Welke snelheid zou ik moeten halen?

Home Forums Techniek Afstellen Welke snelheid zou ik moeten halen?

This topic contains 29 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Menke0908 6 days, 3 hours geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Gebruiker

Menke0908
    Topic starter

Hallo iedereen,

Ik heb alles opnieuw gemonteerd wat ik wilde, uitlaat, bromfilter en nieuw achterremsegment en stepjes.

Na een hoop gepriegel, en alles omwisselen van carburateurs. Busjes, gasschuiven inclusief alles wat er bij hoort, vlotterbakjes en sproeier. Alles gemonteerd pasde het al heel slecht, alles uiteindelijk weer omgewisseld. Nu heb ik weer mijn oude carburateur er op.

Nu is mijn vraag welke snelheid zou ik moeten halen met deze setup:
    Bromblok of snorblok met 11mm inlaat, hoe weet ik zeker welke type?
    85mm poulie
    Giannelli original power met verdunning voor bocht(22mm)
    13/13 met bromfilter
    Sproeier 58
    Snorklok 1:11
    Bougie 7WA….

Ik heb met de speedometer GPS app gemeten dat ik 39 km/u ging, dit lijkt me niet heel erg snel voor deze setup. Daarom vraag ik het me af? Of komt het door deze app?

cittadriver
    Donateur

Er van uitgaande dat je een 50cc cilinder erop hebt liggen vind ik deze snelheid wel ok. Je zou een kleinere poelie kunnen monteren. Want je klok zorgt er eigenlijk voor dat hij nu niet veel sneller kan. Ik ga er vanuit dat hij nu goed loopt en vrij vlot optrekt? Mogelijk ook veel toeren draait?

SuperSi
    Bijdrager

Snelheid klopt wel redelijk hoor, ik rijd met een vario set en bijna dezelfde setup 42.
    Wel vind ik je sproeier wat aan de grote kant, ik rijd zelf met 50 namelijk.

Menke0908
    Topic starter

A3E49781-B4AD-4798-A29A-1673EAAF3785

Oke, wat raad je me dan aan voor sproeier. Dit is de kleur van mijn bougie. En scheelt dit veel in prestaties, hij trekt wat langzaam bij wegrijden maar niet storend langzaam. Het kan wat sneller maar ik heb geen idee of dit standaard is, heb nog nooit een snorbrommer gehad. Hij rijdt gewoon lekker naar de top toe geen gekke dingen, en op top maakt hij gewoon veel toeren ja. En er is niets merkbaars.

Het enige wat me opviel is dat wanneer ik gas los laat ik een klein tikje hoor, bij mijn oude uitlaat was dit tikje veel beter hoorbaar. Ik zelf denk dat het aan de koppeling ligt, ik zie hem op en neer gaan en niet op een plek blijven zitten. En dan niet dat hij rond draait, dat hoort dat weet ik nog net wel, maar echt naar boven en onder. Maar als ik aan de koppeling duw of iets is er geen speling op de krukas merkbaar, morgen even kijken naar het boutje van de koppelingsschotel. Andere suggesties?

En de snelheid klopt dus, mooi. Als ik nu op de rollerbank kom, dan ga ik dus maar 5 km/u te hard??

SuperSi
    Bijdrager

Ik begin altijd met een sproeier waarvan ik wweet dat hij te groot is zodat de brommer gaat stotteren bij volgas. Vanaf daar werk ik naar beneden tot hij niet meer stottert bij volgas.

Kan zijn dat er een kleine slingering in je krukas zit, als je brommer niet overmatig trilt zou ik me niet teveel zorgen maken. Als je langzaam van het gas gaat, hoor je de tik dan ook?

Ik heb geen idee hoe hard je op de rollerbank gaat. Dat weet je pas als je er ooit op gestaan hebt.

cittadriver
    Donateur

Je bougie is wat aan de zwarte kant. Dus probeer eens 56, 54 zou ook nog kunnen. Kwestie van proberen en bougie checken. Hij kan met de juiste sproeier mogelijk nog wat harder gaan rijden. Maar dat zal niet heel veel zijn als hij nu niet 4 takt. Het verhaal van je koppeling snap ik niet echt helemaal, mogelijk maakt een filmpje meer duidelijk mocht je er zelf niet uitkomen. Je gaat 14 km te hard. Dus dat zal je wel een wok status opleveren als die op de rollenbank moet. 34 is de grens dacht ik. Houd er rekening mee dat je sproeier van de winter mogelijk weer wat groter moet zijn als nu, ivm temperatuur.

Succes

• Deze reactie is gewijzigd 1 month geleden door cittadriver.

Menke0908
    Topic starter

Top, ik zal er morgenvroeg een filmpje van maken.
    Bij de sproeiers zal ik een nieuw setje moeten bestellen, dus 50-60 bestellen?  En bij het afstellen is een rondje van 2 minuten ook lang zat, of raden jullie aan om langer te rijden. Qua gas los is het tikje niet hoorbaar als ik heel klein beetje gas los laat. Pas echt als ik meer gas los laat tot zelf hand los, is het tikje hoorbaar. En ik tril niet van me brommer af.

In theorie ga ik dus 4 tot 5 te hard, kost dit me €60 en een wok van €80 of zijn de grapjes van agent nog duurder?

Edit: ik had laatst een forum gevonden over de rollerbank, en de boetes natuurlijk, met een site erbij voor snelheid in te voeren en dan correctie en alles te zien. Maar ik heb geen idee meer wat de titel was van dit forum en hoe ik het weer kan vinden?

• Deze reactie is gewijzigd 1 month geleden door Menke0908.

Menke0908
    Topic starter

cittadriver
    Donateur

2 min volgas moet genoeg zijn als je ergens een mooie lange weg hebt. Vergeet het warm rijden niet. Rijd eerst met de setup die je nu hebt en ga dan pas aanpassingen doen. Sproeiers 50-60 zal volstaan.

Succes

Menke0908
    Topic starter

https://youtu.be/2XJmdjaagmg

Hallo, zoals bovenstaand aangegeven heb problemen met het afstellen en mijn uitlaat.

Bijgevoegd een filmpje als ik op de vespa zit, ik rijd hier rondjes in de tuin logisch dat de snelheid dan ook niet zo hoog is. Maar het gaat om het geluid wat ik op beeld wilde hebben, dit geluid heb ik namelijk ook als ik op de weg rijd(illegaal😔).
    Ik heb geen idee waar het aan ligt maar zelf denk ik aan mijn benzine toevoer of iets dergelijks.

Als ik op de weg rijdt ga ik heel lang op lage snelheid, en dan na een hele lang tijd( echt heel lang) kom ik pas op hoge snelheid maar voor mijn gevoel is dit niet gebruikelijk. Ik zal morgen een filmpje bij voegen dat als ik vanuit stilstand weg rijd tot hoge snelheid. Wegrijden gaat snel en op top gaat snel maar precies na het wegrijden merk ik dat het niet perfect gaat.

Hierboven ook een foto van mijn bougie, zwart. Zoals aanbevolen terug gegaan naar sproeier 56 maar voor mijn gevoel gaat het hierom veel slechter, maar bougie is nu wel koffiebruin. Kom van sproeier 58 met zwarte bougie. Op top merk ik dat hij wel nog door wil trekken maar daar heb ik de setup niet voor daarom vindt ik het ook zo raar.

SuperSi
    Bijdrager

Stottert hij nog steeds bij vol gas zoals in het filmpje?
    Dan kan je nog een sproeier maat omlaag. Tot hij niet meer stottert.

Menke0908
    Topic starter

Nee bij vol gas niet meer, maar na iets na het wegrijden wel tot aan top stottert hij met het geluid dat je precies hoort op het filmpje. Maar als ik na 58 ga dan is mn bougie wel weer zwart zoals de foto. Dus weet niet precies wat de beste oplossing is. Want dat hij pas laat op hoge snelheid is maakt niks uit want ik rijdt toch alleen lange stukken en veel kilometers. Maar het langzame bij midden en het vervelende geluid en stotteren stoort me wel erg.

Menke0908
    Topic starter

Het gaat dan om het geluid dat je hoort vanaf 0:11

SuperSi
    Bijdrager

Heb je sproeier 54? Probeer die eens?

Menke0908
    Topic starter

Heb ik, maar ik denk juist dat hij te weinig brandstof krijgt. Of denk je dat het door de sproeier komt?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.