Zündapp-toer in Nijmegen

Home Forums Meetings & evenementen Overige meetings & evenementen Zündapp-toer in Nijmegen

This topic contains 3 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by mean-machine 1 year, 7 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #812187

    mean-machine
    Topic starter
    Berichten: 520

    Ik vind ’t altijd leuk om old-timer brommer-ritjes te rijden.
    Ja, dat gaat ook altijd heel best met de Ciao. Wel wordt er soms een beetje meewarig naar de Vespa gekeken of ie dat allemaal wel kan bijhouden. Dat lukt heel best!

    Helaas heb ik de laatste Vespa-ritjes niet mee kunnen doen omdat ikzelf met de motor in buitenland zat. Ik ben op Corsica geweest waarna Sardinië. Vanwege extreme hitte heel snel weer naar vasteland van Italië gegaan. Hier heb ik Toscane, Umbrië en afsluitend Lago Maggiore bezocht.

    Afgelopen zondag was prachtig weer en Zündapp had 125km rit vanuit Nijmegen.
    Gewoon vanaf thuis starten met een rit van ca 40km tot startpunt. Bij aankomst stonden er al heel veel oude brommers (25jr+) met natuurlijk vooral Zündapp.Wat opviel dat was dat veel Zündapp’s een motor-kenteken hadden. Bij mijn vraag waarom werd gemeld dat velen het veiliger vinden om op de hoofdweg te kunnen rijden. Ook was duidelijk waar te nemen dat deze ‘motoren’ veel meer snelheid maken en zeker geen bromfietsgeluid meer hebben.

    De route ging door de Ooij-polder en vervolgens langs de Rhein een eind Duitsland in tot Xanten. Via veel leuke weggetjes door het Reichswald en over 7-Heuvelenweg terug naar Nijmegen. Al met al is het een prachtige rit door de Heimat geweest. Op de terugweg naar huis heb ik nog een stuk langs de Waal gereden tot Ochten omdat ik er nog steeds veel zin in had.

    Meerijden met de Ciao ging prima. De snelheid zat er goed in en ik kon de Zündapp’s waarmee ik meereed prima bijhouden. Alleen als er heuveltjes kwamen was ik snel gezien. Door geen vario en ook geen versnellingen werden de heuveltjes voor mijn Ciao wel erg lastig. Gelukkig kon ik door hogere topsnelheid daarna weer vlug bijhalen.

    Ja, dit was een leuke dag op de Vespa.
    Ongeveer 220km gereden en de Ciao deed geen slag verkeerd!
    20210905_104403[1]

    #812190

    Shark
    Donateur
    Berichten: 474

    Super vet, heb zelf ook wel een zwak voor die Zundappjes en Kreidlers. Het zijn in feite meer 50cc (of meer) motorfietsen inderdaad. Ik heb deze week ook eens een heuvellandschaptourtje gemaakt met de standaard si met poelie, maar dat is inderdaad echt geen doen. De heuveltjes waren vrij kort maar redelijk steil en je merkt dat het brommertje dat niet leuk vindt. Als ik een lange helling zou moeten nemen, denk ik dat je min of meer stilvalt of dat er iets kapot gaat.
    Dus dan maar een vlakke route uitstippelen 😉

    #812199

    mean-machine
    Topic starter
    Berichten: 520

    Een steile helling dat lust een Ciao niet zonder vario.
    De 1e helling na Groesbeek naar de Canadese begraafplaats, daar stond ik bijna stil.
    Met hevig slippende koppeling kon mijn Vespa ’t net redden tot de top.
    Maar dit is een helling waar (spierkracht) fietsers zonder elek. vaak moeten afstappen.

    De andere 6 hellinkjes, mede door een aanloopje, lukte beter om boven te komen.
    (7 Heuvelen weg)

    #816733

    mean-machine
    Topic starter
    Berichten: 520

    De Bramenrit dit jaar gaat door NL maar bezoekt ook Dld. (107km)
    Start is Kazerne in Nijmegen. Aankomende 4 sept 11.00h wordt deze weer georganiseerd.
    Bij goed weer ga ik ‘m weer rijden. Vorig jaar was leuke rit!

    https://www.zundappveteranenclub.nl/2022/08/14/zvc-bramenrit-2022/

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.