Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

Home Forums Techniek Afstellen Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

This topic contains 373 reacties, has 94 deelnemers, and was last updated by Wim V8 2 weeks, 1 day geleden.

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 374)
  • Gebruiker
  • #782575

    Maikel Vv
    Bijdrager
    Berichten: 12

    Welke sproeier bij deze setup voor een citta ?
    Ciao 50cc bromblok 12mm inlaat
    13/13mm carburateur
    Malossi powerfilter rode schuim
    Standaard uitlaat (geen Citypower)

    Bij sproeier 42 start slecht en valt na 100 meter uit, denk groter maar hoeveel ?

    #782576

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Volgens de sproeier database zit je tussen de 44 – 48. Heb je al gekeken in onze sproeier database?
    Klik hier voor het overzicht. Dit geeft je een goede indicatie welke sproeier je nodig hebt. Zit je hier ver boven? Dan moet je even kijken of er niks met je blokje aan de hand is.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #782699

    beginner
    Bijdrager
    Berichten: 1

    ik heb een ciao van 88
    poeli 1 maat kleiner dan de standaard ik meende 8 of 75
    65cc cillinder gietijzer
    malossi luchtfilter
    de rest is standaard

    nieuwe carb? of gwn standaard met grotere sproeier?

    fun fact ikga naar rusland rijden met de ciao enige tips?

    geen verstand, maar veel passie!
    #782700

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Hallo, Welkom op het forum.
    Ik zou het wel leuk vinden als je voor  je Rusland vraag, een apart topic wil openen dan kunnen we je helemaal overladen met tips. En misschien vind je het het leuk om er een soort blog van te maken zodat we je dagelijks kunnen volgen op je reis.

    Het is beter als je ook de maat van je carburateur vermeld, en het merk uitlaat is ook belangrijk. Ik zou voor de Rusland trip een standaard lucht filter monteren dat is net even betrouwbaarder en net zo goed en ook niet onbelangrijk, op een lange rit veel stiller.

    #782707

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Rusland, awesome! Dat overtreft mijn streven om naar Italië te rijden toch wel even met factor 10. Lijkt me heel leuk als je, zoals zevenenergie ook al zegt, daarvoor een topic/blog aan maakt op het forum. Er zullen genoeg zijn die dat wel willen volgen 😎

    #783027

    Strikert
    Bijdrager
    Berichten: 626

    Simonini carter
    Fabrizi 48mm cillinder
    24mm oko carburateur
    DBR uitlaat
    mazzuchelli krukas

    iemand een indicatie?

    #784370

    Rutcher Scholtens
    Bijdrager
    Berichten: 1

    Hallo mensen, klein vraagje
    Ik heb een snor citta
    50cc
    12/12 cab met sproeier 58
    Standaard uitlaat
    Luchtfilter met 6 gaatjes aan het uiteinde.
    Ik wil een 13/13 cab erop zetten welke sproeier moet ik Hebben?

    #785074

    Danny
    Bijdrager
    Berichten: 53

    Hoi
    Met welke richting sproeier maat zou ik moeten gaan kijken?
    Ik heb een snor carter inlaat 13mm ingeboord en bijna volledig uitgevijld. (op deze site staat niks van hoeveel maten sproeier je omhoog zou moeten gaan na het uitvijlen van de inlaat 🙁 )
    Icm met een 12/7 carburateur en een bromfilter.
    50cc snel (38.4 mm)
    En een sito citypower uitlaatje.

    You know
    #785137

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    @rutcher-scholtens
    Sproeier 58 op een snorblok met 12/12 is dusdanig aan de hoge kant dat je vrijwel zeker valse lucht trekt. Ik zou je adviseren om daar eerst goed naar te kijken middels de ‘deo-test’.

    De deo test – controle op valse lucht

    Met een 12/12 of 13/13, brom filter, standaard uitlaat en snorcarter (7mm inlaat, meet dit nog even na) zou je uit de voeten moeten kunnen met sproeier 42-46.
    Daarnaast heeft het eigenlijk geen nut om een 12/10, 12/12 of 13/13 op een snorcarter te monteren als de inlaat niet bewerkt is (respectievelijk 10, 12 of 13mm). Stel je inlaat is bewerkt en heeft een diameter van 13mm zou ik je sproeier 48-52 adviseren.
    Alle bovengenoemde maten gaan er vanuit dat je blok geen valse lucht trekt.

    @danny
    Voor jou geldt het omgekeerde, het heeft eigenlijk geen nut om de diameter van je inlaat te vergroten als de carburateur daar niet op aangepast wordt.
    Aangezien je je inlaatvlak ook geveild hebt zal je wel enig verschil merken doordat hierdoor de timingen zijn veranderd. Maar echt plezier van je werk heb je pas als je ook een 13/13 monteert 😉
    Je kan in onze sproeier database wel terugvinden hoeveel maten je omhoog moet na het uitvijlen. Kleine toelichting, als je naar het rijtje ‘carter’ kijkt zie je daar; snor / brom / 12mm inlaat / 13mm inlaat / membraan. Jij zou dan moeten kijken naar een sproeier voor een 13mm inlaat.
    Maar….. Als je een 12/7 wil gebruiken wordt je inlaat vernauwt naar 7mm, wat het effectief weer een snor inlaat maakt. Daardoor moet je eigenlijk de inlaat grotendeels negeren (gezien het gevijlde inlaatvlak laten we het een brom carter noemen). En voornamelijk kijken naar de maat van je carburateur, dat komt dan uit op 42-46.

    Welke sproeier heb ik nodig?

    Voor beide heren, het blijven uiteraard schattingen, om te kijken of je de juiste sproeier hebt kijk je naar de kleur van je bougie.

    Bougies aflezen

    #785282

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Ik ben bijna klaar met mijn malossi Mp one carter.
    Cilinder: polini 43mm (w poort. Non racing) met bijbehorende kop.
    Carburateur: 19 mm phbg malossi.
    Filter. Die bij de malossi carburateur kwam.
    Uitlaat: citypower om mee te beginnen.
    Rijden op poelie 80.
    De database praat alleen over expansie pijpen. En dan sproeier 76-80. Met citypower wat kleiner? En moet ik ook nog iets doen met de stationair- en chokesproeier?

    #785285

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Die kan je met rust laten. Ik zou alleen niet met een citypower rijden. Waarom?
    Ik zou beginnen met een 78 of 80 hoofdsproeier.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #785286

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    @Herr Flick  omdat de citypower lekker stil is. Heb nog wel andere uitlaten liggen. Maar dan kan ik gewoon de database aanhouden.

    #785625

    Si-vario
    Bijdrager
    Berichten: 21

    Hoi

    Dr50
    uitgeveilde carter
    brom krukas
    13/13
    brom filter maar heb ook een malossi ligge voor de zekerheid
    uitlaat nu nog een gewone brom waarschijnlijk techno maar word een city
    (door alle goede recenties hier)
    Malossi vario (standaard druk en trek veertjes)

    nu is leterlijk alles nieuw op de uitlaat na en ben begone met het afstellen cp op .45

    sproeier maat 52 begonne daar sloeg ie niet eens op aan langzaam verhoogt nu zit er 61 in en daar loopt ie wel op maar krijg hem
    niet mooi rustig stationair .
    of hij loopt heel hard stationair of hij valt uit 5 seconde na stil stand .
    Moet alleen nog even met een nieuwe bougie de kleur vast stellen deze had ik niet meer nieuw ligge.

    ook heb ik het idee dat de v snaar achter slipt tijdens het rijden heeft iemand ook advies kwa druk en trek veertjes?

    #785663

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    wel erg groot voor een 50cc 🙄

    mijn setup….

    Cilinder: 60cc Italkit (41mm)
    Luchtfilter: Bromfilter
    Carters: Snor (standard)
    Carburateur: Dellorto 12/12
    Sproeier: 50

    #785665

    Si-vario
    Bijdrager
    Berichten: 21

    @gillera-citta.com

    ik ben op 52 begonnen maar daar liep die erg slecht op .
    maar het advies is dus om toch meer in de 50 te blijven zoeken ?

    Moet eerlijk zegge dat ik nu een beetje de weg kwijt raak door de filter en sproeier combi’s die ik geprobeert heb.
    moet weer even terug naar het begin,met de standaard cilender en carter liep die op 52 redelijk .
    dus zal proberen met de brom filter 55/57 aan de praat te krijgen .

    of wat is jullie advies ?

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 374)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.