Wilk1985 perso

Home Forums Perso’s Collecties Wilk1985 perso

This topic contains 354 reacties, has 56 deelnemers, and was last updated by Bas23 3 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
  • #493623

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Dylan moet ik nu nee zeggen of zo πŸ™‚ Je bent welkom :D!

    Hij is in principe al een heel stuk ontkoold maar als jij hem wat wilt bewerken be my guest πŸ™‚

    #493624

    #RIDINGSOLO

    Nice!

    #493626

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Haha de “vlakbunker”. Aan de foto te zien lijkt het of deze bunker ook nergens anders voor ingericht is dan voor het vlakken van onderdelen. Je weet het he. Wil je nog wat meer workout? Dan heb ik nog wel een lading spulletjes voor je. πŸ™‚

    Wat je zegt over de cilinder hoort niet, maar zie je wel vaker. De tapeindgaten zijn niet helemaal mooi geboord en zal je iets kunnen ruimen, maar echt nodig is het niet. De boosterkanalen komen waarschijnlijk nog wel redelijk overeen en een voordeel is inderdaad dat de flens wat meer ruimte heeft zodat je uitlaat mooi past.

    Naaf trouwens gereviseerd en misschien de asjes op andere posities gepositioneerd? Misschien dat er daarom wat speling in zit. Je kan natuurlijk in je bunker ook even controleren of deksel wel helemaal recht is?

    #493627

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    lekkage kan ook zijn dat er teveel olie in zit had ik zelf ook bleef maar pakkingen en keerringen vervangen. Bleek dus dat er opspattende druppels door het ontluchtingsgat kwamen.

    #493628

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Dat ziet er goed uit, dat blokje moet straks wel leuk willen lopen:thumb
    Beetje jammer dat de cilinder scheef is en is mij bij montage toen ook niet op gevallen anders had ik het wel even vermeld.
    (ook al kan het verder geen kwaad en is het alleen een opties iets)

    En de dicht gekoolde uitlaatpoort is echt iets van vroeger (ook met castrol) want ik had deze ontkool klusjes vroeger om de 2 a 3maanden.
    Maar bij mij resulteerde het wel in langzamer rijden want waren momenten bij dat ik nog maar 30 a 35km reed.

    #493629

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Haha Mike is weer eens aan de slag gegaan dus :)! Ziet er weer goed uit ook altijd handig zo een ruk ik bedoel vlak bunker ben benieuwd hoe het gaat presteren ;)!

    #493766

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Zo we zijn weer een paar weken verder dus tijd voor een update!
    Ik zal maar beginnen met de Citta:

    Nadat ik een Sito 22mm had gekocht had ik er een oldtimer cilinder opgezet, dat liep voor geen meter omdat die totaal niet uitkwam met de zuiger die erinzat. Bovendien heb ik van Mike een oldtimer cartersetje gehad dat ik nu aan het opbouwen ben. Dus ik heb een nieuwe imitatiezuiger in de Citta gehangen, die paste perfect met de std bromcilinder van de Si. Cilinder en cilinderkop zijn gevlakt, dus alles zit nu heel lekker in elkaar, geen valse lucht meer en het blokje lekt nergens.

    Hij liep heerlijk wat te pruttelen van het weekend dus ik heb er maar even een filmpje van gemaakt:

    Het lijkt alsof hij soms een slag overslaat maar dat komt door het filmpje, hij loopt heerlijk stationair.

    Ik denk dat er nu wel een iets kleinere sproeier in kan, maar daar kom ik met de tijd wel achter. In ieder geval is de Citta weer klaar voor een lekkere snorzomer.

    Wat betreft de Si ben ik ook lekker vooruitgegaan, het cardan heb ik gevlakt en ik heb nu na 2 dagen het idee dat hij niet meer lekt.

    Ik ben tussendoor nog een paar dagen in Polen geweest en dat waren zeer nuttige dagen want ik heb een nieuwe vriend gemaakt. Zijn naam is Michal en hij heeft een straalbedrijf genaamd Korund. Voor de liefhebbers zie: http://www.piaskowanie.szczecin.pl/kontakt.html
    De reden dat Michal gelijk mijn vriend was toen ik hem de eerste keer zag is simpel, hij straalt en coat een complete Si brug voor 70 Zloty, dat is bijna 17 euro. Als dat geen vriendenprijzen zijn weet ik het ook niet meer. Hij gaat ook het complete frame van de Si doen voor 150 Zloty, dat is ongeveer 35 euro.
    Na het stralen zag mijn brugje er zo uit:
    Ook daar waar de monoshock zit is netjes gedaan, het is een goed dikke laag dus ik ben tevreden.





    Hier is wel te zien dat er een bobbel zit, ik vermoed dat de brug daar een hoop roest had of een laspunt?

    Dus toen kon ik beginnen met het monteren van onderdelen op de brug. Eerst maar de middenbok eronder.


    Te zien is dat de brug een dikke coating heeft, ik moest veilen om die bus er tussen te krijgen net zoals bij een JMPB brug.

    De bok is nieuw, maar duidelijk een imitatie zoals op de Ciao want het paste weer niet echt lekker zoals te zien op onderstaande foto. Aan beide kanten raakte de middenbok de rubbers niet.

    Dus er moest het een en ander aan verbogen worden toen zat het wel netjes. De middenbok had naar mijn idee wel iets verder naar achteren gebogen mogen zitten, ik heb het idee dat hij nu vrij snel inklapt als er per ongeluk iemand tegen de brommmer aan zou lopen bijvoorbeeld. We gaan het zien.

    Toen heb gelijk maar de rest eropgezet van wat ik had liggen!


    Er was een tijdje terug iemand die vroeg hoe de chokehendel vast moet aan de brug, zo dus:

    En dan tot slot nog een paar foto’s eigenlijk speciaal voor JoeriH, dit is hoe de zijstandaard bij mij komt. Ik ben benieuwd of het bij jouw hetzelfde zit, dit is een Buzetti zijstandaard. Ik heb een hele lange bout gepakt, er tussen zit een bus van een pen10 zuiger met een paar ringetjes.



    #493767

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Dus wie spullen te stralen en coaten heeft moet jou even contacten πŸ˜‰ Ik heb namelijk ook 2 brugjes die dan met je frame mee mogen meneer.

    #493769

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    Wanneer ga je weer op visite bij je nieuwe Poolse vriend?

    Ik heb ook nog wel wat te coaten πŸ˜‰

    Gaat er na de coating nog een benzine proof lak over heen bij je frame?

    #493770

    JoeriH
    Bijdrager
    Berichten: 534

    Lekker bezig weer!

    Maar waarom heb je eigenlijk een bok en een zijstandaard?

    #493771

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    Dat zijn nog eens leuke prijzen!
    Daarvoor zou je niet eens meer de moeite nemen om met schuurpapier en spuitbusjes in de weer te gaan. :lol

    Ik heb ook gehoord dat verchromen véél goedkoper is in polen vanwege milieunormen, misschien ook eens leuk om te informeren?

    #493772

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Ik lees je update door en ik vraag me het volgende af. Waarom en de bokstandaard plus de zij-standaard?:D

    Buzzetti heeft normaal trouwens een aparte kusntof bus bij de standaard geleverd om hem vast te zetten.

    #493773

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Mooie update Jos, de plaatjes zien er lekker vers uit:thumb

    Als je als Nederlander in Polen komt ben je inderdaad net een miljonair. Ik was daar een aantal jaar geleden met school. Je betaalde voor een groot big mac menu daar iets van 10 Zloty wat omgerekend iets van €2,50 was ofzo..

    Die gasten bij de tankstations wisten ook niet wat hun overkwam, iedereen kocht zoveel sigaretten als ze konden dragen daaroo:lol

    #493775

    SpeedyVespa
    Donateur
    Berichten: 1102

    Nouja Jos, wat is dit nou:o Je zou toch je brug roze coaten:lol
    Mooi werk, ga zo door:thumb

    #493776

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Dus voor 17 euro was deze verse update al mogelijk, das inderdaad een koopje:thumb
    Jammer dat ie wat ver weg zit anders had hij een hoop te coaten gehad de komende weken denk ik:lol

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 355)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.