Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

This topic contains 2,184 reacties, has 284 deelnemers, and was last updated by TheCauwie 6 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,666 tot 1,680 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
  • #116371

    TsCiao
    Bijdrager
    Berichten: 32

    Led strip’s geplaatst op kappen



    #116376

    MarcoS
    Donateur
    Berichten: 500

    @ TsCiao
    Geinig πŸ˜‰ en geeft aardig wat licht of lijkt dat zo?

    #116377

    TsCiao
    Bijdrager
    Berichten: 32

    MarcoS :
    @ TsCiao
    Geinig πŸ˜‰ en geeft aardig wat licht of lijkt dat zo?

    Ja geeft best veel licht ! 2 X 12v 15w

    #116378

    SpeedyVespa
    Donateur
    Berichten: 1102

    blokje, gemonteerd, halve straat rond gerent, slaat ie aan vliegt er vandoor en lig met brom en al in de sloot:|:con
    Gaskabel iets langer gemaakt, blokje goed afgesteld.
    Ook nog me oude 50 cc DR getuned.

    #116388

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Carter setje van Florian overgenomen, bestelling van JMPB binnen, bij de lokale brommer boer contactpunten en condensator gehaald, en als klap op de vuurpijl zit er een Pinasco vliegwiel in, en dit geeft me toch een lekkere gasreactie:thumb.

    Picca’s:

    Carter setje

    Pretpakket

    lekker bakken

    Ontsteking monteren

    Het resultaat

    #116389

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Het verschil tussen een Pinasco cp vliegwiel en licht origineel vliegwiel is al niet zo heel groot, maar waar ik wel rekening mee zal houden is dat Pinasco wieltjes voor volle wangen of half volle wangen zijn gebalanceerd. Bij gebruik op een normale of racekrukas zal je vaak meer onbalans en veel trillen ondervinden. Daarom zal ik een normaal cp wieltje gebruiken welke eventueel afgedraait zodat je nog lichter als het Pinasco wiel kunt gaan. Dit omdat je toch een betrouwbaar blok wilde samen stellen.

    #116086

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Martino, bedankt voor de tips!, maar ik vind t zelf heerlijk rijden en laat hem eronder zitten:d, misschien eigenwijs maar het blokje loopt er heel mooi op!

    #116433

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Voor de eerste keer in mijn 30 jaar ervaring met de citta’s tijdens het rijden dat mijn v-snaar is geklapt πŸ˜›
    Ik dacht eerst dat mijn vliegwielspie geknapt was maar dat was dus niet zo πŸ˜‰

    Dus na 10jaar trouwe dienst heeft hij de geest gegeven :lol

    Gelijk een verse erop zo die kan weer tien jaar mee (y)

    Hier nog een kleine foto van het snaartje πŸ˜‰

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #116593

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Vandaag na een pauze van dik 1,5 jaar verder gegaan met mijn zelfbouw zij-inlaat.

    Het adaptorplaatje moet allemaal nog wat breder en dieper gemaakt worden. Ziet er nu allemaal nog te iel en te klein uit.

    Zit nog wel te twijfelen of ik nu een keerring ga monteren of niet. In principe sluit het membraan straks alles af. Zonder de keerring kan ik nog een gat boren in de krukas zodat er nog meer mengsel in het blok komt.

    Ik heb als basis een mooi elektronisch carter waarvan het hele inlaatvlak van bewerkt is en dus niet meer afsluit. Ideaal voor dit project dus:thumb

    Morgen alles nog even groter maken en dan afwerken;)

    #116594

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Ik ben vandaag ook nog druk geweest, met enkele carters op te knappen!




    Van links naar rechts

    -Electrische carter
    -speedengine
    -berini kinitec
    -contact punt carter

    #116597

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    @florian
    Zou de keer ring er mooi uit laten word het lager ook meteen goed gesmeerd:lol

    citta-ciao12
    Das een leuk en shiny setje carters voor op de plank:thumb

    #116598

    r32
    Bijdrager
    Berichten: 574

    Blok geheel gereviseerd mbv mooi origineel warmhoud plaatje van skf ( geleend van werk )

    Toen test rit van 20 km , ik had een iets zwetende voetpakking , weer blokje gedemonteerd

    Cilinder verwijderd en de tapeindes en zuiger en toen cartervoet gevlakt .

    BLijkt dat als je het blok wat je reviseert en origineel toch bij elkaar hoort na revisie
    Toch niet helemaal zo vlak is zoals van de fabriek.

    WAs wel maar een klein beetje scheef, met waterproof schuurvel 60 geplakt op werkbank gevlakt
    En met zwart krijt gecontroleerd.

    Eigenlijk zou je als beide carter helften warm zijn een cilinder en kop moeten monteren
    En dan pas de carter boutjes moeten aandraaien.

    #116599

    JoeriH
    Bijdrager
    Berichten: 534

    Kijk je wel uit dat je werkbank helemaal vlak is?

    #41512

    r32
    Bijdrager
    Berichten: 574

    Ja,

    Heb een rvs plaat van 2 mm op een oud recht dik keukenblok vastgezet.

    Werkt prima.

    Groet R32

    #116540

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    Alvast de Ninja uit de verpakking gehaald.
    Echter, waar monteer ik best de veer aan vast? Deze veren zien er me niet al te polyvalent uit en bijgevolg vrij stug. Ik heb het gevoel dat ze snel zal(kan) breken. Daarom, heeft er iemand wat ervaring met de montage van de standaard veer die er wordt bijgeleverd? Wil deze niet kapotmaken, aangezien Ninja niet meer bestaat… Het is maar een veer, I know…

15 berichten aan het bekijken - 1,666 tot 1,680 (van in totaal 2,185)

Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.