Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

Home Forums Techniek Afstellen Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

Dit onderwerp bevat 188 reacties, heeft 54 stemmen, en is het laatst gewijzigd door vespa29 2 weken geleden.

9 berichten aan het bekijken - 181 tot 189 (van in totaal 189)
  • Gebruiker

VespaCiao1970
    Bijdrager

Dat ie niet mooi rustig stationair loopt is te wijten aan je 13mm op een 12mm carteraansluiting, trekt valse lucht. Monteer gewoon een 12/10 met een 56 sproeier icm een polini luchtfilter. Heb met deze setup gereden icm een Leo krul en gianelli ori power en dat rijdt heel mooi.

SuperSi
    Bijdrager

Hoogst waarschijnlijk trek je ergens valse lucht.
    Dit is overigens niet te wijten aan een 13/13 op een “12mm carter”.
    Wat het wel kan zijn is dat de plastic bus in je carburateur versleten is en niet lekker past.
    Probeer eens de deo test te doen (staat tussen de motorische how to’s). Dat zal uitsluitsel geven of je daadwerkelijk valse lucht hebt.

VespaCiao1970
    Bijdrager

@supersi: Heb t probleem destijds zelf ook gehad en geloof me; ook met een nieuwe bus trekt dat valse lucht. De maten zijn niet voor niets 12mm en 13mm, dat verschil blijft logischerwijs

SuperSi
    Bijdrager

12 of 13mm (of 10 of 7) geeft aan wat de diameter is van de doorlaat aan de luchtfilter en carter kant van de carburateur.
    Niet de diameter van je carter aansluiting

Si-vario
    Bijdrager

Carb en busje Zijn nieuw en sluiten ook goed aan de carb zit ook echt vast dus denk niet dat daar het probleem zit .

maar zal zeker de deo test eens doen .
    heb nu alles terug zoals ie liep dus sproeier 52 en brom filter .
    plus orginele vario.
    En hij slaat wel aan ( erg laat door de vario)
    maar alleen op toeren zodra ik gas los laat valt ie uit en als ik dan terug gas geef blijft ie in toere zakken met het bekende bbhhwwwooppp geluid .

Erg frustrerend en vermoeiend met al dat geren  😐

leterlijk alle pakkingen zijn nieuw maar je weet het nooit toch de deo test eens doen

is er misschien iemand in de buurt van eindhoven die eens mee wil kijken ?
    Twee zien toch meer dan 1

bedankt al vast voor de reacties 👍

That_Blu_Citta
    Bijdrager

Gecondoleerd met mijn motorblok. Krukas krom, lagers dood, koppeling comoleet dood. Nu was ik al half begonnen met een nieuw blokje, gaat om een 50cc, dmp krikas, 13/13 carb met malossi malossi filter en wil de expansie uitlaat monteren. Normale uitlaat zou eventueel ook niet erg zijn. Wat is de beste keuze en met welke sproeier zou ik t moeten proberen?

Een tevreden tweetaktroker is geen onruststoker

CiaoRider
    Bijdrager

Welke sproeier heb ik nodig.

Ik heb een Vespa Ciao uit 2006 die ik heb gereviseerd maar met het reviseren ben ik de sproeier kwijtgeraakt. Nu heb ik er een sproeier 36 in die ik gehaald heb maar hij wil nu alleen starten als ik tot de 10-15 kmpu ren en dan snel vol gas ga en erop spring dan gaat hij langzaam aan richting de 25-30. Als ik dan ook onder de 5-10 kmpu kom valt de brommer uit. Ik dacht dat dit aan mijn sproeier zou liggen dus wat voor een zou ik nodig hebben?

Setup:
    50cc standaard cilinder+zuiger
    12/7 caburateur standaard (als het goed is standaard. in ieder geval geen speciaal merk ofzoiets)
    standaard uitlaat en voor de rest ook alles standaard. Wel inlaat een beetje uitgevijld misschien dat hij daardoor teveel lucht krijgt?

Wilk1985
    Moderator

Ik neem aan dat je ook met een standaard luchtfilter rijdt. Begin maar bij 46 en ga vanaf daar naar beneden. 46 zou te groot moeten zijn maar je kan beter te groot als te klein beginnen.

vespa29
    Bijdrager

welke sproeier ongeveer:
    DR 43 mm
    brom carter
    gianelli fire
    12/12
    powerfilter

Hard Gaan!!
9 berichten aan het bekijken - 181 tot 189 (van in totaal 189)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.