Zij inlaten (alle merken en zelf bouw)

Home Forums Mening & ervaring Zij-inlaten Zij inlaten (alle merken en zelf bouw)

This topic contains 36 reacties, has 17 deelnemers, and was last updated by Alan 15 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
  • #149119

    Tonni
    Topic starter
    Berichten: 4577

    Heb je ervaringen met zij inlaten, post ze hier.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #157062

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Kep d’r zelf eentje gemaakt door middel van een Ciao Mixblok……

    Daar een Mazzucchelli racekruk in, mt gaatje…..

    Liep op zich al heel erg leuk, cylinder was 42mm Polini Alu….

    Moest ‘m nog wel helemaal “fine-tunen” maar ’t verschil was zéér zeker merkbaar…..

    D’r zat een Dell ‘Orto 14/12 naast, en je hoorde ‘m gewoon meteen in toeren oplopen als je gas gaf…..:P

    Leuk hoor, blok zat op een MixCiao, en de olietank was dus de benzinetank voor de 2e carburateur…..:yes

    Kijk hier maar es:
    Het verbouwde Ciao Mixblok……!

    De Ciao zélf….!

    Lagge hoor, heb ‘m destijds verkocht omdat ik geld nodighad voor m’n vakantie…..Maar fuck it, ik vond ’t bouwen leuker…..;)

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #157063

    Thijs_DR_Evo
    Bijdrager
    Berichten: 269

    Weet je wat ik persoonlijk de pest vind met die losse carterkapjes? Je weet nooit zeker of de lagers wel netjes op 1 lijn staan als je maar 1 helft van een blok koopt. Heb hier nog een pinasco dubbele carb setje liggen, helaas volledig nutteloos, omdat de krukaslagers niet op 1 lijn zaten. Of zijn daar ook truukjes voor of zo?

    grz Thijs

    #157064

    Vespaflappie
    Bijdrager
    Berichten: 1231

    Eigenlijk mag die marge maar ‘1 of 2 mm zijn….Raar dat het bij jou zoveel is dan…

    #157065

    Thijs_DR_Evo
    Bijdrager
    Berichten: 269

    Nou, als ik naar de pakkingvlakken kijk (voetpakking), dan is het misschien net 0,5 mm, MAAR, op het moment dat ik de carters aandraai, draait de krukas gewoon niet meer lekker rond. Ik durfde het niet aan iig, en heb toen maar (weer) een nieuw blokje gemaakt voor de H2O. Je had de krukaslagers moeten zien die ik daar uit gevist had… Niks meer van over. (heeft eerst nl wel gelopen met dubbele carb bij de vorige eigenaar)
    Zal dus wel pech gehad hebben, ben alleen door mijn voorraad carters heen op het moment :P.

    grz Thijs

    #157066

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    uhhm sorry maar als je blok in elkaar zet moet je soms de spanning eruit slaan ? met bijv rubberen hamer op je carter slaan/tikken

    logisch dat hij dan moeilijk draait, heb je bij de meeste blokken die je in elkaar zet

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #157067

    Thijs_DR_Evo
    Bijdrager
    Berichten: 269

    Heb nog nooit een blok los moeten slaan, en ga er ook zeker niet mee beginnen :D. Lagers zaten 100% zeker helemaal aan in het carter (gemonteerd onder een pers), shims zaten er tussen, draaide gewoon niet fatsoenlijk op het moment dat ik de kappen aantrok. Kan ik er wel als een malle met een rubberen hamer op gaan meppen, maar ik denk niet dat ik de uitlijning daarmee beinvloed ;). Het ding trok gewoon scheef, waardoor de krukas niet meer goed rond ging.

    grz Thijs

    #157068

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Herr FlicK :
    uhhm sorry maar als je blok in elkaar zet moet je soms de spanning eruit slaan ? met bijv rubberen hamer op je carter slaan/tikken

    logisch dat hij dan moeilijk draait, heb je bij de meeste blokken die je in elkaar zet

    :! Da’s nie best hoor als je dat hebt……!

    Dan is er met inelkaargaan iets met ’t lager geweest meestal…..

    Ma aan de andere kant, als ie eenmaal weer draait hoeft ’t niet slecht te zijn……;)

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #157069

    coda
    Donateur
    Berichten: 670

    Die vlakjes op je kleine carter zijn inderdaad om met een hamer op te tikken zodat je lagers zich zetten.niet rammen natuurlijk.
    Het beste is altijd als het gelijk past natuurlijk,maar het is er wel voor gemaakt.;)

    #157070

    Vespaflappie
    Bijdrager
    Berichten: 1231

    Thijs_DR_Evo :
    Heb nog nooit een blok los moeten slaan, en ga er ook zeker niet mee beginnen :D. Lagers zaten 100% zeker helemaal aan in het carter (gemonteerd onder een pers), shims zaten er tussen, draaide gewoon niet fatsoenlijk op het moment dat ik de kappen aantrok. Kan ik er wel als een malle met een rubberen hamer op gaan meppen, maar ik denk niet dat ik de uitlijning daarmee beinvloed ;). Het ding trok gewoon scheef, waardoor de krukas niet meer goed rond ging.

    grz Thijs

    Heb je wel die vollekruk van pinasco dan?

    #157071

    Thijs_DR_Evo
    Bijdrager
    Berichten: 269

    Vespaflappie :
    Heb je wel die vollekruk van pinasco dan?

    Nope, zit wel een pinasco krukas bij, maar is geen volle wangen. Ware het niet dat het ding helemaal naar de klote is geholpen door de vorige eigenaar. Maw, heb een ori krukas gepakt, bijgefreest, en de krukpen uitgeboord. Is ook maar een doorlaatje van 10mm he, dus niet echt groot of zo.

    grz Thijs

    #157072

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    http://www.mijnalbum.nl/Album=G4NK6R7Y

    even wat foto’s van de pinasco zij-inlaat

    #157074

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    ziet er netjes uit :thumb

    #157075

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    PoliniCiao :
    ziet er netjes uit :thumb

    ben ook benieuwd hoe het strakjes gaat rijden 😀

    #157076

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    Zou dat veel uitmaken tov de originele inlaat v de speedengine als t mengsel v de zijkant komt ?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.