Aangemaakte reacties
-
Gebruiker
-
18 april 2024 om 11:34 #824535
Ja die bedoel ik ,Tanks
26 maart 2024 om 17:35 #824177Staalmiddel breekt in kleine stukjes als het op het te stralen oppervlakte komt.
Dat gaat ook door een papieren filter heen en verstopt het heel snel zonder dat je het echt ziet, dan krijg je een arm mengsel en dan heb je zo een warm of vastloper.Zo,n agressief slijp middel in je tank, Ik weet wel wat ik zou doen.
Jebloem jebloem OHHHHHHH laat maar lekker draaien eh ohhh
Tjs toch de tijd van het jaar.25 maart 2024 om 00:37 #824099De techno uitlaat is een heel matig uitlaatje.
Op de Simonini 4t past de Simonini 4t cilinder.
Als je hem extreem wilt opvoeren dan koop je Mallossie 4t blok met alles er op en er aan en dan loopt hij 100km per uur dan kan je naar een echter tjoener gaan die hem dan voor je bewerkt en dan loopt hij 105km per uur.
Je kan dan hier of op het Citta forum vragen wat voor uitlaat je er op moet zetten om nog harder te gaan.
Als je een ciao wilt leren opvoeren met onderdelen verwisselen dan is er ook een hele goede site op Youtube van een Italiaan die je kan bezoeken. De naam schiet me even niet te binnen, maar er zijn genoeg mensen hier die je dat kunnen vertellen.17 maart 2024 om 21:42 #824031Ik zou even kijken of de zuigerveer slotjes wel op de goede plek zitten.
Ze moeten tegen over de uitlaat zitten, op een stuk zonder spoelpoort.De zuigerveren mogen in de heen en weer gaande richtig praktisch geen speling hebben maar wel vrij rond draaien.
Zo als wim zij je moet slot spelingen hebben, controleer dat voor montage.
De uitlaatpoort mag aan de bovenkant niet scherp aanvoelen en moet dus afgerond zijn.16 maart 2024 om 18:10 #824020Dit cilindertje heeft gewoon lang op de plank gelegen met de zuiger er in.
15 maart 2024 om 09:06 #824011Si ik dat nu goed????
Edit:
Ja het is toch echt een Si.
Alles goed met jouw Jelle?
12 maart 2024 om 11:25 #823992Ik denk dat je er eerst voor moet zorgen dat je je blok goed afgesteld is. Ik zou daar voor teruggaan naar poelie aandrijving als je die nog hebt liggen. En als alles goed afgesteld staat, dan pas beginnen met je vario af te stellen.
Want anders blijf je aan de gang.11 maart 2024 om 11:01 #823980Welke bougie heb jij er in zitten Jelle?
6 maart 2024 om 09:12 #823959Inrijden daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik houd dit aan:*Het is belangrijk dat je motor wel belast wordt (Dus niet eerst heel lang stationair laten lopen of heel langzaam rijden) Want je wil de scherpe kantjes er zo snel mogelijk af.
*Maar ook niet gelijk vol gas.
Want het zijn voornamelijk je zuigerveren die ingereden moeten worden en je wil niet dat de zuiger bruin wordt van de verbranding gassen die er langs stromen.*Na een kilometer of 80 is hij redelijk ingereden.
Als je deze 3 punten in de gaten houd zit je goed.
5 maart 2024 om 21:37 #823953Die busjes die in de handel zijn, zijn prima geschikt voor niet al te snelle setups.
Vroeger hadden we een winkeltje hier op het forum waar ze in het assortiment zaten. (Zou trouwens leuk zijn als dat winkeltje weer terug kwam) 🙂Ik zou die zuiger pen van Jos Dijkman afraden. Hij heeft wel de goede lengte maar is erg zwaar.
Ik weet niet welke cilinder je hebt gekocht maar als je de orginele zuiger pen in de versie 10mm kan vinden of een andere met een groter gat kan vinden, zou ik deze niet kopen.5 maart 2024 om 19:39 #823943Ik heb onlangs een 43mm cilinder aangeschaft. Enkel heb ik de pen 12 zuiger met verloop busjes naar pen 10 gemaakt. Nu heb ik alleen nog maar in pen 10 uitvoering een 31mm pistonpen. Terwijl de orginele bijgeleverde pistonpen pen 12 33mm lang is. Mijn vraag is kan het kwaad als ik een korte pistonpen. Dus de 31mm ga gebruiken? Krijg ik hier geem problemen mee, en gaat de pistonpen dan niet “rammelen” door de speling van het verschil tussen de 33mm en 31mm pistonpen? En ik ga met een standaard gevlakte cilinderkop rijden, ik rijd graag zonder koppaking. Kan dit, of tikt de zuiger dan tegen de kop aan?
De pen zal niet heen en weer rammelen, als hij 2 mm korter is. En je zal ze de kost moeten geven die met een te korte zuiger pen rond rijden.
Ik zelf, ben er absolute geen fan van.
De pen schuift, namelijk wel heen en weer en dan ontstaat er een situatie dat de pen naar 1 kant schuift en bij 8000 toeren (heel beschaaft toerental) heb je dan een verstoring van het evenwicht van +/- 2kg en klappert je zuiger 2x 8000 = 16.000 keer per minuut tegen de wand van de cilinder.
Dan kan je je misschien wel voorstellen hoe belangrijk de correcte lengte van een zuigerpen is.Ik zou een 43mm aluminium koppakking gebruiken ook al is de kop gevlakt.
Hij komt dan niet tegen de zuiger aan.
Gebruik je een standaard pakking dan kan dat randje van de pakking dat naar binnen steekt heet worden en detonatie veroorzaken. Pingelen. (En dat wil je niet)
En een “gevlakte” standaard kop op een 43mm cilinder heeft een behoorlijk hoge compressie dus de kans dat dat gebeurt is reëel.5 maart 2024 om 13:24 #823926RAV77
Het veer ringetje zit er om te voorkomen dat de nok heen en weer klappert en geluid gaat maken.
Hij hoort er dus in te zitten.
Dat klopt.De klacht is juist dat het vliegwiel te hoog zit. Het is goed dat je mee denkt, al rammelt het van alle kanten wat je over de spie inbrengt.
Dat geeft niet.
Maar er wordt wel op vergissingen gewezen, want we willen de info die hier staat klopt.
Ik hoop dat je dat niet erg vind.Ideali
Tis fijn dat je laat zien hoe je het gedaan hebt, want dit gaat hoogste waarschijnlijk geen vonken geven of onbetrouwbaar worden met die blauwe hulsjes, er is simpel weg te weinig ruimte voor.
Die aarde draad van de ontsteking zoals RAV77 oplettend aangeeft, daar kan je al zien dat daar het vliegwiel klemt.
Met alle respect, het is rommelig zoals het nu zit.Als ik jouw was zou ik bij Q-parts of Jmpb nieuwe spoelen kopen.
Dan wordt het geheel betrouwbaar.3 maart 2024 om 19:53 #823894Hoi Ideali
Dat je spoelen aanlopen kan komen doordat de gele condensator draad, klem zit tussen de spoel en het blok en de spoel niet ver genoeg naar binnen kan.
Het helpt ook als je je spoelen naar binnen drukt als je de boutjes vastdraait.Gaat die spie wel soepel in de gleuf van de krukas?
Ander even met een waterproof schuurpapier de spie een haartje dunner schuren.Ik weet niet wat dit is ???
Maar ik kan me niet voorstellen dat het niet tegen het vliegwiel aanloopt.Je bedrading hoort zo te lopen:
Let niet op de rode letters, want ik heb de afbeelding van het internet geplukt.1 maart 2024 om 18:51 #823877Wat een nette restauratie…
Ik zou bijna zeggen een resWOWratie.Dat glaasje is een aardbei op de taart Hulde aan jullie allemaal.
1 maart 2024 om 11:23 #823862
Dit heeft te maken met de ArvidW manier om de as om te bouwen.Zoals ik het zie heb je inderdaad je tolerantie niet goed, maar deze setup is ook echt een uitdaging voor deze methode. Ik ben er dan ook vanaf gestapt.
Alhoewel, als het goed uitgevoerd is kan de as het vermogen wel aan, maar de kwaliteit van de as die je gebruikt is ook doorslaggevend.
Ik meen dat dit blok bij Ties vandaan kwam toch? Hij reed met mijn foxsetjes waarvan de as wel heel bleef. Bij hem begaven de tandwielen het. Om maar even aan te geven dat zo,n setup op het randje zit van wat mogelijk is.
Ik maak de as van mijn foxsetjes tegenwoordig op een andere manier.
-
Gebruiker