Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

Home Forums Techniek Afstellen Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

Dit onderwerp bevat 176 reacties, heeft 50 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Gratje 1 dag, 23 uur geleden.

12 berichten aan het bekijken - 166 tot 177 (van in totaal 177)
  • Gebruiker
  • #782575

    Maikel Van Vaneveld
    Bijdrager
    Berichten: 6

    Welke sproeier bij deze setup voor een citta ?
    Ciao 50cc bromblok 12mm inlaat
    13/13mm carburateur
    Malossi powerfilter rode schuim
    Standaard uitlaat (geen Citypower)

    Bij sproeier 42 start slecht en valt na 100 meter uit, denk groter maar hoeveel ?

    #782576

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6403

    Volgens de sproeier database zit je tussen de 44 – 48. Heb je al gekeken in onze sproeier database?
    Klik hier voor het overzicht. Dit geeft je een goede indicatie welke sproeier je nodig hebt. Zit je hier ver boven? Dan moet je even kijken of er niks met je blokje aan de hand is.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #782699

    beginner
    Bijdrager
    Berichten: 1

    ik heb een ciao van 88
    poeli 1 maat kleiner dan de standaard ik meende 8 of 75
    65cc cillinder gietijzer
    malossi luchtfilter
    de rest is standaard

    nieuwe carb? of gwn standaard met grotere sproeier?

    fun fact ikga naar rusland rijden met de ciao enige tips?

    geen verstand, maar veel passie!
    #782700

    zevenenergie
    Bijdrager
    Berichten: 2314

    Hallo, Welkom op het forum.
    Ik zou het wel leuk vinden als je voor  je Rusland vraag, een apart topic wil openen dan kunnen we je helemaal overladen met tips. En misschien vind je het het leuk om er een soort blog van te maken zodat we je dagelijks kunnen volgen op je reis.

    Het is beter als je ook de maat van je carburateur vermeld, en het merk uitlaat is ook belangrijk. Ik zou voor de Rusland trip een standaard lucht filter monteren dat is net even betrouwbaarder en net zo goed en ook niet onbelangrijk, op een lange rit veel stiller.

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #782707

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2298

    Rusland, awesome! Dat overtreft mijn streven om naar Italië te rijden toch wel even met factor 10. Lijkt me heel leuk als je, zoals zevenenergie ook al zegt, daarvoor een topic/blog aan maakt op het forum. Er zullen genoeg zijn die dat wel willen volgen 😎

    #783027

    Strikert
    Bijdrager
    Berichten: 596

    Simonini carter
    Fabrizi 48mm cillinder
    24mm oko carburateur
    DBR uitlaat
    mazzuchelli krukas

    iemand een indicatie?

    #784370

    Rutcher Scholtens
    Bijdrager
    Berichten: 1

    Hallo mensen, klein vraagje
    Ik heb een snor citta
    50cc
    12/12 cab met sproeier 58
    Standaard uitlaat
    Luchtfilter met 6 gaatjes aan het uiteinde.
    Ik wil een 13/13 cab erop zetten welke sproeier moet ik Hebben?

    #785074

    Danny
    Bijdrager
    Berichten: 40

    Hoi
    Met welke richting sproeier maat zou ik moeten gaan kijken?
    Ik heb een snor carter inlaat 13mm ingeboord en bijna volledig uitgevijld. (op deze site staat niks van hoeveel maten sproeier je omhoog zou moeten gaan na het uitvijlen van de inlaat 🙁 )
    Icm met een 12/7 carburateur en een bromfilter.
    50cc snel (38.4 mm)
    En een sito citypower uitlaatje.

    • Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 7 uur geleden door Danny.
    You know
    #785137

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2298

    @rutcher-scholtens
    Sproeier 58 op een snorblok met 12/12 is dusdanig aan de hoge kant dat je vrijwel zeker valse lucht trekt. Ik zou je adviseren om daar eerst goed naar te kijken middels de ‘deo-test’.

    De deo test – controle op valse lucht

    Met een 12/12 of 13/13, brom filter, standaard uitlaat en snorcarter (7mm inlaat, meet dit nog even na) zou je uit de voeten moeten kunnen met sproeier 42-46.
    Daarnaast heeft het eigenlijk geen nut om een 12/10, 12/12 of 13/13 op een snorcarter te monteren als de inlaat niet bewerkt is (respectievelijk 10, 12 of 13mm). Stel je inlaat is bewerkt en heeft een diameter van 13mm zou ik je sproeier 48-52 adviseren.
    Alle bovengenoemde maten gaan er vanuit dat je blok geen valse lucht trekt.

    @danny
    Voor jou geldt het omgekeerde, het heeft eigenlijk geen nut om de diameter van je inlaat te vergroten als de carburateur daar niet op aangepast wordt.
    Aangezien je je inlaatvlak ook geveild hebt zal je wel enig verschil merken doordat hierdoor de timingen zijn veranderd. Maar echt plezier van je werk heb je pas als je ook een 13/13 monteert 😉
    Je kan in onze sproeier database wel terugvinden hoeveel maten je omhoog moet na het uitvijlen. Kleine toelichting, als je naar het rijtje ‘carter’ kijkt zie je daar; snor / brom / 12mm inlaat / 13mm inlaat / membraan. Jij zou dan moeten kijken naar een sproeier voor een 13mm inlaat.
    Maar….. Als je een 12/7 wil gebruiken wordt je inlaat vernauwt naar 7mm, wat het effectief weer een snor inlaat maakt. Daardoor moet je eigenlijk de inlaat grotendeels negeren (gezien het gevijlde inlaatvlak laten we het een brom carter noemen). En voornamelijk kijken naar de maat van je carburateur, dat komt dan uit op 42-46.

    Welke sproeier heb ik nodig?

    Voor beide heren, het blijven uiteraard schattingen, om te kijken of je de juiste sproeier hebt kijk je naar de kleur van je bougie.

    Bougies aflezen

    • Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 9 uur geleden door AA-T.
    #785282

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 146

    Ik ben bijna klaar met mijn malossi Mp one carter.
    Cilinder: polini 43mm (w poort. Non racing) met bijbehorende kop.
    Carburateur: 19 mm phbg malossi.
    Filter. Die bij de malossi carburateur kwam.
    Uitlaat: citypower om mee te beginnen.
    Rijden op poelie 80.
    De database praat alleen over expansie pijpen. En dan sproeier 76-80. Met citypower wat kleiner? En moet ik ook nog iets doen met de stationair- en chokesproeier?

    #785285

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6403

    Die kan je met rust laten. Ik zou alleen niet met een citypower rijden. Waarom?
    Ik zou beginnen met een 78 of 80 hoofdsproeier.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #785286

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 146

    @Herr Flick  omdat de citypower lekker stil is. Heb nog wel andere uitlaten liggen. Maar dan kan ik gewoon de database aanhouden.

12 berichten aan het bekijken - 166 tot 177 (van in totaal 177)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.