80cc setup afstellen

Home Forums Techniek Afstellen 80cc setup afstellen

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Jelle 4 years, 11 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #786290

    Elektronized
    Topic starter
    Berichten: 6

    Ik heb een Ciao PX-V 40 met een 80cc Polini cilinder, Polini speed carter met elektrische ontsteking, Mazuchelli race krukas, Dellorto 13/13 carburateur met 74 sproeier, Polini luchtfilter en Polini variomatic. Er zit voorlopig een Gianelli Fire uitlaat op, maar ik heb ook een Polini Top One liggen. Ik heb ook een NGK BH7S bougie.

    Alle veren en gewichten zijn standaard en het blok is ingereden. Maar toch haal ik “maar” een snelheid van +-65km/u. Moet beter kunnen, denk ik. 😋

    Kan iemand me helpen met welke kleur trekveren, drukveer en gewichtjes ik het best steek? Daar heb ik niet zoveel verstand van. 😋

    #786291

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    Gele drukveer, groene trekveertjes en 6 gr tot 7gr. Rollers.
    Dat is wat ik er met deze setup onder had.

    Maar wat voor vertanding heb jij erin zitten en heb je 90 of 100 mm vario schijven?

    #786292

    petrolhead
    Bijdrager
    Berichten: 92

    Heeft waarschijnlijk gewoon te maken met schijven / vertanding zoals hierboven gezegd . Maakt hij hoge of lage toeren op top? Anders kan je altijd proberen met het gewicht vd rollen. Indien lage toeren op top kan je zoiezo lichter

    #786294

    Elektronized
    Topic starter
    Berichten: 6

    Ik zal straks na m’n werk eens de trekveren en drukveer vervangen. 😋

    Als ik me niet vergis heb in 100mm schijven, maar zou ik moeten nameten. Geen idee welke vertanding ik heb. 🤔

    #786295

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    Dat kun je zien door het aantal omwentelingen wat je koppeling maakt op het moment dat je je achterwiel 1 omwenteling laat maken.

    Als je nou 1 op 11,5 vertanding hebt incl 100mm schijven, dan zal je altijd beperkt blijven qua topsnelheid.

    Ik reed met 90mm schijven en 1 op 10,5 vertanding. En haalde daar een mooie 85kmu mee

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.