypower binnenkrijgen en dan is die wel goed
    :thumb

    de ‘blauwe’ moest nog gestript en gespoten worden dus dat is ook gedaan:


    ik heb expres de inhammen waar je koppeling komt en zo niet gespoten want dat word altijd erg vuil en beschadigd snel en je ziet het niet

    maar nog een boel werk aan:

    voorvork moet gespoten worden (zwart)
    velgen moeten gespoten worden (zwart)
    er moet een nieuwe achterband en binnenband op
    het blok moet nagezien worden

    ..

    #463088

    angel
    Topic starter
    Berichten: 740

    schop :lol

    (update hierboven)

    #463006

    Steev
    Bijdrager
    Berichten: 479

    Ik zou als ik jou was de voorvork geen andere kleur geven dan het frame..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.