Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › wil maar niet starten..!!
This topic contains 12 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Ciaofrank 18 years, 8 months geleden.
-
Gebruiker
-
4 april 2005 om 21:58 #166372
heey mensen
mijn hele blok uit elkaar gehaald en in elkaar geflatst , Nieuwe keerring , nieuwe lagers , . onsteking volgens tekeningen weer aangesloten.
dus hoppa alles erop , start ie eventjes tot ik erachter kwam dat de koppeling niet goed vast zat. afgezet dus. vast gezet en weer geprobeerd maar hij vertikt het aan te springen. verschillende bougies geprobeerd en deze vonken af en toe…!!:s
als je hard doorrent vonkte ie wel gewoon. maar dan zet ik hem in de cilinder en is hij niet aan te krijgen…
heb me helemaal scheel gerend wat zou t kunnen zijn?
4 april 2005 om 22:01 #169661benzine in de tank??
bougidop er op zitten?
stroom goed in de bobine aan gesloten?
kabbeltje van het starte er wel opgezet?4 april 2005 om 22:11 #169662ThieskeCiao :
benzine in de tank??
bougidop er op zitten?
stroom goed in de bobine aan gesloten?
kabbeltje van het starte er wel opgezet?ja , ja , ja , ja
4 april 2005 om 22:34 #169663mischien je contactpuntjes versleten of je condensatortje stuk probleem had ik ook hij viel mij zo onder het rijden uit en zet er morgen nieuwe dingetjes in
4 april 2005 om 23:27 #169664je probeerde te sstarte en toen liep die effe en toen schoot de koppeling los en toen weer vast gezet en toen starte die niet
ik denk omdat je koppeling effe los schiet dat de spie is over gebroken .omdat die onregelmatig vonkt dus haal je blok maar er onder uit en haal je vliegwiel er maar eens af .de spie is de beveiling van je blok .dat het niet in de soep kan lopen .
gr langen
5 april 2005 om 22:20 #169671heey , dat heb ik er afgehaald en daar lag het ook aan .
nu reed ie goed en na een tijdje viel ie weer zomaar uit , wij gekeken was die spie weer afgebroken..
terwijl hij naar mijn weten er toch goed in zat.
ik zag op http://www.50cc.nl dat er een soort van vulring hoort te zitten ?
waar ergens moet die precies en heeft het nut?6 april 2005 om 09:45 #169672hey he wat ben ik goed als je spie de heletijd afbreekt betekend dat je de koppeling niet goed vastzet .of die vulring het is eigelijk geen vulring maar een veer ring die zorgt dat je spie niet kan verschuiven en die zorgt dat je vliegwiel vast gaat zitten .die moet om je spietje heen .
nog vragen ?
gr langen
6 april 2005 om 10:32 #169673goed bezig kerel ! hier heb ik wat aan bedankt !
alleen hoe kan die koppeling dan het beste vastzetten? als deze TE vast zit dan blijft die aanlopen niet?
maar ik zal vandaag sowieso ff weer n nieuwe spie halen , maar de rode draad die van de spoel afkomt is al zogoed als door , dus dat moet ik nog ff aan elkaar solderen
grtz petur
6 april 2005 om 11:26 #169674Neej, heeft niet veel met de koppeling te maken hoor. Als je spie steeds overbreekt, ligt dat aan een versleten vliegwiel of krukas. Of idd aan dat veerringetje. Koppeling gewoon normaal vast draaien, draai je er niet moe op want dat is slecht voor je schroefdraad. Vast is vast!!
6 april 2005 om 11:42 #169676oke dus ff voor de duidelijkheid :
volgorde :
1 spie erin
2 Nokje eroverheen
3. Veerringetje erop ( dat is dat dunne plaatjes als t ware met een uitsparing voor de spie ? )
4. vliegwiel eropzo goed? en moet het nokje helemaal naar beneden toe ?
grtz Peter
29 juli 2005 om 15:49 #169885ik heb denk ik hetzelfde probleem bij mij start hij ook niet en als ik de koppeling vast wil draaien draait die moer door.
en zo’n veerringetje waar kan je dat kopen ?29 juli 2005 om 23:44 #169886de ring tussen je koppeling en het vliegwiel moet met de KLEINE kant naar de koppeling wijzen.
30 juli 2005 om 06:10 #169887ja dat had ie al is gechecked volgens mij, maar zo’n ringetje, waar denk je dat je dat kan kopen? Ik denk bij een brommerzaak :con
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.