Zuigerveer vast in uitlaat.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Zuigerveer vast in uitlaat.

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door JB 2 weken, 2 dagen geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker

JB
    Topic starter

Hallo,

Ik heb mijn cilinder reden vervangen en bij het demonteren van de oude cilinder bleek een stuk van de bovenste zuigerveer afgebroken te zijn. Het afbreken stukje zat niet het carter, maar toen ik de uitlaat schudde blijkt dat ergens in de demper iets metaals rondzwerft. Ik denk dat dat is waar het afgebroken stuk zuigerveer heen is gegaan, maar ik wou vragen of dit mogelijk is en of dit stukje uit de uitlaat gehaald moet worden en vooral hoe. Met alleen schudden komt het er niet uit.

Crullie
    Donateur

Ja, dat is heel goed mogelijk, heb ook wel eens dat ik te laat ben met vervangen van de zuigerveren en dan verdwijnt er een stukje in de uitlaat 😛
    Op het rammelen na is dat niet zo erg, het stukje afgebroken zuigerveertje zal naar de demper geduwd/gewaaid worden en dan daar verstrikt raken 😉

Tijd voor nieuwe zuigerveren of misschien wel een nieuwe zuiger afhankelijk van de speling. :thumb

TICKLING BARN

JB
    Topic starter

De zuiger en zuigerveren had ik al vervangen met de cilinder. Maar goed om te weten dat het geen kwaad kan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.