Welke trekveertjes met Malossi segmenten

Home Forums Techniek Mechanisch Welke trekveertjes met Malossi segmenten

This topic contains 4 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Martino 2 years, 11 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #808839

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    Mijn speedengine met 43mm Polini kitracing. Draait nu prima. Nu heb ik Malossi koppelingsegmenten liggen. Maar welke trekveertjes zouden hierop gemonteerd moeten worden? Omdat de schoentjes al lichter zijn lijkt mij de er lichtere veertjes op moeten dan op de orginele om meer trekvoordeel eruit te halen. Natuurlijk kan ik gaan testen. Maar veertjes wisselen vindt ik echt zenuwslopend werk. En misschien heeft iemand ervaring ermee.
    Bedankt.

    1
    #808840

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Je geeft zelf het antwoord al, er moeten inderdaad lichtere in, en welke moet je zelf uitvinden.
    Ik haak altijd de veertjes en schoentjes in elkaar en druk dan het geheel over de segment houder. Vind ik persoknlijk heg makkelijkst

    1
    #808844

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Met jouw setup kan je makkelijk met groene of blauwe veertjes rijden.
    En ze erin zetten is idd wat geklooi. Maar oefening baart kunst:thumb

    1
    #808848

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    20210405_074126

    1
    #808857

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Vroeger werden bij de Polini KR cilinders een eigen setje trekveren geleverd. Deze zijn vergelijkbaar met de blauwe van Polini of wellicht iets sterker.

    Bij de Malossi segmenten krijg je overigens ook een set strakkere veren welke ook in orde zullen zijn om te monteren.

    Voor het vervangen deze How-to al gelezen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.