Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

Home Forums Techniek Afstellen Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

This topic contains 373 reacties, has 94 deelnemers, and was last updated by Wim V8 2 weeks, 1 day geleden.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 374)
  • Gebruiker
  • #771445

    errie96
    Bijdrager
    Berichten: 14

    46mm polini
    leovince sp
    snor krukas
    13/13 met polini filter
    speed engine
    vario 1:10,5 vertanding malossi voorvario

    waar moet ik ongeveer zoeken qua sproeier? rijd momenteel op sproeier 70
    haalt nu een top van 55 met de vario denk dat hier meer uit te halen is. momenteel met 6.5 gram en gele drukveer

    #771446

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Met sproeier 70 zit je toch wel in de goede richting. Met vergelijkbare setup had ik er 72 in.
    Is de kleur van je bougie goed of..?

    Qua snelheid zal je het toch in de afstelling van je vario moeten zoeken. (Of er moet iets anders mis zijn.)

    #771447

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    Errie96,

    Is het niet makkelijker om hem af te stellen met een gewone koppeling-poelie en dan pas de vario monteren?

    Het is maar een idee. 😉

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #771452

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Nergens voor nodig, sproeier afstellen met vario kan prima :thumb

    #771839

    antonov314
    Bijdrager
    Berichten: 40

    Hi ik heb advies nodig in sproeiers.
    ik heb een standaard punten blok snor met een 12/10 en sproeier 42 + standaard airfilter. Carb had ik nog liggen maar ben opzoek naar een 12/7 mocht je er eentje hebben liggen dan kom ik graag van het weekend halen.

    maar welk doosje meet sproeiers raden jullie aan welke maat?

    #771854

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Vanwaar je vraag? Met sproeier 42 en je huidige setup zit je volgens mij aardig goed. Of wil je juist weten welke sproeier je met een 12/7 nodig zou hebben?

    #771860

    antonov314
    Bijdrager
    Berichten: 40

    Vanwaar je vraag? Met sproeier 42 en je huidige setup zit je volgens mij aardig goed. Of wil je juist weten welke sproeier je met een 12/7 nodig zou hebben?

    ben nieuw met dit soort dingen.
    ik heb me blokje lopend maar, als ik me shoke uit zet dan geeft ie vol gas en valt hij uit. maar als ik me shoke weer snel aanzet dan loopt hij weer.
    het zou een kwestie van af stellen moeten zijn, mijn uit eindelijke doel is om hem gewoon standaard te laten lopen 25/35km.

    De verkoper adviseerde om 12/7 te gebruiken.
    die heb ik gevonden new, alleen weet ik niet of er een sproeier bij zit dus wou ik zn doosje kopen met sproeiers alleen heb je daar verschillende maten in.

    ik zou heb eerst draaiend willen hebben met de 12/10 als dat is gelukt kijken hoe hard hij gaat en dan eventueel naar de 12/7.

    #771900

    CITTADARAH
    Bijdrager
    Berichten: 361

    Bromcarter 13/13 41mmPolini PoliniSp
    welke sproeier hèb ik nodig.
    Zit nu een 66 in

    #771902

    Rooxxs
    Bijdrager
    Berichten: 20

    Welke sproeier heb ik nodig met een standaard snor blok, 12/10 carb en een sito city power uitlaat?
    Zit nu poelie 95 op maar komt een vario op maar dat heeft geen effect voor de sproeier geloof ik?

    #771904

    Ruben06NL
    Bijdrager
    Berichten: 208

    @rooxxs
    Volgens mij heeft vario geen effect op sproeier hoor,
    Die setup met std. cilinder en filter denk ik 46.
    denk dat je het beste een paar kan proberen. Beste systeem is beginnen met één die wat te groot is en dan naar beneden totdat hij perfect loopt. Bougiekleur kan ook als hulpmiddel dienen.

    #771905

    Rooxxs
    Bijdrager
    Berichten: 20
    #771926

    Rikus
    Bijdrager
    Berichten: 1

    Welke sproeier maat kan ik gebruiken

    bij speed engine carter polini
    met 80 cc polini
    16/16 carb delorto
    polini top one uitlaat

    #771927

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Begin eens met een sproeier 80 en vanuit daar verder kijken.

    #771940

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    @antonov314, hij geeft uit zichzelf vol gas als de choke eraf gaat? Is je carburateur helemaal zuiver, je gasschuif blijft bijvoorbeeld niet hangen? Staat je gaskabel niet te strak of blijft die steken? Heb je valse lucht uitgesloten?

    @ridingsolo, met soortgelijke setup had ik er 64 inzitten.

    @rooxxs, dat filter ten opzichte van een standaard bromfilter verschilt ongeveer 2 maatjes in de sproeier.

    #771942

    Rooxxs
    Bijdrager
    Berichten: 20

    @aa-t heeft het met mijn set-up wel effect om een open filter te hebben of is standaard ook prima?

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 374)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.