Home › Forums › Mening & ervaring › Uitlaten › Welke uitlaat?
This topic contains 19 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by Martino 2 years, 5 months geleden.
-
Gebruiker
-
27 februari 2019 om 10:23 #784552
Hey allemaal,
Ik wil binnenkort een nieuwe uitlaat kopen voor rond de 50 euro, maar ik kom er niet helemaal uit welke nou het beste zou zijn voor mij. Ik zoek een uitlaat die niet enorm veel (blikkerig) kabaal maakt en waar de top wat hoger ligt.
Ik rijd met een standaard blok, 50cc, 13-13 carb, sproeier 50.
Ik heb op het moment een Tecno Citypower, maar deze moet ik vervangen omdat de flens 22mm is en de uitlaat 23,5mm.
Nu lees ik dat de Giannelli- en Proma Citypower erg leuke uitlaatjes zijn.
Maar de Giannelli Citypower op Jmpb heeft zo’n plat geslagen stuk buis voor de trappers, heeft dat impact op de prestaties?. En er staat bij de rencensies dat die niet past met een middenstandaard.
Dezelfde uitlaat voor de Vespa Si heeft dit platte stuk overigens niet.En de Proma Citypower lees ik ook veel goeds over, maar die kan ik nergens vinden.
Tips voor andere uitlaten dan deze twee mag natuurlijk ook!
27 februari 2019 om 17:48 #784560Hey allemaal, Ik wil binnenkort een nieuwe uitlaat kopen voor rond de 50 euro, maar ik kom er niet helemaal uit welke nou het beste zou zijn voor mij. Ik zoek een uitlaat die niet enorm veel (blikkerig) kabaal maakt en waar de top wat hoger ligt. Ik rijd met een standaard blok, 50cc, 13-13 carb, sproeier 50. Ik heb op het moment een Tecno Citypower, maar deze moet ik vervangen omdat de flens 22mm is en de uitlaat 23,5mm.
Nu lees ik dat de Giannelli- en Proma Citypower erg leuke uitlaatjes zijn.
KLopt.
Maar de Giannelli Citypower op Jmpb heeft zo’n plat geslagen stuk buis voor de trappers, heeft dat impact op de prestaties?
Nee.
En er staat bij de rencensies dat die niet past met een middenstandaard.
Alweer juist. Voor een 10tje heb je een zijstandaard er bij.
Dezelfde uitlaat voor de Vespa Si heeft dit platte stuk overigens niet.
Jij bent goed bezig
En de Proma Citypower lees ik ook veel goeds over, maar die kan ik nergens vinden.
Misschien 2e hands?
Tips voor andere uitlaten dan deze twee mag natuurlijk ook!
misschen deze? https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/vespa-ciao-uitlaten/uitlaat-sito-vespa-ciao-p-px-45km.html27 februari 2019 om 18:43 #784561Er staat een proma citypower op marktplaats 🙂 (niet mijn advertentie)
27 februari 2019 om 21:12 #784574Zoals Crullie ook helemaal onderaan zijn bericht zegt, de Sito moet je hebben. Het zijn niet de makkelijkste uitlaten om te vinden maar ze zijn er nog wel nieuw.
En anders zou je de herrie van de Gianelli moeten accepteren want op het feit dat hij niet zo stil is na voldoet hij wel aan je eisenpakket 🙂
27 februari 2019 om 21:37 #784575Ik heb ook een Proma liggen voor mijn si,
Ik heb er 3 maanden mee gereden en toen weer naar de gianelli gewisseld
De proma maakte minder decibel maar wel een zeer scherp snerpend geluidje wat ik zeer irritant.28 februari 2019 om 10:34 #784585Gewoon voor die Gianelli Original Power gaan. Deed t super op een DR 50 en nu ook super op een Polini Speedengine met 43mm Polini. Een van de beste uitlaatjes op de markt en ook nog eens relatief goedkoop. Maakt aanzienlijk meer toeren dan de andere citypowers en doet nauwelijks onder voor een expansiepijp. Daarbij lekker stil en je valt niet op
28 februari 2019 om 18:26 #784595Bedankt voor de reacties jongens!
Dus dan gaat het tussen de Sito (plus?), Giannelli Citypower en Giannelli Original power.
Ik heb er echt net deze week een nieuwe middenstandaard op gezet en die wil ik ook graag behouden ipv een zijstandaard. De standaar komt ingeklapt wel tegen de uitlaat aan, wordt dat bedoeld met ”hij past niet met middenstandaard”?
En is dat met de bovengenoemde uitlaten ook zo, kunnen die alle drie niet met een middenstandaard?
28 februari 2019 om 18:36 #784596Heb pas zelf de “Gianelli Original Power” gemonteerd, hangt er bij best laag onder, komt ook mede doordat hij officieel niet voor een citta gilera is. Geen idee welke type/merk jij hebt, maar hou daar ff rekening mee. Helemaal omdat je blijkbaar ook nog een midden standaard hebt.
Qua geluid, en kwaliteit kan ik hem wel aanraden, je merkt echt dat hij er een stuk beter van gaat lopen. En persoonlijk vind ik dat er ook een best leuk geluidje in zit.
Experience is power
Link naar Mijn collectie / Projecten.28 februari 2019 om 21:05 #784604Die Sito past perfect ivm middenstandaard, Gianelli kan zoals al gezegd een uitdaging worden omdat daar geen Citta versie voor is, alleen een Ciao en Si versie. De SI versie is het makkelijkst aan te passen maar hoe het uitkomt met de standaard durf ik niet te zeggen.
1 maart 2019 om 15:25 #784623Mijn mening over de Gianelli Citypower/Original Power. Op een origineel blokje zijn ze suuuuuper stil! Je hoort ze amper, zijn ze iets opgevoerd maken ze wat meer geluid maar niet bepaald een herrie. Met een hoogtoerige setup of getuned blokje hoor je m wel brullen ja.
Overigens past hij perfect op de sibrug! Goeie lak voor zn prijs, zeer tevreden met de uitlaat!
4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
Check mijn perso!1 maart 2019 om 15:31 #784624https://www.youtube.com/watch?v=J_pOVYQaooM
Ik hoop dat je nog iets hebt aan dit filmpje!
De setup was:
-41 mm PaiWai Cilinder
-Electronisch belg inlaat blokje
-13.13 carburateur en polini luchtfilterVolledig origineel klinken ze dus nog stiller.
4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
Check mijn perso!1 maart 2019 om 21:29 #784641Het gaat bij mij ook om een uitlaat voor een Ciao.
Zit er er ook nog prestatie verschil tussen de Giannelli Original Power en de Giannelli City Power?
En hoe zijn die vergelijkbaar met de Sito?Dan heb ik het echt puur over de prestaties, dus geluid tellen we even niet mee.
9 maart 2019 om 21:17 #784875Gianelli City power heb ik geen ervaringen mee, maar een Gianelli Original Power presteerd over de hele breedte beter als een Sito.
Zoals ik hierboven al zei presteert die Sito ook niet slecht, maar uit die Gianelli uitlaat valt vooral een hogere top te halen aangezien die uitlaat meer toeren aankan.
12 maart 2019 om 09:16 #784959Een Gianelli citypower en Gianelli original power zijn toch hetzelfde of mis ik iets?
4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
Check mijn perso!23 oktober 2021 om 03:16 #812909Ik heb laast een vaag pijpje in mijn evaring bemachtigd, ik ben een beetje opzoek gegaan maar kon niet echt zekerheid krijgen maar is dit de bocht die bij de 41mm polini lc hoort? Ik hoor graag van jullie
- Deze reactie is gewijzigd 2 years, 5 months geleden door el snorrro.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.