Plotseling geen vonk, en citta loopt nog steeds slecht

Home Forums Techniek Motorisch Plotseling geen vonk, en citta loopt nog steeds slecht

This topic contains 0 reacties, has 1 deelnemer, and was last updated by Vulmaarwatin 4 years, 10 months geleden.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Gebruiker
  • #787315

    Vulmaarwatin
    Topic starter
    Berichten: 6

    Beste forumleden,

    Langzaam aan word ik een beetje moe van mijn Citta project. Ik heb zon beetje alles wat mogelijk fout kan gaan ‘opgelost’: blok gereviseerd, contactpunten afgesteld, goeie maat sproeier, nieuwe bougie, uitlaatpoort ontkoolt. En nog wel wat dingetjes hier en daar.
    Ondanks dat ik er de ballen verstand van heb, wil ik er graag iets van/over leren. En ben ik sowieso te koppig om dat ding naar de garage te brengen/niet lopend te verkopen.
    Ik heb gister alles in elkaar gezet en gekeken of ie het weer deed. Hij deed het, een soortvan, na een endje rennen sloeg het blok sputterend aan maar viel wel gelijk weer uit als ik het gas los liet. Vandaag ging ik het weer proberen nadat ik er een grotere sproeier in had gedraaid, aangezien ik er achter kwam dat het allemaal niet zo origineel was als ik dacht. Na een paar meter lopen kwam er een geluid uit de uitlaat wat klonk als geperste lucht wat ontsnapt. Nog een paar keer geprobeerd, maar de motor sloeg niet meer aan. Toen ik opnieuw de eventuele fouten ging nalopen, bleek dat er überhaupt geen vonk meer vrijkwam.
    Nu vraag ik me dus af hoe het kan dat ik opeens geen vonk meer uit de bougie krijg (vrijwel uit het niets), maar ook wat een logische oorzaak zou kunnen zijn dat de Citta na al mn geklungel nog steeds niet echt loopt.

    Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, en dat ik alles goed genkeg heb omschreven. Mocht ik iets extra moeten toelichten hoor ik t graag.

    Groet, Ingmar

    In spanning afwachtend of dat ding ooit nog gaat lopen
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.