Welke uitlaat?

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Welke uitlaat?

This topic contains 19 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by Martino 2 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
  • #784552

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Hey allemaal,

    Ik wil binnenkort een nieuwe uitlaat kopen voor rond de 50 euro, maar ik kom er niet helemaal uit welke nou het beste zou zijn voor mij. Ik zoek een uitlaat die niet enorm veel (blikkerig) kabaal maakt en waar de top wat hoger ligt.

    Ik rijd met een standaard blok, 50cc, 13-13 carb, sproeier 50.

    Ik heb op het moment een Tecno Citypower, maar deze moet ik vervangen omdat de flens 22mm is en de uitlaat 23,5mm.

    Nu lees ik dat de Giannelli- en Proma Citypower erg leuke uitlaatjes zijn.
    Maar de Giannelli Citypower op Jmpb heeft zo’n plat geslagen stuk buis voor de trappers, heeft dat impact op de prestaties?. En er staat bij de rencensies dat die niet past met een middenstandaard.
    Dezelfde uitlaat voor de Vespa Si heeft dit platte stuk overigens niet.

    En de Proma Citypower lees ik ook veel goeds over, maar die kan ik nergens vinden.

    Tips voor andere uitlaten dan deze twee mag natuurlijk ook!

    #784560

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Hey allemaal, Ik wil binnenkort een nieuwe uitlaat kopen voor rond de 50 euro, maar ik kom er niet helemaal uit welke nou het beste zou zijn voor mij. Ik zoek een uitlaat die niet enorm veel (blikkerig) kabaal maakt en waar de top wat hoger ligt. Ik rijd met een standaard blok, 50cc, 13-13 carb, sproeier 50. Ik heb op het moment een Tecno Citypower, maar deze moet ik vervangen omdat de flens 22mm is en de uitlaat 23,5mm.
    Nu lees ik dat de Giannelli- en Proma Citypower erg leuke uitlaatjes zijn.
    KLopt.
    Maar de Giannelli Citypower op Jmpb heeft zo’n plat geslagen stuk buis voor de trappers, heeft dat impact op de prestaties?
    Nee.
    En er staat bij de rencensies dat die niet past met een middenstandaard.
    Alweer juist. Voor een 10tje heb je een zijstandaard er bij.
    Dezelfde uitlaat voor de Vespa Si heeft dit platte stuk overigens niet.
    Jij bent goed bezig
    En de Proma Citypower lees ik ook veel goeds over, maar die kan ik nergens vinden.
    Misschien 2e hands?
    Tips voor andere uitlaten dan deze twee mag natuurlijk ook!
    misschen deze? https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/vespa-ciao-uitlaten/uitlaat-sito-vespa-ciao-p-px-45km.html

     

    #784561

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373
    #784574

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Zoals Crullie ook helemaal onderaan zijn bericht zegt, de Sito moet je hebben. Het zijn niet de makkelijkste uitlaten om te vinden maar ze zijn er nog wel nieuw.

    En anders zou je de herrie van de Gianelli moeten accepteren want op het feit dat hij niet zo stil is na voldoet hij wel aan je eisenpakket 🙂

    #784575

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Ik heb ook een Proma liggen voor mijn si,
    Ik heb er 3 maanden mee gereden en toen weer naar de gianelli gewisseld
    De proma maakte minder decibel maar wel een zeer scherp snerpend geluidje wat ik zeer irritant.

    #784585

    VespaCiao1970
    Bijdrager
    Berichten: 87

    Gewoon voor die Gianelli Original Power gaan. Deed t super op een DR 50 en nu ook super op een Polini Speedengine met 43mm Polini. Een van de beste uitlaatjes op de markt en ook nog eens relatief goedkoop. Maakt aanzienlijk meer toeren dan de andere citypowers en doet nauwelijks onder voor een expansiepijp. Daarbij lekker stil en je valt niet op

    #784595

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Bedankt voor de reacties jongens!

    Dus dan gaat het tussen de Sito (plus?), Giannelli Citypower en Giannelli Original power.

    Ik heb er echt net deze week een nieuwe middenstandaard op gezet en die wil ik ook graag behouden ipv een zijstandaard. De standaar komt ingeklapt wel tegen de uitlaat aan, wordt dat bedoeld met ”hij past niet met middenstandaard”?

    En is dat met de bovengenoemde uitlaten ook zo, kunnen die alle drie niet met een middenstandaard?

    #784596

    FL4WLESS
    Bijdrager
    Berichten: 167

    Heb pas zelf de “Gianelli Original Power” gemonteerd, hangt er bij best laag onder, komt ook mede doordat hij officieel niet voor een citta gilera is. Geen idee welke type/merk jij hebt, maar hou daar ff rekening mee. Helemaal omdat je blijkbaar ook nog een midden standaard hebt.

    Qua geluid, en kwaliteit kan ik hem wel aanraden, je merkt echt dat hij er een stuk beter van gaat lopen. En persoonlijk vind ik dat er ook een best leuk geluidje in zit.

    #784604

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Die Sito past perfect ivm middenstandaard, Gianelli kan zoals al gezegd een uitdaging worden omdat daar geen Citta versie voor is, alleen een Ciao en Si versie. De SI versie is het makkelijkst aan te passen maar hoe het uitkomt met de standaard durf ik niet te zeggen.

    #784623

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    Mijn mening over de Gianelli Citypower/Original Power. Op een origineel blokje zijn ze suuuuuper stil! Je hoort ze amper, zijn ze iets opgevoerd maken ze wat meer geluid maar niet bepaald een herrie. Met een hoogtoerige setup of getuned blokje hoor je m wel brullen ja.

    Overigens past hij perfect op de sibrug! Goeie lak voor zn prijs, zeer tevreden met de uitlaat!


    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #784624

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    https://www.youtube.com/watch?v=J_pOVYQaooM

    Ik hoop dat je nog iets hebt aan dit filmpje!
    De setup was:
    -41 mm PaiWai Cilinder
    -Electronisch belg inlaat blokje
    -13.13 carburateur en polini luchtfilter

    Volledig origineel klinken ze dus nog stiller.

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #784641

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Het gaat bij mij ook om een uitlaat voor een Ciao.

    Zit er er ook nog prestatie verschil tussen de Giannelli Original Power en de Giannelli City Power?
    En hoe zijn die vergelijkbaar met de Sito?

    Dan heb ik het echt puur over de prestaties, dus geluid tellen we even niet mee.

    #784875

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Gianelli City power heb ik geen ervaringen mee, maar een Gianelli Original Power presteerd over de hele breedte beter als een Sito.

    Zoals ik hierboven al zei presteert die Sito ook niet slecht, maar uit die Gianelli uitlaat valt vooral een hogere top te halen aangezien die uitlaat meer toeren aankan.

    #784959

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    Een Gianelli citypower en Gianelli original power zijn toch hetzelfde of mis ik iets?

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #812909

    el snorrro
    Bijdrager
    Berichten: 50

    Ik heb laast een vaag pijpje  in mijn evaring bemachtigd, ik ben een beetje opzoek gegaan maar kon niet echt zekerheid krijgen maar is dit de bocht die bij de 41mm polini lc hoort? Ik hoor graag van jullieScreenshot_20211023-031047_WhatsApp

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 5 months geleden door el snorrro.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.