Achterwielmoer

Home Forums Techniek Mechanisch Achterwielmoer

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 4 years, 7 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #790347

    meesras
    Topic starter
    Berichten: 5

    Ik heb een vraag wat betreft de achterwielmoer. Ik ben mijn Vespa Ciao helemaal uitelkaar aan het halen en dus ook het achterwiel. Het lukt mij echter niet om de achterwielmoer bij het tandwiel los te krijgen. Ik heb dit  al een aantal keer geprobeerd door middel van een 36mm moersleutel, een waterpomptang en met een platkop op de inhammetjes tikken, maar ik krijg de moer maar niet los. Ik moet er echt bij want de remmen doen het niet. Heeft iemand tips? Alvast bedankt!

    Groet, Mees Ras

    #790348

    Dountill
    Bijdrager
    Berichten: 320

    Ik denk dat je de moer van het freewheel bedoelt? Zie https://vespa-ciao.nl/how-tos/overbrenging-how-tos/achterklok-naaf-eruit-halen-en-tandwiel-tot-moer-maken/?fbclid=IwAR2wHb1HvXVgl4-ENwh0TS93fmrO40qtpg89V-PURr3E4CJmmZetQh44P6s

    Zelf zet ik een bijtel in 1 van de inkepingen en sla ik met een hamer zodat hij los komt. Voor het vastzetten heb ik afgelopen week een balhoofdsleutel gekocht, welke perfect past. Het gaat om deze:
    https://www.mantel.com/marwi-balhoofdsleutel-30-32×36-40

    #790352

    meesras
    Topic starter
    Berichten: 5

    Ik heb inderdaad met een bijtel in een inkeping geslagen maar de moer zit echt moervast, er is geen beweging in te krijgen. Ik zal het proberen met die sleutel, danjewel.

    #790355

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik haal meestal de ring los, zodat het tandwiel uit elkaar valt en zet het overgebleven deel in de bankschroef zodat je er flink kracht op kunt zetten.

    Ik bedoel de ring waar de 2 groene strepen op staan.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.