‘Wie woont waar?’ topic

Home Forums Algemeen Even voorstellen ‘Wie woont waar?’ topic

This topic contains 531 reacties, has 350 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 1 day, 7 hours geleden.

7 berichten aan het bekijken - 526 tot 532 (van in totaal 532)
  • Gebruiker

mean-machine
    Bijdrager

Kom uit Ede.
    Oude brug Zutphen doe ik nog wel eens met de Ciao.

Dountill
    Bijdrager

Kom uit Ede. Oude brug Zutphen doe ik nog wel eens met de Ciao.

Dat is een serieus eind rijden dan. Haha

mean-machine
    Bijdrager

Onlangs was het Twente-treffen in Rijssen.
    Het weer leek mij te slecht, anders was ik er vanaf Ede gewoon heen gereden!

Je hebt een Vespa toch voor flinke ritten?
    Het enige wat vervelend is met de Ciao dat ik soms wel 3x op een dag moet tanken.

Soms moet je er ook geluk mee hebben.
    Toen ik naar Winterswijk (ca 90km) was geweest, ook via de Oude brug Zutphen, bleek ik bij inrijden van Ede een zachte achterband te hebben. Met deze band ‘volgas’ vooral nog afstand afleggen. Ongeveer 1km van huis toen was ie echt volledig leeg. Tsja, dan is het lopen met de brommer aan de hand en het motortje het werk laten doen. Op 150m van huis liep de complete achterband er vanaf. Brommer geparkeerd en alle losse spullen eerst naar huis gebracht. Toen met de opgetilde achterzijde laatste stukkie naar huis gelopen.
    Nee, til-actie had niet veel verder moeten zijn anders verder met rek achter op de auto.
    Eind goed, al goed. Precies thuisgekomen. 😀

De binnen- en buitenband natuurlijk volledig afgeschreven.
    Toen een nieuwe loempia-band erop gezet! Montage was bijna onmogelijk. 😡
    Had nog NOOIT van dat merk gehoord. 😯

Robin_Ciao
    Bijdrager

Hai,
    Ik ben Robin ben 14 jaar. Sleutel al sinds men 13de aan de ciao. Mijn ouders zijn gescheiden dus ik woon in Landgraaf en Lanaken. Dit wilt wel zeggen dat ik dus 2 ciao’s heb 🙂
    Bij mijn moeder wordt die binnenkort bordeaux gespoten en die bij mijn vader blauw maar een donkerdere tint dan origineel.

bram l
    Bijdrager

Ik be Bram en woon in Merselo nabij Venray Limburg

shark
    Bijdrager

Ik woon in Polen, waar er geen brommercult is helaas.
    Ik zag vorig jaar of het jaar ervoor wel een hele stoet NL’se brommers (veelal Kreidlers, maar ook ciao’s) en was echt verbaasd dat ze zo ver van huis waren en in zo’n niemandslandje reden, echt het platteland van Polen. Weet iemand daar toevallig meer over?

Graag maak ik ook even een heel groot compliment voor deze website. Het runnen van een forum is heel veel werk, met alle updates etc. Dus petje af!

Ooit verliefd geworden op een Si in 1999 en sindsdien altijd een oogje in het zeil gehouden. Ben ook in Italië bij de Vespa-fabriek geweest, best leuk.

Van meerdere Si’s en Ciao’s kwamen er scooters, vriendinnen, vrouw, kinderen, auto’s en een goede baan. Maar ja… het bloedt kruipt toch waar het niet gaan kan. Ik heb 2 jaar geleden een andere jeugdliefde een Aprilia SR helemaal opgeknapt en hoewel ik daar veel plezier aan beleef (het ding rijdt fantastisch want is goed afgesteld), zoek ik nu toch weer een Si. Is dat trouwens vloeken hier op het forum? Ik zie voornamelijk Citta’s en Ciao’s?

Ik heb wel even nagedacht waarom ik nu in vredesnaam eigenlijk weer een Si wil. Maar ik denk dat de reden is die velen hier zullen delen: het is de eenvoud van de techniek. Lekker mechanisch.
    De leukste vind ik dan ook gewoon de simpele variant: geen vario, geen kickstarter of trappers, geen knipperlichten. Gewoon aanduwen en gaan. Onverwoestbaar in feite.

Voor mij is een Si pas compleet als er een leo krul onder hangt met het oudere type demper (dus niet die ronde pot, maar wat vierkanter. Gewoon omdat ik vind dat ze dan het mooiste klinken. Maar ze zijn nergens meer te koop?? Ik heb ook al op veel plekken in Italië gezocht maar geen succes.
    Ik hoop hier op het forum weer wat zeldzame vondsten te kunnen vinden en onderdeel te zijn van de community!

zevenenergie
    Forum Goeroe

Hallo shark,

Een SI is zeker geen vloeken hier op het forum, al zijn er wel een paar mensen die het een minder mooi model vinden. Ik rijd zelf ook op een Si omdat het een super degelijke en comfortabele brommer is. Ik had eerst een ciao als dagelijks vervoer, maar ik moest om het halfjaar scheuren lassen in het frame en als ik met 70 over hobbeltjes reed, was het toch behoorlijk stuiteren.

We hadden een tijdje geleden een rubriek de brommer van de maand en daar waren 2 Si,s die behoorlijk succes hadden bij de eindejaars verkiezingen.

We hebben de laatste tijd veel kersverse members, en de krul maakt weer een echte herstart, dus je zal echt de advertenties hier en op de marktplaats in de gaten moet.n houden of zelf even een ad moeten plaatsen.
    In ieder geval, welkom op het forum :thumb

7 berichten aan het bekijken - 526 tot 532 (van in totaal 532)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.