Achterwielmoer probleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen Achterwielmoer probleem

This topic contains 8 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by pindaa 11 years, 5 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #211343

    pindaa
    Topic starter
    Berichten: 140

    Beste members,

    Ik ben al 2x een achterwielmoer kwijt geraakt, na 1 ritje rijden is die weg. Hij draait zich zelf los volgens mij alleen ik heb geen idee hoe ik dit probleem kan voorkomen…

    Ik denk dat het ligt aan de Achtewiellagerplaat maar heb al nieuwe lagervet er in zitten proppen en dat ding draait gwn.
    Dit voorkomt het probleem niet.

    Heeft er iemand een oplossing voor mij?

    #228222

    Anoniem

    Voor mij was het gewoon goed vastdraaien. Velen draaien hem vast met een waterpomptang/bahco, maar ik zet de moer vast in de bankschroef en gebruik het wiel als hefboom.

    #235721

    Renaud
    Bijdrager
    Berichten: 143

    Simpelweg gewoon schroefborg loctite gebruiken.
    Niet teveel erop doen en dan heel goed vast draaien en een halfuurtje wachten voor je weer gaat rijden.

    Probleem verholpen.

    Succes:D:D

    #237820

    pindaa
    Topic starter
    Berichten: 140

    Als ik schroefborg loctite gebruik zit het dan permanent vast?

    #223190

    Renaud
    Bijdrager
    Berichten: 143

    Totdat je de moer weer eraf moet hebben??? ja !!! :D:D
    Moest ik ook gebruiken bij de citta van me meissie… Die wou op een of andere manier ook niet zitten blijven.
    Toen loctite gebruikt en nu 8mnd later zit ie er nog op .

    #235789

    W-Y
    Bijdrager
    Berichten: 214

    Echte loctite is niet eens nodig, je hebt ook lock bond (metal lock) van bison (blauw) dit helpt tegen het eraf trillen van moeren, je kan het vergelijken met het effect van de kunstof ring van een borgmoer alleen dan vloeibaar 😉 Voordeel hiervan is dat je de moer er ook relatief makelijk weer af krijgt. 😀

    #232972

    paulhermens

    gebruik hier altijd, loctite extra sterk en moet hij los, dan even de gasbrander erbij en hij gaat makelijk weer los.

    #230762

    Renaud
    Bijdrager
    Berichten: 143

    ja ik gebruik van dat groene borgmiddel werkt perfect 🙂

    #238302

    pindaa
    Topic starter
    Berichten: 140

    Ik heb Bizon Blauwe Lock Bond gekocht, hopen dat het werkt, en heb het ook meteen bij mijn steps gebruikt.

    thx voor advies peeps!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.