Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

This topic contains 2,184 reacties, has 284 deelnemers, and was last updated by TheCauwie 6 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,951 tot 1,965 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
  • #120173

    criminalmindz
    Donateur
    Berichten: 703

    Probleem gevonden, keering is eruit geschoten, kwam er ook achter dat de koppelingsring verkeerd om gemonteerd zat.

    Passing lijkt me nog goed:

    De keering zelf:

    Nieuwe keering kopen of deze gewoon weer terug monteren?

    #120174

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    Voor die paar cent gewoon een nieuwe kopen, als je morgenvroeg meteen moet rijden zou ik het gokje wagen om hem terug te monteren.

    #120176

    DrZapper
    Bijdrager
    Berichten: 31

    Lennaert :
    @DrZapper,

    Mooi schoon hoor ;)!
    Zou nog wel even de vliegwielkap boutjes iets inkorten want zo steken ze wel erg uit (en een cilinder koelkapje plaatsen).

    Bedankt!
    Vliegwielkap komt er nog weer op die had ik eraf voor de schoonmaak ๐Ÿ˜‰ Dan steken die bouten niet meer zo uit.
    Cilinder koelkapje ga ik nog even regelen :thumb

    #117322

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Gisteren de poelie 80 vervangen door de 70, de Sito+ vervangen door de Gianelli Fire en opnieuw afgesteld. Nu weet ik ook waarom hij elke keer bijna vastliep op de Limbo tour als ik hem op top bracht. Ik had er maar een 62 sproeier inzitten! ๐Ÿ˜ฎ

    Verder heb ik vandaag de zwarte malossi veertjes in mijn koppeling vervangen door de gelen omdat de koppeling vreselijk slipte met de strakkere malossi veertjes bij het wegrijden door de zwaardere poelie.

    Iig, inplaats van 4 omhoog te gaan met de Fire heb ik er nu een 68 in gezet en dat loopt goed. Wel maar 73 op top, maar ik denk dat dat komt omdat de cilinder “lui” is geworden omdat ik hem altijd maar op 52 km/u heb gehouden omdat hij daarboven overtoeren maakte met de 80 poelie. Hij rijd nu in iedergeval lekkerder 70 met de Fire dan 55-60 met de 80 poelie en Sito+. ๐Ÿ˜€ Optrekken vanuit stilstand is alleen wel vreselijk slecht, maarja, je kan niet alles hebben. Misschien dat ik binnenkort eens naar een andere uitlaat ga kijken.

    #120241

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik heb een zij standaard en een lekke band.
    Dus vandaag “even” een mallossie standaard gemaakt.:rules

    #120242

    jeffreykruize
    Bijdrager
    Berichten: 329

    Lamp gemonteerd.

    #120246

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    @jeff wat is dat voor een autotje wat daar in de kast ligt?

    gisteren even een blokje klaar gemaakt voor een kennis van me, blok zag er nog zeer goed uit.
    wel even de inlaat schoon gemaakt, er zaten flink wat randjes en zo in, dus die zijn er nu uit ๐Ÿ˜€

    ook even de cilinder wat aangepast, komt hij tenminste de berg op ๐Ÿ˜€

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #120247

    jeffreykruize
    Bijdrager
    Berichten: 329

    @ritze,
    Dat is de fg marder van mijn vader.
    26cc 2tact motor.
    Deze weegt +-14kg en i’s rond de 75cm lang.

    Zelf heb ik een 29cc Hpi Baja 80cm lang en met een iets lager gewicht van 11,5kg.
    Beide goed voor snelheden van 70km/u over zand, gras etc.

    #120249

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Vandaag even een bromklok op mijn snor gezet. Ik had eerst snorklok met poeli 80 daar reden we met z,n tweeรซn 50km op de gps. En we trokken bij het stoplicht elke bromscooter er uit.

    Ik dacht dus wat trekkracht in te ruilen voor snelheid en lekker toeren met een laag toerental.
    Maar nog steeds fors optrekken en Jezus wat rijd dat ding hard.
    En dan te bedenken dat ik nog een leovice hand made heb liggen en een variosetje met polinie speedcontrol.
    Ik denk dat ik de stratenmakers heel wat werk ga bezorgen

    Vanavond maar even poelie 95 er op, kijken of hij wat langzamer wil, want dit word wel een erg hoge bekeuring op de rollerbank.
    En even een nieuwe v snaar monteren want deze is al aan vlarden.

    #120250

    ! Joor !

    na de upgrade van 41mm ar naar 43mm dr kwam ik niet meer boven de 50 uit.
    ik vermoede al wel dat mn uitlaat de begrensende factor was, maar op de 41mm deed die het wel erg leuk en liet die ook erg veel toeren door.
    nu zag ik op mp een ander uitlaatje te koop voor niet te veel geld.
    wat een verschil was dat zeg.
    met de 41mm haalde ik krap de 70 km/h met poelie 65
    nu met dr en poelie 80 haalde ik de 70 met gemak.

    nu vind ik dat hij eigenlijk nog net te weinig power heeft om de VCT mee te rijden dus ga ik het nu een se ombouwen naar kick se en er dan een 16 mm carb op zetten. ik vraag me af hoe dat gaat rijden.
    hopelijk niet achteraan bij de VCT ๐Ÿ˜‰

    #120251

    JariV
    Bijdrager
    Berichten: 268

    Eindelijk dop 32 gevonden en dus mijn achterkoppeling uitelkaar kunnen halen, gele drukveer erin; ben ik mn setje trekveertjes kwijt.

    Nu dus bij mijn volgende bestelling weer 15 euro naar die prutveertjes dan kan mn koppeling weer in elkaar.

    Straks komt ook mijn nieuwe achterbrug en dan kan ik die vast gaan opbouwen met het plini kickblokje. Dan gelijk kijken hoe ik de beugel voor mijn handmade straight ga fixen, want die mis ik helaas.

    #120252

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    ! Joor ! :
    na de upgrade van 41mm ar naar 43mm dr kwam ik niet meer boven de 50 uit.
    ik vermoede al wel dat mn uitlaat de begrensende factor was, maar op de 41mm deed die het wel erg leuk en liet die ook erg veel toeren door.
    nu zag ik op mp een ander uitlaatje te koop voor niet te veel geld.
    wat een verschil was dat zeg.
    met de 41mm haalde ik krap de 70 km/h met poelie 65
    nu met dr en poelie 80 haalde ik de 70 met gemak.

    nu vind ik dat hij eigenlijk nog net te weinig power heeft om de VCT mee te rijden dus ga ik het nu een se ombouwen naar kick se en er dan een 16 mm carb op zetten. ik vraag me af hoe dat gaat rijden.
    hopelijk niet achteraan bij de VCT ๐Ÿ˜‰

    Achteraan rijden is best relax hoor ๐Ÿ˜‰ Ik gok dat mijn bravo ook maar rond de 60-65 km/h gaat halen.

    #119953

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Kickstart Malossi reedvalve blokje klaar voor de Brandweer. 8)

    Erwin heeft zelf alvast bekeken of alles in het sub-frame past. :thumb

    TICKLING BARN
    #119883

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Ziet er goed uit Crullie, is er van binnen nog wat bewerkt?

    Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

    #120008

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Alleen de uitlaatpoort wat breder weg gezet voor meer koppel, het is een tour blokje die lekker met gemak mee komt.
    Denk dat het wel fijn loopt met de nieuwe 46,5mm malossi cilinder en kop, flinke compressie :thumb eerst maar eens afstellen/inrijden en dat weten we meer hoe het loopt.

    TICKLING BARN
15 berichten aan het bekijken - 1,951 tot 1,965 (van in totaal 2,185)

Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.