Wie kan dit lezen?😳

Home Forums Algemeen Framenummers Wie kan dit lezen?😳

This topic contains 3 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by FonS 4 years, 7 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #789646

    Bas
    Topic starter
    Berichten: 9

    20190824_231437

    #789649

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Maak je maar niet druk. Het framenummer bij een Si staat op het balhoofd. Het nummer onder de tank zal een typenummer zijn.

    #789654

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Dat is niet helemaal accuraat.

    Ik heb hier 2  Si frame,s staan waar het framenummer op het stripje onder de tank in geslagen is.
    En 1 waar het in het balhoofd geslagen is.

    Een framenummer herken je aan het Piaggio logo dat er voor staat en aan dat er voor en achter het nummer,  een ster staat in geslagen.
    Ik meen dat er bij jouw staat S1M1T*246 72* Meer kan ik niet lezen,
    (Het rode streepje staat voor niet leesbaar)
    Op het kenteken staat soms het hele nummer (zonder de sterren) of alleen het getal tussen de sterren. Het piagio logo staat er niet op.

    Als een nummer moeilijk leesbaar is wil het nog wel eens helpen om het te bekijken met een ultraviolet lamp.
    Wat ook nog wel eens wil helpen is de roest weg te schuren en dan met etsen met zoutzuur.

    Maar goed er is nog zoiets als een kenteken en oom agent.
    Als jij weet dat het nummer overeen komt met het kenteken, dan weten zij dat nog niet.

    Maar het maakt het bij een Si niet zo heel veel uit.
    Want om het nummer te kunnen zien moeten er nog al wat verwijdert worden en daar toe ben je bij een verkeerscontrole niet toe verplicht.
    En zij mogen meen ik, geen handelingen aan je brommer verrichten zonder jouw toestemming.
    Je kan zeggen dat alleen een gediplomeerde monteur aan jouw brommer mag zitten.( altijd beleeft zijn en u zeggen)

    Het enige probleem dat het geeft is,  bij de RDW.
    Als je een wok status krijgt, is het einde oefening voor je brommer. (In beslagname)

    Je kan bij de RDW wel een nieuw nummer laten inslaan. Maar ik denk dat het eenvoudiger is als je een frame zoekt met leesbare nummers.

    Ik heb zelf een tijd je met een brommer rond gereden waar bij het schouwen 1 nummer verkeert gelezen is. Ze hadden een 8 voor een 6 aangezien. Vandaar dat ik het weet.

    #789675

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Het framenummer staat in de meeste gevallen inderdaad op het stripje onder de tank. Soms op het balhoofd. Ik heb zelfs een Si gehad waarbij de eerste helft van het nummer op het balhoofd stond en de tweede helft onder de tank…

    Je kunt inderdaad naar de RDW gaan en het nummer opnieuw laten inslaan, bijvoorbeeld op het balhoofd. Zo heb ik een aangetast nummer van mijn auto ook laten verplaatsen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.