46,5mm Malossi brevettato

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 46,5mm Malossi brevettato

This topic contains 29 reacties, has 18 deelnemers, and was last updated by Crullie 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
  • #149182

    Gerarduz
    Topic starter
    Berichten: 545

    Ik heb net mijn Malossi 46,5mm project leven in geblazen.
    Ben nog bezig met juiste kruk timing, vandaar de scan met gradenplaat voor mijn opgevijlde Polini Speedengine daarnaast weergegeven.

    Deze kit past perfect op een Polini Speedengine.
    De squish in miniem , hoogstens 0,5mm=)

    Toch deel ik ik jullie de poortmap mede:

    -Hoogste Spoelers op 35mm
    -Uitlaatpoort op 28mm


    Zodra ik hem goed aan de loop heb , geef ik mijn mening door.

    voor de rest laat gerust weten wat jullie ervaringen zijn!

    #151254

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    poortmap is een beetje klein je kunt bv uploaden bij http://www.tinypic.com of http://www.imageshake.us maar het ziet er goed uit!

    #151255

    Gerarduz
    Topic starter
    Berichten: 545

    AUB!

    FF op de poortmap klikken en je krijgt hem op uitvergroot formaat.

    #150578

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Vind de 46,5mm Malossi op Speedengine niet echt bijzonder. Gaat zoiezo niet erg hard.

    #150587

    1-feb
    Bijdrager
    Berichten: 462

    Niet hard??? Op een ciao heeft steyn van dit forum ooit 85 zo ongeveer gehaald.

    #150583

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Mijn Dr evo ging harder…, Maar mischien moet ik niet met poulie 65 rijden.. Hij pakt niet echt zen powerband.

    #151463

    Zeebodem.
    Bijdrager
    Berichten: 1378

    ik vindt het echt een super cilindertje!

    ik heb hem op de speedengine gereden,onbewerkt,en ook de poorten niet overgenomen.
    icm: 13/13@74-polini SP-vario met malo vertanding,en een max bewerkte kruk met een timing van rond de 190 graden.

    liep aardig hard.hoogste aangetikt = 78 GPS op de citta.

    ik rijd nu nog met dezelfde cilinder,maar dan op de Evo engine:D
    loopt ook erg mooi.86,7 op GPS.
    ik vindt de 46,5 onderin aardig tam,maar als die eenmaal gaat,gaat die hard!
    althans…zo ervaar ik het.

    #151471

    TerrorHenkie
    Bijdrager
    Berichten: 21

    weet iemand hoe deze cilinder gaat op een malossi reed valve system? en kan dit cilindertje ook op gewone standaard krukas?(gister besteld):P—-> met 19mm carb(malossi-delorto)ja dan nog kijken welke uitlaat er mooi op gaat pffff:P en is 80 cc tog? kben meer van de scooters geweest dus vandaar die domme vragen:P alvast bedankt! http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=2111

    #151549

    tm-racing
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Maat van me (polini-fan) rijd ook met deze cilinder,zijn setup is:
    Polini SE
    Polini SP
    SHA 15/15 @78
    Poelie 70mm
    En dus de 46,5 malossie

    Het is bij hem een beest van een cilinder,trekt alleen matig op.
    Maar als hij bij de 25 km/h komt,knalt hij los.
    Hij heeft een top van 82 km/h op GPS.

    #151547

    goeiepit
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Hallo,

    Ik heb hem op mijn reedvalve met 19 mm carb. ik rij met poelie 80 samen met ninja. Trekt echt keihard door zoals zeebodem fm al zegt eerst niet echt maar dan opeens… Toch zal hij harder gaan als je voor de ene boosterpoort nog een spoeler zou maken want de ene boosterpoort komt in de deps spoeler maar die ander niet. Verder vindt ik het een top cillinder!

    mvg,

    #151559

    polini-fan
    Bijdrager
    Berichten: 39

    de meeste winst zit bij deze cyl jammer genoeg in het bewerken van de zuiger. er komt fabriek af niet een poort van de zuiger spoeling knap over met de cylinder.! goed op te lossen met een uurtje dremelen.
    zuiger bewerken en uitlaat naar 27mm maken presteert snel beter als std DEPS!

    #151560

    Gerarduz
    Topic starter
    Berichten: 545

    Pleur naast je meningen , ook ff wat je aan het catrer/krukas aanpassingen gedaan hebt .

    Ik blijf van mening dat er echt meer uit deze kit te halen is.

    #151685

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3429

    ik ben nu ook in het bezit van de malossi 46.5.
    deze cilinder is naar mijn mening slecht afgewerkt, er zitten namelijk nog wat scherpe kantjes aan die misschien later problemen opleveren.
    of dit bij elke cilinder is weet ik niet, maar ik heb dan blijkbaar een wat mindere.

    aangezien de cilinder op een reedvalve gaat zal je gebruik moeten maken van de boosters.
    die zitten er leuk in voor een blokje met spoelkanalen erin.
    aangezien ik die niet heb , moest ik de cilinder zo bewerken dat hij voeding krijgt zonder 1 spoel kanaal in het carter te trekken.

    zie hier een mogelijke oplossing: (moet nog getest worden)

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #151319

    flevo
    Bijdrager
    Berichten: 3

    Op eerste oog leuke cilinder,maar echt bagger afgewerkt!
    Ik heb er nou 2 gehad,allebei klemde de zuiger.
    Dus na uren schuren en een hoop schelden zeg ik,
    NIEt DOEN. Belachelijk dat je eerst een dag aan de afwerking bezig bent..

    #778223

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Is er iemand die ervaring heeft met de Malossi 46,5 op een gekotterd carter met 13.13?
    Ben benieuwd naar de prestaties.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.