Welke Uitlaat geeft de meeste trekkracht voor mij

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Welke Uitlaat geeft de meeste trekkracht voor mij

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Bob Blom 3 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker

Bob Blom
    Topic starter

Heey. Ik heb een citta met si brug. speedengine. 43 mm DR. simonini koppeling. 75 mm poelie. snor krukas. brom klok. 1313 carburateur. En nog een 1616 sha die ik nog ga monteren. Ik rijd nu met gianelli city power maar mis de trek kracht.
    Welke pijp trekt goed snel met deze setup. Greetz Bob.

mxfreak29
    1

Joor
    Donateur

Eigenlijk alle leovince/i uitlaten wel

1

SuperSi
    Bijdrager

Als je hem ergens nog kan vinden, de homoet

1

Martino
    Bijdrager

Ik zie het verband met “opvoeren voor gevorderden” niet wanneer je een ander pijpje wilt monteren.

De Leovinci uitlaten en de homoet zijn echt pijpjes voor lagere cc’s en trekken daarom al behoorlijk ook op meerdere cc’s. Toch zul je in het hogere toerengebied wat laten liggen. Wel is de Giannelli Original kwa grafiek gelijkwaardig met bovenstaande pijpen op een 43mm cilinder en zal je met optrekken icm poelie weinig tot geen winst behalen. Wellicht met een Sito+, maar dan zal je wel nog wat gaan inleveren op top. De Giannelli Original Power heeft dus al behoorlijke trekkracht.

1

Shark
    Donateur

Met die onderdelen zou je toch al aardig van je plek moeten komen, of het is niet goed afgesteld.
    Ik vind mijn stock Si al snel optrekken, dus het is ook een gevoelskwestie 🙂

Ik zou mijn heil inderdaad niet meer zoeken in een andere pijp (al schijnt de Zirri sigaar het heeel lekker te doen qua trekkracht op een 43 DR – maar ja niet meer te koop)…. maar kijk of je er op een ander manier nog wat meer uit kan halen, Trekveertjes, grotere poelie, ander carb. Als voorgaande al optimaal is en je bent nog steeds niet tevreden, dan zal je een Vario moeten nemen of gewoon een heel ander voertuig.

Als ie eenmaal op gang is, gaat ie dan wel als de brandweer?

Bob Blom
    Topic starter

Hij gaat ook wel lekker hoor alleen je wil steeds meer. Haha

mxfreak29
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.