Uitlaat opknappen

Men neme een boormachine met schuurschijf of een flex met schuurschijf dat gaat nog makkelijker.

Het is dus zon schijf die al op de boormachine zit.

Dan pak je een uitlaat ik heb er in dit geval al 3 stuks.

Dit is een yasuni r hij was tot op het bot verroest, dus eerst met zon staalborstel erover en wat grof schuren.

TOTDAT ik de boormachine met schuurschijf vond, binnen 1 min het werk waar je echt 15 min over doet, de boormachine schuurt TOTOP HET BOT van het metaal dus gewoon echt kaal.

Ideaal dus voor rechte uitlaten zoals bijv een ninja pijp of yasuni pijp, proma’s gaan ook wel maar de bocht is een kutkarwei. Wees niet bang dat die kleine krasjes erin blijven zie je niks van als je hem nog even opschuurt.

Daarna ga je dus lasnaden branden, dit is super simpel.

Stap 1: Koop olie, goedkope scootershit of andere prut wat smeerbaar is en olie is.
Stap 2: Pak een kwastje en smeer olie dun op de lasnaad
Stap 3: Pak de gasbrander en verwarm met blauwe vlam een klein stukje tot het blauwig word ga dan naar boven of naar onder zodat je een mooie blauwe ring creeert.
Stap 4: FF weer goed met olie insmeren

Is de lasnaad fout gegaan of zwart geworden, gewoon ff wachten en daarna opschuren tot op het metaal en opnieuw proberen.

Resultaat als je het goed doet, een compleet nieuwe uitlaat zowat.

Ook natuurlijk nog met MOTIP hittebestendig blank tot 650 graden een paar lagen over heen gooien.

Als je ook nog je bocht zwart wilt maken doe dan olie erop en brand het er goed in 🙂 ik vind een bruinige zwarte bocht mooi dus dat doe ik ook altijd.

Deze ninja zag er ook absoluut niet meer uit, vies verroest chroom overgespoten 30 min werk en voila zie het resultaat

Er zitten wel wat deuken in enzo en de bocht moet nog een beetje bijgewerkt worden maar ik ben zo al blij met het resultaat

Ook nadat je alles hebt gedaan hitte bestendige MOTIP blank erop


En als laatste TIP:
Wat je gewoon moet doet is je uitlaat vaak insmeren met olie nadat je hebt gereden zo blijft die echt veel langer mooi.