Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

This topic contains 680 reacties, has 119 deelnemers, and was last updated by Ralf 6 hours, 42 minutes geleden.

6 berichten aan het bekijken - 676 tot 681 (van in totaal 681)
  • Gebruiker

Vespa doei
    Bijdrager

en zo kan je dus iedereen weer helpen
    moet je wel even kijken hoe je die schotjes vast krijgt
    maar als ik zie wat je allemaal fixt komt dat wel goed denk ik
    misschien is het een optie om de schotjes dichter op elkaar te plaatsen om zo de tegendruk wat te optimaliseren
    er moet toch een manier zijn om maar van  in de buurt te komen
    heb ook zitten denken aan een yamaha PW demper die zijn ook stil
    maar wat doet dat met het vermogen??

in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer

shark
    Donateur

compleet:demper-compleet
    exploded viewexploded view
    helemaal rechts zie je het rubber, maar ik weet even niet waarom de kleuren hierin niet kloppen.
    Om het helemaal perfect te krijgen zou ik nog popnageltjes moeten tekenen en een bevestigingspunt, maar dat zijn details. De demper was achteraf gezien vrij makkelijk te maken. Ik ga me nu concentreren op een expansie-uitlaat, of misschien eerst een citypower met schotten, omdat die misschien wat makkelijker te tekenen is. Ik hoor morgen waarschijnlijk meer over de productie.

Crullie
    Donateur

Vergeet niet om ook te denken hoe de onderdelen te produceren, zoals b,v, de 2 eind schotten voor de demper moeten passen en niet lekken en zo met die rechte kantjes eraan word dat toch een precisie werkje.
    Dus probeer bij het ontwerpen aan de werkman te denken dat die snel en accuraat te werk kan gaan.
    Een stempel maken om de eindschotten te stansen hoort dus ook bij het ontwerp 😉
    Je kan natuurlijk de eindschotten lassen uit verschillende plaatjes maar dat gaat veel tijd slurpen.

TICKLING BARN

zevenenergie
    Forum Goeroe

Je gaat snel vooruit zeg, ➡

• Deze reactie is gewijzigd 3 days, 19 hours geleden door zevenenergie.

shark
    Donateur

Er is nog regelmatig vraag naar een standaard uitziend type, vaak de citypower genoemd.
    Ik ben aan het uitvogelen of hier niet een soort hybride vorm voor valt te bedenken. Terwijl ik me aan het verdiepen ben in de techniek van demping, lees ik dat schotten, mits goed berekend, bijzonder goed zijn om geluid te dempen. Dus ik dacht als we nu een heel klein maar oh zo effectief demperuiteinde met schotten maken:
    buitenkant:
    demp1
    binnenkant:
    demp2

Misschien is er net genoeg plek in het restdeel voor enide demping. Heb je meer standaardlooks en toch iets betere prestaties dan een citypower. Dat is de theorie althans 🙂

Daarnaast zit ik te kijken naar een mogelijkheid om heel makkelijk een of meerdere schotten te verdraaien voor meer of minder demping/doorlaat, zoals je dat ook met een poedersuikerbus kan doen. Eventueel dus als begrenzer, maar anderzijds ook om de beste resultaten te kunnen halen.

Ralf
    Bijdrager

Goed bezig en mooie foto’s !
    Ben benieuwd hoe die onderste gaat worden, vanaf het expansie gedeelte kun je toch ook een pijp met gaatjes achter zetten en dat die dan een klein stukje achteruit de demper uitkomt.
    De demper dan volstoppen met dempingsmateriaal.

6 berichten aan het bekijken - 676 tot 681 (van in totaal 681)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.