Zwiers z’n brommers

Home Forums Perso’s Projecten Zwiers z’n brommers

This topic contains 174 reacties, has 27 deelnemers, and was last updated by R.Zwiers 4 years, 5 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 166 tot 175 (van in totaal 175)
  • Gebruiker
  • #499661

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Mooi gesproken Richard, ik geniet er erg van en kijk uit naar je toekomstige projecten!

    Wat je zegt klinkt allemaal erg logisch, maar 1 ding vraag ik me toch af. Er zijn hier meerdere mensen geweest die met een dubbele 13/13 en Pinasco zij inlaat hebben gereden en dat ging volgens mij wel gewoon goed wat toch apart is.

    Heb een behouden vaart Richard! :thumb

    #499662

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Hoi, Ik denk ook dat er nog veel meer in zit dan je nu denkt.

    #499664

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Wouz-Lwb heeft ook met succes 2 carbs geïnstalleerd, een 13 en een 15.
    Hij had 2 X sproeier 66.

    Hier is die perso maar helaas is het dubbele carb gebeuren niet heel uitgebreid verslagen.

    http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=7319&d=150

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #499666

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Je moet sommige dingen gewoon simpel bekijken.
    Als 2 carbs voor 1 cilinder goed zou werken dan hadden er ook wel productie brommers, motors of racers geweest die dit gebruikten.
    En die zijn er naar mijn weten niet en dat zal een reden hebben.
    Bij drag banshee’s zie je zelfs vaak dat ze de 2 carbs vervangen voor 1 grote.
    (een lectron 50mm)

    En Jarco heeft een Ciao met Pinasco zij inlaat gehad die ook netjes liep.
    Maar dit trok of liep niet sneller dan een vergelijkbare setup met 1 carb, tijdens de tour die hij er toen mee reed.

    #499670

    R.Zwiers
    Topic starter
    Berichten: 441

    Ik ben het met jullie eens hoor, ik denk dat het wel beter is af te stellen. Mn brom loopt best netjes zo als die nu loopt. Ik zal straks nog wel even een filmpje maken er voor.
    Ik denk als ik in beide carbs nog een sproeier lager ga dat die dan gewoon rustig loopt.
    Wat Zeven zegt dat er nog meer is uit te halen ga ik later ook echt nog wel weer eens mee bezig. Maar

    Mij ging het er om om te kijken of ik het ook kon. Ik denk ook als je 2 gelijke carbs gebruikt dat misschien de verhoudingen minder ver uit elkaar liggen. Ik denk eigenlijk dat de 16/16 via het zij inlaat dat ik heb gemaakt al meer dan genoeg is om de cilinder heel snel te vullen. Als je ziet hoe groot de doorlaat is. En dat die 13/13 dan na genoeg weinig extra mengsel in de cilinder kan brengen.
    Als je de doorlaat van de Pinasco zij inlaat bekijkt is die toch een stuk kleiner.

    Vandaar dat je naast extra lawaai geen ‘boost’ voelt als je vol gas met de 16/16 gaat en dan de 13/13 erbij doet.

    Hoop er een beetje een duidelijk verslag van gemaakt te hebben voor mensen die ook interesse hebben om het te maken.

    Iedereen ook bedankt voor het mee denken 😀

    #499673

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Wat mij betreft heel erg duidelijk R.Zwiers.
    Het is en blijft een mooi projectje. Als je het al zo mooi rustig afgesteld krijgt en als je toch een boostje voelt bij de 13 13 ben je klaar.
    Maar ik heb het niet zo op 2 carbs, de bediening lijkt me niet cool, alleen op lange rechte stukken heb je er wat aan.
    Beter gewoon een 19 of 21 mm carbje pakken.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #499678

    R.Zwiers
    Topic starter
    Berichten: 441

    Ben ik het met je eens Javad. Maat van me uit de scooter wereld zie al, je moet eens een 17.5 mm pghb dellortor er op bouwen. Dat wou op en scooter ook als een gek. Beter dan de 19 of 21 mm. Dus plannetje voor de volgende keer.

    Van MCBoss keurig cp cartertje overgenomen met paar benodigde dingentjes. Heb 0 ervaring met cp dus dat vind ik wel leuk om nog even te proberen voor ik weg ga woensdag.

    Mooi licht wiel. In vergelijking met het 1355 grams vliegwiel dat er op zat.

    Spoelen, condensator en bobine. Moet nog even een draadje maken van spoel naar bobine. Doorvoer rubbers heb ik nog.
    Lichtspoel ga ik er niet op zetten. Geen licht nodig en is weer minder weerstand voor mn blok.
    Morgen nog even naar de brommer boer om de kleine dingetjes te halen.

    Ben erg benieuwd naar het verschil in gas reactie 😀

    #499689

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    R.Zwiers :
    Ben ik het met je eens Javad. Maat van me uit de scooter wereld zie al, je moet eens een 17.5 mm pghb dellortor er op bouwen. Dat wou op en scooter ook als een gek. Beter dan de 19 of 21 mm. Dus plannetje voor de volgende keer.

    Zou deze passen? https://www.opvoeren.nl/dellorto-carburateur-phbg-17-5-ad-fox-wallaroo

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #499692

    R.Zwiers
    Topic starter
    Berichten: 441

    Dat denk ik wel. Maar als ik die wil gaan plaatsen moet ik er toch eerst weer een nieuw spruitstuk en adapterplaat voor maken.

    #791428

    R.Zwiers
    Topic starter
    Berichten: 441

    Lang lang geleden heel druk met de brommers, echter laatste tijd kwam het er niet echt van. Autos op de oprit, huis gekocht. Maar de brommers worden nog steeds met plezier bereden.
    De Citta is nog steeds als voorheen, mooi boodschappen brommertje.
    De rebel heb ik alleen t frame ingekort en een spatbord gemonteerd.
    Vespa Rebel

    Wanneer ik de garage bij mn huis heb gebouwd hoop ik dat er naast t sleutelen aan de autos weer wat meer tijd komt voor de brommer.

10 berichten aan het bekijken - 166 tot 175 (van in totaal 175)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.