Zou deze aanpassing aan de uitlaatpoort werken?

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Zou deze aanpassing aan de uitlaatpoort werken?

This topic contains 3 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Crullie 4 years, 4 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • 1
    #792158

    Biermobiel21
    Topic starter
    Berichten: 240

    Hallo allemaal, ik heb een idee, maar ik weet niet of het zal werken en ik hoor graag wat jullie hiervan denken.
    Ik wil mijn uitlaatpoort vergroten door aan beide kanten een uitsparing (a la blinde boostpoort) te maken en deze dan aan de onderkant van de uitlaatpoort te verbinden. Hierdoor zou de uitlaatpoort veel groter gemaakt kunnen worden dan met één grote uitlaatpoort.

    Ik heb hier even snel getekend wat ik bedoel:
    rsz_screen_shot_2019-12-17_at_230517
    [Ik wil dus een uitsparing maken in ongeveer de met roze aangegeven vorm.]

    Zou dit werken? De zuigerveren komen niet onder het onderste gedeelte van de uitlaatpoort, dus zuigerveren happen zal hij niet gaan doen. Maar dan zit je nog met de hitte… Zou de zuiger dit wel aankunnen? Ik denk dat, als ik de kanalen diep genoeg maak (vooral het onderste stuk), het best kan werken, maar ik hoor graag wat jullie hier van denken.

    #792159

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Ja hoor dat is heel goed mogelijk, zou wel een cilinder nemen waar genoeg vlees is om de uitlaat zo te maken en ik zou een grotere uitlaat flens nemen, veel groter dan 22mm.
    En ik zou de steun pilaren helemaal doortrekken naar boven want de zuigerveren kunnen nu nog steeds happen aan de bovenzijde uitlaat poort.
    Denk er ook om dat de trekstang door de uitlaat poort gaat dan, dat geeft niks zolang de voet en kop pakking goed afsluiten, trekstang niks aan doen gewoon mooi rond laten.
    Dikke koppel cilinder creëer je dan :thumb
    Edit : Zou ook nog aan een dikkere Carb, en een goede expansie uitlaat denken.  😉

    TICKLING BARN
    #792163

    Biermobiel21
    Topic starter
    Berichten: 240

    @crullie
    Top! Leuk projectje dus voor als mn zijinlaat af is en ik ooit een uitlaat heb met een grotere aansluiting.
    Dit ga ik zeker een keer proberen te maken

    #792168

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Je kan ook een cilinder pakken met 22 mm aansluiting maar dan zaag je de uitlaat tuut eraf en las je b.v. een 27mm of 30mm tuut er weer op, binnen kant wel mooi en groter afwerken natuurlijk.

    TICKLING BARN
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.