Welke gram rollertjes?

Home Forums Techniek Vario Welke gram rollertjes?

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by SuperSi 2 years, 11 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #807693

    Daniel
    Topic starter
    Berichten: 72

    Hoi ik ben bezig met het afstellen van mijn vario op  mijn ciao

    ik vroeg mij af welke gram rollers ik moet zitten?

    Setup:
    speed engine
    65 dr evo
    race krukas
    16mm
    Gianelliu city power

    Malossi voorvario
    100mm achterkoppeling
    groene trekveertjes
    geel drukveer
    vertanding 1:10,5

    Gr Daniel

    #807697

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Dat is niet op voorhand precies te zeggen, maar bij benadering zal je setup het meeste vermogen bij 6500rpm afgeven. Probeer met de gewichten de afstelling zo te zetten dat je rond dit toerental zit.
    Je gewichten zullen met deze drukveer rond de 7 gram zitten, maar ik zal eens proberen een drukveer Polini zilver/grijs of wit te monteren en dan je gewichten rond de 5,5 á 6 gram.

    #810047

    Daniel
    Topic starter
    Berichten: 72

    Na een tijd met deze setup gereden te hebben. ben ik nu veranderd van uitlaat naar een polini top one. Nu is alleen mijn vraag weer welke rolletjes en drukveer heb ik nog?. heb zelf al geprobeerd met 6 gram rollers en polini blauwe drukveer. Maar volgens mij zit ik niet goed. blijft bij het begin hang en komt pas na een tijd echt vooruit.

    hopelijk kan Martino mij weer helpen of iemand anders!
    super bedankt alvast,

    #810063

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    De top one zal wat hoog toeriger lopen en daar moet je ook je rollers op aanpassen.
    Iets lichtere rollen dan bij de citypower monteren gok ik.
    Maar vooral testen en proef rijden, voelen en luisteren bij welk toerental je brommer het hardst trekt en dat proberen te benaderen met je rollen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.