This topic contains 174 reacties, has 27 deelnemers, and was last updated by R.Zwiers 4 years, 5 months geleden.
-
Gebruiker
-
6 juni 2017 om 20:27 #499661
Mooi gesproken Richard, ik geniet er erg van en kijk uit naar je toekomstige projecten!
Wat je zegt klinkt allemaal erg logisch, maar 1 ding vraag ik me toch af. Er zijn hier meerdere mensen geweest die met een dubbele 13/13 en Pinasco zij inlaat hebben gereden en dat ging volgens mij wel gewoon goed wat toch apart is.
Heb een behouden vaart Richard!
7 juni 2017 om 07:16 #499662Hoi, Ik denk ook dat er nog veel meer in zit dan je nu denkt.
7 juni 2017 om 08:42 #499664Wouz-Lwb heeft ook met succes 2 carbs geïnstalleerd, een 13 en een 15.
Hij had 2 X sproeier 66.Hier is die perso maar helaas is het dubbele carb gebeuren niet heel uitgebreid verslagen.
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=7319&d=150
<3 Thunderstone
Check mijn perso!7 juni 2017 om 09:20 #499666Je moet sommige dingen gewoon simpel bekijken.
Als 2 carbs voor 1 cilinder goed zou werken dan hadden er ook wel productie brommers, motors of racers geweest die dit gebruikten.
En die zijn er naar mijn weten niet en dat zal een reden hebben.
Bij drag banshee’s zie je zelfs vaak dat ze de 2 carbs vervangen voor 1 grote.
(een lectron 50mm)En Jarco heeft een Ciao met Pinasco zij inlaat gehad die ook netjes liep.
Maar dit trok of liep niet sneller dan een vergelijkbare setup met 1 carb, tijdens de tour die hij er toen mee reed.7 juni 2017 om 10:13 #499670Ik ben het met jullie eens hoor, ik denk dat het wel beter is af te stellen. Mn brom loopt best netjes zo als die nu loopt. Ik zal straks nog wel even een filmpje maken er voor.
Ik denk als ik in beide carbs nog een sproeier lager ga dat die dan gewoon rustig loopt.
Wat Zeven zegt dat er nog meer is uit te halen ga ik later ook echt nog wel weer eens mee bezig. MaarMij ging het er om om te kijken of ik het ook kon. Ik denk ook als je 2 gelijke carbs gebruikt dat misschien de verhoudingen minder ver uit elkaar liggen. Ik denk eigenlijk dat de 16/16 via het zij inlaat dat ik heb gemaakt al meer dan genoeg is om de cilinder heel snel te vullen. Als je ziet hoe groot de doorlaat is. En dat die 13/13 dan na genoeg weinig extra mengsel in de cilinder kan brengen.
Als je de doorlaat van de Pinasco zij inlaat bekijkt is die toch een stuk kleiner.Vandaar dat je naast extra lawaai geen ‘boost’ voelt als je vol gas met de 16/16 gaat en dan de 13/13 erbij doet.
Hoop er een beetje een duidelijk verslag van gemaakt te hebben voor mensen die ook interesse hebben om het te maken.
Iedereen ook bedankt voor het mee denken 😀
7 juni 2017 om 13:08 #499673Wat mij betreft heel erg duidelijk R.Zwiers.
Het is en blijft een mooi projectje. Als je het al zo mooi rustig afgesteld krijgt en als je toch een boostje voelt bij de 13 13 ben je klaar.
Maar ik heb het niet zo op 2 carbs, de bediening lijkt me niet cool, alleen op lange rechte stukken heb je er wat aan.
Beter gewoon een 19 of 21 mm carbje pakken.<3 Thunderstone
Check mijn perso!8 juni 2017 om 19:15 #499678Ben ik het met je eens Javad. Maat van me uit de scooter wereld zie al, je moet eens een 17.5 mm pghb dellortor er op bouwen. Dat wou op en scooter ook als een gek. Beter dan de 19 of 21 mm. Dus plannetje voor de volgende keer.
Van MCBoss keurig cp cartertje overgenomen met paar benodigde dingentjes. Heb 0 ervaring met cp dus dat vind ik wel leuk om nog even te proberen voor ik weg ga woensdag.
Mooi licht wiel. In vergelijking met het 1355 grams vliegwiel dat er op zat.
Spoelen, condensator en bobine. Moet nog even een draadje maken van spoel naar bobine. Doorvoer rubbers heb ik nog.
Lichtspoel ga ik er niet op zetten. Geen licht nodig en is weer minder weerstand voor mn blok.
Morgen nog even naar de brommer boer om de kleine dingetjes te halen.Ben erg benieuwd naar het verschil in gas reactie 😀
9 juni 2017 om 21:13 #499689R.Zwiers :
Ben ik het met je eens Javad. Maat van me uit de scooter wereld zie al, je moet eens een 17.5 mm pghb dellortor er op bouwen. Dat wou op en scooter ook als een gek. Beter dan de 19 of 21 mm. Dus plannetje voor de volgende keer.Zou deze passen? https://www.opvoeren.nl/dellorto-carburateur-phbg-17-5-ad-fox-wallaroo
<3 Thunderstone
Check mijn perso!10 juni 2017 om 07:59 #499692Dat denk ik wel. Maar als ik die wil gaan plaatsen moet ik er toch eerst weer een nieuw spruitstuk en adapterplaat voor maken.
3 november 2019 om 16:55 #791428Lang lang geleden heel druk met de brommers, echter laatste tijd kwam het er niet echt van. Autos op de oprit, huis gekocht. Maar de brommers worden nog steeds met plezier bereden.
De Citta is nog steeds als voorheen, mooi boodschappen brommertje.
De rebel heb ik alleen t frame ingekort en een spatbord gemonteerd.
Wanneer ik de garage bij mn huis heb gebouwd hoop ik dat er naast t sleutelen aan de autos weer wat meer tijd komt voor de brommer.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.