This topic contains 53 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by Enzo 16 years, 8 months geleden.
-
Gebruiker
-
2 juli 2007 om 15:25 #194374
N!CKsdat is kut jah:(
jammer dat je nu een nieuw cartertje moet kopen:(2 juli 2007 om 15:31 #194375Haha, niezen ๐ Misschien heb ik nog wel een cartertje voor je liggen. Heb je Cp of electronische ontsteking?
Dan zal ik eens kijken.Groetjes,
TomPS: ben ook van Belgiรซ
2 juli 2007 om 16:04 #194376of je haalt heel je spruitstuk weg (dmv boren of dremelen o.i.d), boort 2 gaten (niet doorboren) tapt er schroefdraad in, en zet een polini speed engine spruitstuk erop
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3387
dit is wel wat werk maar als je een beetje handig bent is dit een goedkopere oplossing
succes
edit: ik kom er nu achter dat dit niet werkt omdat een orgineel carter niet zon groot oppervlakte bij het spruitstuk heeft:con
2 juli 2007 om 16:08 #194378ik heb hetzelfde probleem met een stel carters van mij. ik zit iets te bedenken voor een afneembaar spruitstuk zoals op een speedengine zit. ik wou alles opvullen met epoxsyhars en daar schroefdraad in tappen voor een spruitstukje op te schroeven. ik zou zeggen wees inovatief en creatief, dan bespaar je je geld.
3 juli 2007 om 10:53 #194392ik ga later eens creatief met dat spruitstukje proberen zijn want
ik heb hier nog 3 volledige (nu niet meer) vespa ciao’s staan, ik ga daar een carter van gebruiken, en als ik nog eens geld heb koop ik nog een cartertje met cp, dan rijden ze weer alle 3.wat betalen jullie voor een compleet revisiepakket?
3 juli 2007 om 11:11 #194393bedoel je voor het motorblok met nieuwe krukaslagers en pakkingen enz?
ik betaalde daar euro voor;)3 juli 2007 om 11:39 #194394ik bedoel gewoon de 2 lagers, de platte ringetjes, de keerring en de pakking.
en jij betaalde daar “euro” :-s voor?3 juli 2007 om 11:56 #194395zo’n 12 tot 15 euro ๐
3 juli 2007 om 13:50 #194396Helemaal rechts op de foto zeeer voorzichtig zijn met vijlen / fresen, het is daar nogal dun !
Voor de rest is alles prima wat je aangeeft, gewoon lekker diep doortrekken:)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno3 juli 2007 om 13:53 #194397
N!CKsrechts moet je opletten, heb ik ook een keer gehad dat ik erdoor ben gegaan.
voor de rest ziet er het goed3 juli 2007 om 15:36 #194398Zonde van die inlaat… Mooie setup heb je wel (Y)
3 juli 2007 om 16:52 #194399Ik heb nog een contactpuntcarter liggen.Is zelf al gefreesd voor er een dikke cilinder op te monteren.
Lagers & keerringen+dichtingen heb ik ook in stock.
Laat maar weten als je wat nodig hebt.
15 euro ben je kwijt voor de lagers & de rest.4 juli 2007 om 02:14 #194400ik heb vandaag nr de dichtsbijzijnde dealer gebeld.
lagers: 7.18 euro stuk
oliekeerring: 2 euro stuk
dunne ringen: 1.60 euro stuk
carterpakking: 1.60 stuk
ik ga dus halen wat ik nodig heb ๐
ik ga eerst proberen oefenen op mijn kapotte carter om dit te frezen, ik post hier de foto, jullie zeggen of het goed is en wat kan verbeteren, dan doe ik dat op mijn goede carter zodat ik een goed carter heb ๐
ik laat zeker nog iets weten4 juli 2007 om 02:15 #194401ahja, nog iets ๐
is het de moeite dat ik aan mijn krukas ook iets doe? of blijf ik daar beter af?
en welke sproeier/luchtfilter denken jullie?(ongeveer)4 juli 2007 om 07:30 #194402
N!CKsik zou ronde sproeier 62/63 gaan zitten, met originele filter is ook goed te rijden, maar geef mij maar liever de malossi of polini:D
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.