2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

This topic contains 3,026 reacties, has 199 deelnemers, and was last updated by Rickieboy 7 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,441 tot 1,455 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
  • #264285

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    .-{2F4OV}-. :
    @ Arvid: Dan moet je mij eens vertellen hoe het kan dan crossfreak wel met een 28mm Stage 6 vlakschuif kan rijden:? Die deed het tog ook goed… En oude simo blok werd met 26/28mm carb geleverd! Waarom is dat dan?

    Kvind het allemaal maar wazig;)

    No way dat die goed reed, ik heb meerdere filmpjes ervan gezien en gezien hoe zijn cilinder er uiteindelijk uit zag en dat noem je nou niet bepaald goed ! πŸ™

    Waarom het oude blok met een 26 of 28mm carb geleverd wordt komt waarschijnlijk omdat ze bij Simonini hun hersens niet altijd gebruiken:o, dat is bij het nieuwe blok ook weer zichtbaar bij:
    – De super mooi overlopende uitlaatflens bij de cilinder πŸ˜›
    – De super mooie afwerking met de slijptol onderaan bij de flens en het blok πŸ˜›
    – het 19mm spruitstuk terwijl je een 21mm erbij krijgt πŸ˜›
    – De mooie groef in het spruitstuk zodat je het lastig naar 21mm kan opboren:P
    – De mooie smeerkanalen in het blok om de lagers die 14.000tpm moeten verwerken πŸ˜› (waren iig niet zichtbaar voor mij, maby zijn ze er wel?)

    Over de rest van het blok is wel weer heel goed nagedacht, loopt zo goed !:D

    En het verkoopt natuurlijk beter, maar het membraam heb ik toen serieus opgemeten en de effectieve doorlaat is gewoonweg niet groter dan 23mm πŸ™ (Maby dat er daarom een 21mm bijgeleverd is, dat ze dat wel gerealiseerd hebben)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #264286

    .-{2F4OV}-.

    mmmm… oke.. Dus oude blok heeft ook nooit goed gelopen met 28mm carb. En je hebt idd wel wat punten betreft simonini:lol

    Maar die groef in spruitstuk is altijd.. Normaal valt daar een rubberen O-ring in;)

    Zou jij dat spruistuk voor mij willen opboren naar 21mm?

    Dan kan ik daarna weer met 21mm dellie proberen af te stellen:thumb

    #264287

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Tuurlijk, vind je het heel erg dat hij dan 20.5 wordt (was mijne ook, daarvan weet ik nl zeker dat hij niet afscheurt :)) 21mm wil ik ook best doen maar dan garandeer ik niets:P

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #264291

    .-{2F4OV}-.

    20,5 is al beter dan 19 he:thumb

    PM ff je adresgegevens dan doe ik hem op de post;)

    #264292

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Ik kom volgende week hem wel gewoon ff bij je halen in EHV πŸ˜‰ (als je dan tijd hebt) Scheelt weer van die vieze postzegels likken :p

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #264293

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Maybe is het toch echt iets met je ontsteking aangezien die ook al brak liep met de DELL…

    #264295

    .-{2F4OV}-.

    @Arvid: Dat is goed. Dan ben ik er en heb ik wel ff tijd.

    @Hansieb: Het rare is dat ie met dellie opzich goed liep. Ook stationair perfect. Alleen middengebied niet… dat lijkt me niet egt ontstekingsprobleem. Misschien moet ik ook eens nieuwe bougie hale..

    #264299

    Tim
    Bijdrager
    Berichten: 598

    als arvid dan toch bij je is als hij het spruitstukje komt halen kan je hem er toch net zo goed eventjes naar laten kijken. bij zijne was het hem toch ook goed gelukt?
    in italie lagen veel 22, 24 en 26mm dellorto vlakschuifjes die zouden het ook wel goed doen op je blokje denk ik.

    #264300

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    ’t probleem is dat Sil op kamers zit in Eindhoven, ik ongeveer in eindhoven woon maar de Simonini Ciao in venray staat πŸ™

    Maby kan je met membraamhuis naar Twins in Nuenen gaan en vragen of ze een andere hebben (met gaten op zelfde plek) alleen dan met een membraam tot 28mm πŸ˜€

    Of een membraam vinden die toevallig in je membraamhuis past (zo’n V-force ofzo)

    Jaa, deze (klik) Zagen we gewoon stukkie af en dan past hij wel ! πŸ˜€ (wat een belachenlijke prijs voor een stukkie kunststof met carbonne klepjes :o)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #264332

    .-{2F4OV}-.

    Whahah:lol Hallo arvid? Denk je nu egt dat die vent van Twins wil helpen of denk je uberhaupt dat ik wil dat hij me nog helpt?

    Waarom is da membraan zo duur? En is deze zoveel groter dan?

    En waarom is dit V-Force 3 membraan maar 50 euro?
    http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=1874_1875&products_id=7187

    #264334

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Ik meen dat de Simo ciao van Rick uit Zaandijk(waar fred ferrader nu mee prijkt) toch behoorlijk liep met 28mm, ding liep 105 oid. Maar de doorlaat van het spruitstuk is 24mm, dus dan zit ik met mn 26mm nog iets te groot(stroomversnelling?:) ).

    Maar zo’n dikke gasfabriek staat gewoon gaaf! Ik ga zeker eens een 21mm carb proberen(moet nog spruit maken), misschien dat hij wel geleidelijker loopt en wat meer power onderin heeft.

    #264336

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    wtf is er eingelijk gebeurt met fredzz :P, iedereen heeft het over verrader enzo, :S, sry voor de offtopic sil, maar mag ik denk ik wel ff van je he (a)

    #264337

    .-{2F4OV}-.

    @Edjuh: Ik dacht ook al dat je dan een stroomversnelling zou krijgen.. maar kweet t niet cker. 21mm spruitstuk kun je tog gwoon kopen?

    @Kenny: Dat dacht ik dus owk al.. niemand moet hem meer volgens mij;)

    #264338

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Het probleem met Fred is zijn arrogante rotbek…

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #264339

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    ow okeej (a) bedankt voor de info πŸ˜€

15 berichten aan het bekijken - 1,441 tot 1,455 (van in totaal 3,027)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.