Weer eens wat vragen van mij!

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Weer eens wat vragen van mij!

This topic contains 8 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Raal 17 years geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker

ciao4ever
    Topic starter

ik heb weer eens wat vragen:

1. Hoe polijst je?(polijsten is toch gewoon glad maken)
    2. Als er roest op spaakvelgen zit hoe kan ik dat mooi weghalen.
    3. hoeveel BAR moeten de banden van een brommer
    4. hoe ken je je blok beter laten koelen(dus dat er meer wind opkomt)
    5. je heb brom en snorklok, zijn dat gewoon al die tandwielen in achterwiel ofzo
    6. ik heb nieuwe proma city power(en een tijdje terug ook een nieuwe standaard uitlaat) gekocht maar ze gingen beide na een paar maanden al roesten en het wordt steeds erger. wat kan ik hier tegen doen?
    7. Wrm hebben sommige een buis tussen hun frame? is dat een heel oud model ofzo?
    8. Kan je ook zelf zo een buis tussen je frame maken> zoja hoe?
    9. als ik me 12.7 uitboor presteert hij dan beter dan 12.10 caborateur?
    10. Ik had toen ik me ciao kocht een krukas erbij gekregen maar die was wat verroest. kan ik die krukas nog ontroesten ofzo en dan gebruiken?
    11. hoe zie je of je een std krukas in je handen heb of een of ander snel type?
    12. moet er een rubberen dop op vliegwiel? Ken je die loskopen die doppen?

Raal
    Bijdrager

1. met een polijst kopje en polijst pasta
    2. Kun je met een staalsponsje doen en ev. met wat olie
    3. 3 bar(weet niet zkr of het klopt maar dat las ik op een site en heb zelf ook 3 bar en heb er geen problemen mee gehad
    4. Dat zal moeilijk gaan, je kunt je wel een watergekoeld kopje halen met radiator (ik weet er nog een nieuw uit te halen)
    5. Ja, brom klok heeft maar 1 groot en een klein tandwiel en een snor klok heeft een soort vertraging en heeft ook 4 tandwielen
    6. Blanke lak opspuiten
    7. Nee, wordt er zelf tussen gelast, dit is voor een betere wegligging (met jouw setup hoeft dat niet)
    8. Ja, gewoon lassen :p
    9. Ik raad het je af om een carburateur uit te boren omdat het oppervlak dan ruw wordt enzo. dan kun je beter een 13/13 of een 12/10 kopen want zo duur zijn die niet(15 euro 2dehands ongeveer)
    10. Mischien eens een nachtje in de benzine leggen, en dan poetsen (een beetje roest maakt voor de prestaties niet veel uit, die gaat er zelf na een tijdje rijden vanaf)
    11. De ‘inhammen’ van een racekrukas zijn gepolijst en langer, het big end ziet er steviger uit en er staat geen piaggio teken op maar MEESTAL dus niet altijd een merk op
    12. Ik zou het maar wel doen ja, want anders sta je na een weekje of drie stil met een kapotte ontsteking (heb er ervaring mee :p) en die zijn gewoon te koop bij de brommerboer

hoi
    Bijdrager

hoe moet je de voorvork van een vespa ciao vervangen???

Franz
    Bijdrager

je moet alles los draaien wat er los te draaien valt.
    en boven op het stuur is een lange schroef die draai je ongeveer 1 cm er er uit.
    dan klop gewoon met de hamer er op en dan komt het stuur van zelf los normaal gezien.

Miesmaster
    Bijdrager

ciao4ever:

Raal:
    12. Ik zou het maar wel doen ja, want anders sta je na een weekje of drie stil met een kapotte ontsteking (heb er ervaring mee ) en die zijn gewoon te koop bij de brommerboer

Ik rijd al 7 maanden zonder rubberen dop

Raal
    Bijdrager

dan heb je geluk 🙂

Vespaflappie
    Bijdrager

Miesmaster :
    ciao4ever:

Raal:
    12. Ik zou het maar wel doen ja, want anders sta je na een weekje of drie stil met een kapotte ontsteking (heb er ervaring mee ) en die zijn gewoon te koop bij de brommerboer

Ik rijd al 7 maanden zonder rubberen dop

Ik rijd al 6 maanden met ene gladde achterband maar dat is ook niet slim..Het hoeft maar 1x fout te gaan..Duw gewoon die dop erop, et zit er niet voor niks….tis tog geen moeite?

Miesmaster
    Bijdrager

weet ik maar wou alleen ff meededelen dat ie er niet altijd na 3 weken mee stopt

Raal
    Bijdrager

maar het is en blijft niet gezond voor je ontsteking omdat er dan troep en vocht in komt :wink

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.