Wat is de snelste manier om een Vespa Si in een stationwagen te krijgen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Wat is de snelste manier om een Vespa Si in een stationwagen te krijgen

This topic contains 36 reacties, has 15 deelnemers, and was last updated by Shark 3 years, 4 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
  • #803936

    Menke0908
    Bijdrager
    Berichten: 71

    Hallo, wij hebben thuis een volkswagen passat met beschikbare lengte van 205 cm en een breedte van de klep van 93 cm. Ik verwacht dat je je eigen auto onderschat en dat het makkelijk gaat passen en anders alleen het stuur een mogelijk opstakel zal vormen. Zoals aangegeven bereid je voor op het ergst, voor de zekerheid zou ik een deken of oude handoek meenemen voor op de drempel van de kofferbak sluiting aangezien je hem toch in je eentje moet tillen en natuurlijk geen krassen wil hebben.

    #803937

    Menke0908
    Bijdrager
    Berichten: 71

    Bij ons passen de ciao’s er met gemak in btw.

    #803940

    Peter-77
    Bijdrager
    Berichten: 41

    Ik heb gelukkig nooit dat probleem dat iets niet past.😜

    5D4E476E-3F9E-4254-A30F-1B625C03833C

    #803941

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    :mrgreen:

    #803942

    Robin_Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 402

    Maar wij houden nog wat geld over voor de brommers, al die diesel die je moet betalen voor dat bakbeest
    😛

    #803946

    Peter-77
    Bijdrager
    Berichten: 41

    Haha dat valt wel mee .
    er ligt een gas tank in 200 liter en ik rij 1:5 met deze combinatie.
    en gelukkig is de vespa hobby niet zo duur 🤣

    #803980

    Shark
    Topic starter
    Berichten: 474

    Nou dat viel reuze mee. De hoge instap + mijn vrees dat ik iets zou beschadigen, maakte me als snel duidelijk dat ik het makkelijkste de brommer even moest demonteren.

    Allereerst het rechter kapje eraf om de benzine te kunnen aftappen. Ik had een langer brandstofslangetje meegenomen en een lege jerrycan.

    Daarna de koplamp eraf zodat ik de vier bouten makkelijker kon bereiken om het stuur om te kunnen klappen. Ik denk dat ie er dan al in had gepast, maar zoals gezegd durfde ik dat niet aan.

    Toen de trappertjes eraf, linkerkapje los. kabelgootje los. Achterrem losgekoppeld, evenals decompressie- en gaskabel.
    Vervolgens de achterbrugbout eruit en de onderste bouten van de schokdempers los.
    Hij bungelt dan alleen nog aan de draadjes van het licht en de massakabel.

    En dan kan de brommer er met veel gemak in op 100 manieren. Het aftappen duurde het langst van alles.

    Bedankt voor het meedenken. De brommer staat nu hier bij mij in de schuur 🙂

    laadklep2

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.