Welke mengverhouding brandstof voor vespa ciao

Home Forums Techniek Afstellen Welke mengverhouding brandstof voor vespa ciao

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door FL4WLESS 3 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker

Andreas Dekkers
    Topic starter

Welke mengverhouding brandstof voor vespa ciao

That_Blu_Citta
    Bijdrager

1:45 a 1:50 zit je goed bij een normale setup, wil je hoog in toeren gaan rijden of opvoeren, is 1:40 meestal de regel dacht ik

Een tevreden tweetaktroker is geen onruststoker

bryanv
    Bijdrager

1:40 is veel te vet. 1:50 is meer als genoeg, desnoods kan je met een opgevoerde setup 1:45 smeren voor de zekerheid.

Met echt goede volsynthetische olie kan je op een standaardsetup zelfs 1:60 tot 1:70 smeren.

Veel armer zou ik niet smeren maar 1:60 is zeker mogelijk.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Met echt goede volsynthetische olie kan je op een standaardsetup zelfs 1:60 tot 1:70 smeren.

Het lijkt me veel beter om de gebruiksaanwijzing aan te houden.

https://www.mlmparts.com/nl/motoraccessoires/motor-olie/2-takt-olie-vol-synthetisch.html?gclid=EAIaIQobChMI6v2P5-al4gIVDOh3Ch0I-g7wEAAYAiAAEgL8K_D_BwE

De 747 bijvoorbeeld, is namelijk een echt goede volĀ  synthetische olie en die moet 1:40 gemengd worden.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

speedbuxy
    Bijdrager

Dat verhaal op die site klopt niet helemaal.
    A747 is namelijk gemaakt van andere stoffen waardoor het bv niet tegen vorst kan en nog een paar zaken waar je om moet denken tov van een normale synthetische olie.
    Ik zou het voor onze broms niet snel aanraden.

FL4WLESS
    Bijdrager

Er was toch ook van die olie die je 1:100 kon smeren? Dacht zelfs dat er een topic voor was. Staat me iets van bij dat iemand de verkeerde olie had en toen gratis een nieuwe kreeg ofzo? Weet alleen de naam niet meer van dat spul. En is dat wat?

IJskonijn
    Bijdrager

@fl4wless Dat is Triboron. Ik weet alleen niet of het aan te raden is, want er rijden weinig mensen met dat spul en er word wat sceptisch op gereageerd

No replacement for displacement

FL4WLESS
    Bijdrager

Er komt van de winter een grote opknap beurt aan bij mijn citta, denk dat ik het spul wel ff met mn oude blokje wil testen. Maak ik tzt wel een losse topic voor aan. Mocht het blokje volledig ontploffen hebben we in iedergeval een leuk filmpje

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.