Wy’s Perso, Ciao en Bravo

Home Forums Perso’s Projecten Wy’s Perso, Ciao en Bravo

This topic contains 38 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by brent 10 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
  • Gebruiker
  • #439284

    W-Y
    Topic starter
    Berichten: 214

    @ Hierboven, mooi dat jullie het leuk vinden!

    @ citta1234, De carters zijn gekotterd met een 50mm boor, dit was een zelfgemaakte boor die ik heb geleend. Er zijn ook malossi kotter boren te koop, ze zijn wel prijzig. -> Link naar JMPB Malossi boor <-

    Ook heb ik hier nog twee afbeeldingen. De eerste is van de polini HD kop die ik heb aangepast naar 46mm.

    En de vario koppeling gevlakt zodat die iets verder kan varieren. Hiervoor moest er ook een klein deel van de koperen bus af. Zat al een beetje speling op de schalen dus kon hier mooi wat op testen.

    De meeste fotos zijn al een poos terug gemaakt voor de oplettenden onder ons πŸ˜‰

    #457150

    W-Y
    Topic starter
    Berichten: 214

    —————— Versterken van de bravo ——————

    Voor een krachtiger motorblokje is het handig om een stevig frame of brug te gebruiken. De meeste kiezen voor een si brug voor versteviging. Ik wilde graag mijn orginele brug houden i

    #456442

    SpeedyVespa
    Donateur
    Berichten: 1102

    nicee work πŸ˜€

    #456414

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Echt heel strak werk, ook bij mij staat een Superbravo hoog op mijn lijst van musthaves πŸ™‚

    #456412

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Kun je dat ook voor mijn bravobrug doen ;)?

    #463222

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    lekker bezig daarzo!

    die verstevigingen waren wel nodig, aangezien jij SuperBravo ook bestuurd als een SuperBravo :lol

    ik hoop dat je hem snel af hebt, ben benieuwd naar het eindresultaat.

    ga je het frame nog overspuiten? of laat je het zo?

    Gr. popko

    #441371

    Spulleke!

    kom je nou niet in de problemen met de gaatjes waar je de uitlaat in vast zet?
    zoniet, mooi werk:thumb

    #435796

    W-Y
    Topic starter
    Berichten: 214

    @ Hans. Helaas heb ik zelf niet zo’n mooi lasapparaat! De hele brug verbouwen is veel werk btw, als je er alleen wat strips op laat lassen zal dat al veel schelen in sterkte. Als je al het voorwerk doet is er vast wel een bedrijfje in Grun die dat eem wil fixen.

    @ Pepko. Dat was zeker nodig, dat moet die nu wel kunnen hebben! Ik wil de orginele rode kleur eerst behouden, er zaten veel krasjes in dus heb het hele frame geschuurd. Bij de action vond ik deze rood die heeel veel overeen kwam met de orginele rode kleur. Kon geen ral nummer ofiets vinden maar ik zie het verschil niet in kleur. Deze lak is alleen iets fletser/matter, of er komt een hoogglans over of polijsten met commandant dat moet ik nog even zien.

    @Spulleke. Goeie.. Ik bedenk er wel wat op, maak wel een beugel ofzo. πŸ˜€

    #440275

    lars-ciao
    Bijdrager
    Berichten: 313

    Ziet er erg goed uit!

    Ga zo door:thumb

    #461818

    W-Y
    Topic starter
    Berichten: 214

    Inmiddels zijn alle onderdelen gespoten.
    De voorvork heb ik gemonteerd, hier heb ik de orginele bravo kroonstukken gebruikt, dit in combinatie met twee si vorkpoten en onderpoten. In de bravo poten zit geen veer namelijk en in de Si poten wel. Ook de orginele veren die over de poten heen gaan heb ik behouden, dit moet wel lekker rijden zo!!

    Ook heeft mijn broertje de HM uitlaat voor me schoongemaakt :thumb. Zit er wel aan te denken om de deuken eruit te halen en een nieuwe voorbocht er op te lassen. In de voorbocht zit een knik namelijk, moet hier maar een recht stuk op plaatsen.

    #461786

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Ofwel lekker veersysteem. Heb je nog meer foto’s gemaakt van het geheel?

    #439711

    W-Y
    Topic starter
    Berichten: 214

    De rest heb ik nog niet gemonteerd. Dit zal z.s.m. gedaan worden, met fotos natuurlijk, kan zelf ook niet wachten maar doe voorzichtig met de nog redelijk nieuwe lak!! En deze voorvork gaat zeker lekker veren! Kan wel wat fotos van de banden maken maar daar is niet zoveel aan als het nog uit elkaar ligt

    #431153

    W-Y
    Topic starter
    Berichten: 214

    Goeiedag, hier was ik weer! πŸ™‚ Het heeft even geduurd, door verhuizing en druk met studie is het niet erg opgeschoten helaas. Hier zijn toch nog wat foto’s van het resultaat, ik hoop er in de vakanties nog verder aan te sleutelen.

    Todo.
    – Spatborden wat aanpassen.
    – Voorlamp aanpassen en verlichting maken.
    – Zijkappen aanpassen.
    – Citta rek op maat maken.

    Speciaal voor Martino extra duidelijk de uitlaat onder de bravo!!!
    De uitlaat is er tijdens de eerste test rit afgevallen, de ophangbout brak af (SRSLY WTF!) Hier is die niet veel mooier van geworden, maar het rijdt.

    De Top ligt ongeveer op 65 – 70kmpu wat mij betreft een prima toursnelheid πŸ™‚

    #452559

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    De lijnen van deze HM komen mooi overeen met de SB. :thumb

    Ik begrijp nu toch dat je die deuk liever niet hebt ondanks dat deze hoort.

    Kapjes, koplamp en een ander zadel is wel echt nodig.:D

    #489989

    brent
    Bijdrager
    Berichten: 127

    Vind, d het echt al geslaagd mooi doe zo verder

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.