Aangemaakte reacties
-
Gebruiker
-
12 november 2011 om 22:19 #113163
ERIKJAN1984 :
ja, maar ik bedoel de type meer zeg maar;)of heb je daar geen verschillen in?
Ik heb ook altijd de AVX serie gebruikt: Prima
Check je snaar wel af en toe. Als op een gegeven moment er draden aan hangen, direct weg snijden. Komen de rafels terug dan vervangen anders heb je dit:
Bleek dat mijn koppeling geragd was waardoor de snaar buitengewoon hard sleet. Eigenschuld dikke bult: ik bleef doorrijden -.-‘
10 november 2011 om 20:22 #238571Bij mij wilde de cilinder de laatste 2mm niet in het carter omdat er teveel spanning op de tapeinden kwam te staan, de gaten in de cilinder waren blijkbaar niet perfect uitgelijnd in het SE. Ik heb met een vijl wat speling in de tapeind gaten in de 46polini gemaakt en toen paste alles prima.
Wellicht dat jouw probleem ook door slecht gecentreerde tapeind-gaten komt? Heb je aan de andere kant ruimte teveel?
3 november 2011 om 08:39 #112785Zoek wat how-to’s door, probeer de zoekfunctie of gebruik je verstand…
Het is een beetje zoals je vroeger ook deed. Het kubusje kon maar door 1 gat in het doosje en dat is niet de ronde. De onsteking past ook maar op 1 manier in je carter. Straks wil je nog dat wij een foto voor jou zoeken hoe je je tankdop moet monteren -.-‘
Het is dat ik vandaag goedgezind ben: (google afbeeldingen search, 1 minuut werk…)
2 november 2011 om 19:17 #112769@ Vertigo:
Gates autosnaar 0.o Maar het is een beetje me eigenschuld geweest. Ik maakte al een tijdje bergen overtoeren en m’n top lag op 45/50kmh. Bleek dat m’n achterkoppeling niet meer varieert maar ik heb geen tijd gehad om ’t op te lossen en ben gewoon rustig half-gas blijven rijden @40km/h. Maarja, dat zette dus blijkbaar toch teveel kracht op de snaar… Hij is waarschijnlijk absurd hard versleten waardoor de interne draden bloot kwamen te liggen, deze moest ik diep uit de koppelingspoulies plukken. Toen ik ‘m eergister open had liggen had ik ookal twee loshangende daden weggeknipt.
Nu met 30% korting een nieuwe gekregen bij Brezan ^^
2 november 2011 om 12:19 #1127402 november 2011 om 11:10 #112735π wat staat er op het doosje space pillen dan? (wa is ut)
29 oktober 2011 om 22:57 #154840And in the English language there is no use of any kind of punctuation? π
29 oktober 2011 om 22:54 #146286http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=276
Voila π Charts you ask, charts you get π
Why do you want to remove some of the coils?
If you realy want less coils, you can also try and buy second hand ignitions with less than 4 coils. They have been made with 2 or 3 coils as well.
edit: the chart you need is the one at the bottom of the page. That is for 4 coil ignitions. The second last = 2 coil ignition, the rest is with point ignition.
29 oktober 2011 om 21:36 #32388KAK!
M’n brommertje wilde niet harder dan 50 met bergen overtoeren. Uit het niets :S
Kappen eraf, niets te zien zo met het blote oog.
Tot ik net een nieuw achterbandje erom wil leggen, zie ik dat het moertje van m’n koppeling weg is :pest En ik heb er geen meer liggen dus ik kan niet rijden morgen of maandag :'(
29 oktober 2011 om 21:25 #154838RaymonBlaauw :
klopt inderdaad ik heb de opleiding metaal gedaan en heb toevallig opgeled bij die les,Had je nu ook bij Nederlands nou maar een beetje opgelet π
29 oktober 2011 om 11:46 #112562Vertigo :
@Vespa SI,Dat is niet zo lekker, moest je daar op het fietspad ofzo?
Is een stukje afsnijden, dan pak ik 100 meter fietspad inplaats van 300 meter omrijden. Eigenlijk dus vrij nutteloos ook nog, zoveel scheelt het niet eens…
Net ff sstukje gereden: mijn vario vario’ed niet meer… Dikke overtoeren met een snelheid van 45/50. Soms pakt ‘m opeens wel en haal ik 55/60, maar nogsteeds is het niet zoals het hoort. Vario’tje maar eens eraf halen.
29 oktober 2011 om 08:16 #112547Mijn laatste aanwinst is een zere knie en afgebroken remhendel…
Gister avond via de berm (lees: modderig) over 3meter naar een 1meter lager geleden fietspad gereden. Met het voorwiel op het asfalt en achterwiel in de blubber volgas geven en op m’n bek gegaan toen het wiel grip kreeg -.-‘
DOH! En na de val slipte mijn Vsnaar als een gek :S Niet meer te starten. Was bang dat de varionaaf een klap had gegaad en was gana lekker, maar alles ziet er goed uit. Nu net startte ‘ie weer na 2meter π
27 oktober 2011 om 19:34 #112526RicardoWilms :
Hallo,
Kan iemand mij vertellen waar ik krukaslagers kan krijgen? Zie ze namelijk niet staan op jmpb. P.s. is de keerrring citta van jnpb hetzelfde als die van de ciao?alles wat je nodig hebt.
http://www.jmpbonderdelen.nl/ciao/motordelen/diversen-motor/lagerset-krukas-citta.html
volgende keer je bril opzetten π
27 oktober 2011 om 14:02 #112509Ik zeg NIET dremelen die hap!
Ik ben van de cijfertjes en vergelijkingen. Bouw ‘m ori in en doe eens wat tests. Gooi ‘m op een rollenbankje, time een 100m sprint, time 0-50 en andere snelheden, het liefst nog wat toerentallen (betrouwbaar) meten.
Ga dan daarna tunen. Eerst de uitlaat poort, kijken hoe die nu presteerd. Dan de spoelers, weer vergelijken. De boosters aanpassen, de zuiger beetpakken.
Dan kan je achteraf precies zien welke handelingen welk resultaat opleveren. Wat leverde veel winst en was weinig moeite, en wat koste veel tijd maar merkte je eigenlijk niet zoveel van?
En dan kijken hoever je kan gaan om het maximale uit dat ding dremelen π
Mijn vorige Si reed met een Leo HM, 90mm schijven en deze cilinder (onbewerkt) op een door mij getuned std. carter even hard als mijn huidige setup 0.o Nu is mijn huidige cilinder crappy, maar die 42evo was heerlijk! Ook na 2 jaar gewoon nog een keurige wand, prima ding!
27 oktober 2011 om 13:40 #217138schrik niet als je je vario voor het eerst start, ik vind het in vergelijking met poulie altijd klinken als ‘toeren gejank’. Dat doet een vario nu eenmaal, continu hoge toeren.
-
Gebruiker