Zwiers z’n brommers

Home Forums Perso’s Projecten Zwiers z’n brommers

This topic contains 174 reacties, has 27 deelnemers, and was last updated by R.Zwiers 4 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 175)
  • Gebruiker
  • #493998

    Nick050
    Bijdrager
    Berichten: 245

    Leuk brommertje Richard
    Ziet er al goed uit.
    :thumb

    #496128

    kv050
    Bijdrager
    Berichten: 108

    Dat gaat lekker richy !
    Keep it up πŸ˜€

    #496229

    R.Zwiers
    Topic starter
    Berichten: 441

    Het is al even geleden, maar ben druk bezig geweest met de citta. Druk met school en andere bezigheden hadden mij er van weerhouden om even een online album aan te maken. Maaaar dit is nu gelukt!
    Dus nu een mega update.

    Als eerste.. Hij zit in elkaar!

    Nieuw stuur met stuurschuim, handvatten en een mooi belletje. Alles in het zwart πŸ™‚ De handvatten ben ik nog niet helemaal tevreden over dus dat is nog een verbeterpuntje. Komt nog op het verlanglijstje.

    Daarnaast had ik het fijne probleem ondervonden dat een Leo HM dus niet past op een citta brug als men de bok te ver naar voren heeft zitten.. Ik blij… mag alles weer uit elkaar en de flex er in! Maarja direct ook maar even beetje aangepast zodat mn rondsel en standaard passen in verband met de verstevigende strippen die ik er op heb gelast.

    Wel gelukt dus, ik vind het super sexy. Deze pijp wou ik al heel lang.

    Ook heb ik de stickers van het frame gehaald, dit was nog moeilijker dan ik had verwacht. Maarja een lekker muziekje, een fhΓΆn en heel veel geduld heeft wel goed uitgepakt.
    Vind hem zo toch een stuk strakker!

    Misschien door de oplettende citta kenner al gezien dat ik het voorspatbord heb ingekort. Meer iets omdat ik een orgineel spatbord van citta niet mooi vind, en die Aero spatborden… tja, kopen kan iedereen toch?

    Na dat al het grove werk gedaan kon worden, nieuwe schokbrekertjes er op, 280 mm. Lekker sportief.
    Hierdoor vind ik alleen wel dat de achterspatlap niet meer leek.. Kan aan mij liggen maar vind het uit balans.
    Daarom moest ik de keuze maken..

    of

    Nou vond ik alle bij wel vet, alleen zonder spatlap is de achterkant met kap te lang, en kloppen de verhoudingen niet meer..
    En zonder kap werd mijn achterlicht een probleem en klopt de groen/zwart verhouding niet meer..
    Ik ben echt een pietlut met deze dingen haha.

    Maarja, dan doe ik waar ik goed in ben.. pak het mes er gewoon bij!

    Hehe dat zal hem leren!

    Ik ben best tevreden over het resultaat. En al beetje rond gekeken op google en hier, en ik heb geen citta’s gezien die het zo hadden πŸ˜› Dus weer one of a kind! Daar doe ik het voor

    Het voorspatbord, achterspatbord(je) en achterkap maar even een likje verf gegeven, en een nieuw zadel. Ik vond dat oude ding maar stuiteren.. Dit zit ook een stuk lekkerder!

    Het eind resultaat tot dus ver mag er wezen vind ik.. Oordeel zelf

    Later deze week meer, afstellen van de vario, en nog het een en ander leuks van de brommerboer!

    #496230

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Vette Citta Rich! Alleen die spatborden zijn niet mijn smaak.

    #496246

    R.Zwiers
    Topic starter
    Berichten: 441

    Voor afgelopen weekend een probleempje met de rebel.. Ik wist en voelde al een poosje dat de zuigerveren af waren, maar vond het maar moeilijk te achterhalen welke zuigerveren er nou op moesten. Zelfs hier op het forum heb ik geen antwoord gekregen op de vraag… Maarja kan gebeuren. Alleen heeft het nu wel mn mooie 41DR de das om gedaan. Het laaste ritje met iemand achter op was hem toch te veel..

    zuigerveer afgebroken en dikke scheur in de cilinder wand. Nouja mooie souvenir van hoe het dus niet moet. De zuiger is raar genoeg nog wel prima πŸ™‚ Misschien kom ik ooit nog eens een zuigerloze dr tegen.

    Maarja het leuke nieuws. Even naar de brommerboer geweest toen ik toch toevallig aan de wal was.


    Hele waslijst: cardan olie, rolletjes 6,0 en 6,2, schuifmaat, zuigerpenveertjes( want blijkbaar had ik deze dus niet en kon ik de 43mm Dr die ik nog had liggen niet direct onder mn rebel knopen:/), keerringetje, carterpakking, 12 volt achterlicht en een 12volt xenon voor licht voor de citta! Dat vind ik echt vet tof haha


    Dat wil wel lichtgeven haha.

    Thuis eerste wat ik gedaan heb is de rolletjes vervangen naar 6,2gr. Maar wou nog steeds niet echt lekker rijden..
    Met dank aan MarcoS nog een setje rolletjes en een lichtere drukveer gescoord. Weet nog steeds niet echt welke het is… maar hij is wel slapper als de gele van malossie.

    begint al een aardig setje te worden zo..

    Zelfs met de zwaardere rollen van 8,4 gram wou de snaar nog steeds niet klimmen met mij er op.. Als ik het wiel optil wou die wel.
    Snaar nog even strakker gespannen maar dit mocht ook niet baten.
    Dus direct maar de andere veer er in geplaatst. En morgen maar weer proberen.

    De rebel loopt met zn 2de hands 43mm Dr weer als een zonnetje, dus ik kan teminste weer op en neer πŸ™‚

    #496273

    R.Zwiers
    Topic starter
    Berichten: 441

    Zo ongeacht het slechte weer toch even bezig geweest voor de citta.
    Een schokbreker klem gemaakt voor mijn kenteken plaat.

    valt weinig over te zeggen, het doet zn werk en het staat beter. Even een lakje er op tegen het roesten en wat rubbertjes tegen het trillen en picobello

    Daarnaast vandaag het voordeel van vario ondervonden. Misschien al gehoord op het nieuws en gemerkt, maar t stormde vandaag best. En op Terschelling helemaal^^ Maar het was geen probleem om tegen die windkracht 9 tot 10 in te jakkeren πŸ™‚
    Wel nog de bout van mn beugel voor mn HM kwijtgeraakt, dus direct maar even naar de fixet om een bout met borgmoer en veerring te halen. Gelukkig had ik al een bacho mee en kon ik nog een sleutel lenen, dus snel weer stevig in elkaar.

    Wel blij dat ik er vroeg tijdig achter gekomen ben, en niet dat mn uitlaatpoort afgebroken was… Gelukje dus

    #496275

    R.Zwiers
    Topic starter
    Berichten: 441

    De citta is zo goed als af, nog hier en daar een paar kleine puntjes. En natuurlijk die velgen nog die gespoten moeten worden..
    Ook wil ik de standaard om gaan lassen, want nu raak ik hem met mn kick pedaal bij het aan kicken. Ook vind ik hem maar zwak.. Nu is mn citta al hoog door de 280 schokbrekers, maar ook nog die grillo velgen. Dus die nemen we ergens deze week even een keer flink onderhanden.

    Kentekenplaatje hangt mooi op zijn plek nu.
    Gelukkig het enigste mooie moment van de dag gekozen voor dit plaatje.

    #496332

    R.Zwiers
    Topic starter
    Berichten: 441

    afgelopen dagen een beetje rond gereden met de citta, maar ik vond dat die heel er trilde. Vooral als je harder ging. Ik had het vermoeden dat het ergens in het achterdeel van mn brommer zat. Vandaag maar eens gekeken en eerst mn achter koppeling er af.. En ja hoor daar zag men het probleem al. De moet was wat los gedraaid, ongeacht dat ik wel 2 kantjes van de borgplaat had omgeslagen..

    En dus ook mn koppeling…

    Zonde.. die kan dus weg..
    Nu heb ik mn oude citta wiel met poelie overbrenging er weer even opgezet zodat ik wel 2 rijdende brommers heb.

    Nu ik dit weer zie, vraag ik mij af, vind ik die grillo velgen nou wel echt zo leuk. Ik vind dat de hele look van de citta hierdoor wel een beetje weg valt..

    Nou poeili 60 met blauwe trekveertjes en hij rijd weer heerlijk.

    Nu maar eens op zoek naar een nieuwe achter koppeling.

    #496333

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Stuk beter die cittavelg!

    #496334

    R.Zwiers
    Topic starter
    Berichten: 441

    Eigenlijk ben ik het wel met je eens dino πŸ™‚ Ik ga volgende week weer even het citta voorwiel er in zetten.
    En er weer 260 schokbrekertjes op. Staat een stuk mooier.

    #496335

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Ja ik zou m ook lekker met Cittavelgen houden. Zonde van je koppeling, die moer draai ik altijd echt muurvast..

    #496336

    R.Zwiers
    Topic starter
    Berichten: 441

    Idd Wilk, het hoort er toch bij he. En die koppeling, ja het is zonde, maar dat hoort ook bij de hobby toch. Heb je weer iets om naar uit te kijken πŸ™‚

    #496096

    R.Zwiers
    Topic starter
    Berichten: 441

    Tadaaaa terug op oude vertrouwde citta velgjes. Staat hem naar mijn zeggen stukken beter.
    En momenteel maar even helemaal terug naar het begin, en de kick start er weer af zodat ik de snaar voor de poelie wel goed kon spannen.
    Al met al, het rijd heerlijk en nu kan ik ook eindelijk naar het mooie geluid van de Leo hm luisteren.. Daar wordt ik echt blij van.

    Vario koppeling is nog wel te redden, laatst mee naar school genomen en hem zo strak mogelijk aan gedraaid, en nu zit er geen speling meer in de poelie.
    Ik denk die bout maar gewoon super vast zetten met loctide en dan misschien maar zonder borgplaat. Bij scooters heb je dat immers ook niet toch..

    Ervaringen?

    #496377

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    Citta velgen staan hem inderdaad stukken beter!

    Denk inderaad dat je je koppeling nog wel kan gebruiken, al zou ik de schijf wel even vervangen.

    #496378

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Nieuwe schijf achter wellicht beide als die ander ook zulke plekken heeft en gaan.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 175)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.