Welke snelheid zou ik moeten halen?

Home Forums Techniek Afstellen Welke snelheid zou ik moeten halen?

This topic contains 45 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Menke0908 3 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
  • Gebruiker
  • #802188

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Elk blok is natuurlijk anders, maar ik rijd met bijna dezelfde setup.
    Ik heb alleen mijn inlaat nog iets uitgevijld en ik rijd met een sproeier 50.
    Ik stel altijd af door hoog te beginnen, dan stottert je brommer sowieso, en dan werk ik naar beneden tot het stotteren weg is.
    Aangezien je bougie kleur van 58 naar 56 al beter werd is het het proberen waard om naar beneden te gaan. Daarnaast is het 5 minuten werk.

    Als je brommer nu te weinig brandstof krijgt zou het beter moeten gaan als je de choke indrukt.
    En mijn ervaring met een kleine sproeier is wanneer je het gas open trekt dat je brommer “bwwoaaaap” doet en weg zakt.

    #802223

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    https://youtu.be/A0aHsfZIMi4
    https://youtu.be/8K2cFXg0Mfs

    Het eerste filmpje betreft het probleem met stotteren, vanuit optrekken heel langzaam op snelheid. Maar als ik dan eenmaal op snelheid ben dan jaagt hij 40 km/u op een stuk. Maar aangezien ik redelijk vaak op lange stukken rijd is het niet heel erg maar als ik gas los laat in een bocht of voor een auto. En ik weer op snelheid moet komen is het wel erg storend.

    Het tweede filmpje gebeurde al een keer eerder toen ik thuis was. Heb hem toen opnieuw aangezet en viel na een klein beetje gas weer uit.

    Dan toch te weinig brandstof, terug naar sproeier 58?

    Wat te doen????

    #802226

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Nou volgens mij werkte sproeier 58 ook niet best toch?
    Maar je kan het proberen hoor

    Stationair uitvallen kan je regelen met je stationairschroef

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 6 months geleden door SuperSi.
    #802228

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Nee maar dan duurde het wel niet zó lang dat hij echt mooi op toeren en snelheid kwam. Naar mijn mening klinkt het optrekken en gemiddelde snelheid geluid niet heel lekker, pas echt op top klinkt hij goed. Het kan aan mij liggen dat ik een leek ben, maar ik weet het ook niet.

    Stationair schroef weet ik te vinden en zal ik iets bijstellen.

    #802229

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Het punt is dat je brommer gewoon niet loopt zoals het hoort.
    Dus je moet andere dingen gaan doen dan wat je tot nu toe deed.
    Dan kan je wel van 58 naar 56 en terug naar 58 maar dan is er niks veranderd.
    Ga spelen met je sproeier maten. Omhoog of omlaag, maar als je niks doet gaat het sowieso niet beter lopen.

    #802237

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Bedankt, maar ik ben een leek dus heb geen idee wat verstandig is. Je geeft aan terug af te bouwen. Dit zal ik morgen eens proberen.

    #802261

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Oke, vandaag terug gegaan naar sproeier 54. En het werd alleen nog maar erger, ik bleef nog langer aan het stotteren en dus ook later op echt mooie toeren en snelheid. Komt het dan toch dat de setup de uitlaat niet trekt of waar komt dit toch steeds door? Als iemand nog andere ideeën heeft laat het me horen!!?

    #802333

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Terug gegaan naar sproeier 52 en het is opgelost, trekt als een jekko. Bedankt

    #802341

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Graag gedaan

    Houd nou wel even je bougie in de gaten.
    Dat die mooi chocomel bruin word/is.

    #802607

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    07C70C2C-5EF6-4214-8665-A611E61BC3E2

    Hallo is deze kleur zo goed afgesteld, hoe kan het dat er zoveel olie achterblijft op de bougie. Is dit een teken dat de koppakking slecht is of moet ik een hogere hittegraad van de bougie? Of ander merk bougie waar ligt dit aan?

    #802609

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Ziet er prima uit, de hoeveelheid olie is normaal.
    Zolang er maar geen olie aan de buitenkant van je bougie zit.

    #802869

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Hallo,
    Ik ben nu enige tijd verder. Hij loopt perfect. Toen ik er aan bezig was heb ik even de olie van het achtercardan/ naaf bij gevuld. Niks geks gebeurd gewoon normaal bij gevuld tot olie er klein beetje over liep. Nu enige tijd verder dus, hoor ik steeds een tikkend geluidje uit het achtercardan komen. Ik heb een tijd daarvoor wel remsegment vervangen en een clipje om het vast te zetten.

    De bout wat tegen het driehoekslager zit, is vast aangedraaid en dan nog een tikje. Maar als ik het achterwiel los heb draait deze wel mee. Wanneer ik rijd hoor ik het geluid bijna niet. Laat ik gas los is het geluid extreem hard. Wanneer ik het wiel op de fietsstand zet is het geluid direct weg. Enig idee waar dit door komt? Of wat ik er aan kan doen?

    Te weinig olie toch? Assen en lagers ofs die daardoor tegen elkaar komen? Clipje losgeschoten of iets dergelijks? Terwijl mijn achterrem het nog perfect doet? Remsegment dat tegen velg aan komt omdat hij nieuw is dat hij meer moet slijten?

    Ik heb de topic naam niet aangepast omdat ik het niet nodig vond om speciaal hiervoor nog een forum te openen

    #802878

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    MOer val je poelie losgetrilt waardoor je ppoelie over je as ratelt/?

    #802880

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    Nee die zit ook nog muurvast, en is ook een borgmoer dus denk het niet.

    #802968

    Menke0908
    Topic starter
    Berichten: 71

    ^^??

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.