Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

This topic contains 2,184 reacties, has 284 deelnemers, and was last updated by TheCauwie 6 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,651 tot 1,665 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
  • #82937

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Watergekoelde eurocilindro set gemonteerd, maar lekte..Toen de kop uit elkaar gehaald en een opmaat geknipte pakking erop gedaan, gemonteerd maar lekte nog steeds..
    En de imitatie calibrate van frankp overgenomen naar een lasser gebracht, die ik maandag weer op kan halen:).

    #115394

    Vliegwielspie
    Bijdrager
    Berichten: 46

    Tja wat heb ik vandaag eigenlijk niet gedaaan:?



    #92476

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Vliegwielspie :

    Die rode zonder bagage drager ziet er sexy uit:thumb

    #103688

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Die groene van jou is exact het zelfde als mijne =)=)

    #87855

    Flippo
    Donateur
    Berichten: 514

    @ ttr-ciao, ik denk dat je je v-snaar wel een beetje strakker mag zetten!

    Verder heb ik afgelopen paar dagen mijn Creco blokje weer in elkaar gezet en na het lezen van Buxy z’n perso mijn brom kruk in de se maar eens gewisseld voor een snor om te kijken hoe het loopt!

    #116290

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    van t weekend ben ik bezig geweest met mijn nieuwe aanwinst, de 47Deps.

    Ik wist al dat hij wat werk nodig had, onder andere ook werk wat ik zelf niet kan doen (honen). maar het ding uiterlijk opknappen kan ik dan wel prima.

    zo kreeg ik hem binnen:

    zoals je ziet is hij half gestraald, en wat roestig. Ook was er wat aan gebeund, in de uitlaatpoort zag je sporen van een dremel. Uiteindelijk aardig roest-vrij gekregen met een grof schuurbandje, en later nog met een matje scotch-brite.

    Uitlaatpoort ook eventjes opgepoetst met scotch-brite + remmenreiniger, zodat al het aangekoekte kool makkelijk weg te halen was:

    Naast de DR70evo van @jonny10, lichtelijk aangepast:

    En omdat ik de roest toch niet helemaal weg kreeg, vond ik het geen gezicht om de cilinder grijs/bruin te laten.
    Afgeplakt en weer mooi mat zwart gespoten. de cilinder word nog gevlakt.

    zuiger in overmaat 47.4 is onderweg naar mij toe, voor net geen 25 euro!:)

    #116292

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Mooi werk Niek, ziet er keurig uit:thumb

    #116293

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    niek1992 :

    Netjes geworden:thumb zelfs de vrouw op tv word er vrolijk van:lol
    Maar blijft op het oog net een 4takt kit met poorten zo zonder echte voet spoelers.

    #116294

    Joris
    Bijdrager
    Berichten: 837

    Mooi gedaan! 2 rondjes rijden en de cilinder is weer zo vettig als vanouds:lol:D

    Had nog een nieuw Creco kitje liggen die ik graag eens wilde bewerken en testen op mijn DR evo aangepaste blok..
    Heb de boosters doorgeprikt en de mainpoorten in het hemd wat netter passend gemaakt. Uitlaatpoort heb ik nog niets aan gedaan maar dat wil ik na een tijdje ook nog wel eens proberen.

    Helaas klemde de zuiger wel een beetje aan de voetkant van het hemd.. Ik heb hem ietsjes opgehoond en de zuiger ook aangepast. Had eerst de 43mm Kit racing eronder liggen maar na 4 lekke voetpakkingen was de lol er wel een beetje vanaf.. Heb het idee dat die cilinder niet meer 100 procent vlak is bij de voet.

    Rijd weer lekker zo’n Creco! Ben benieuwd hoelang hij dit keer meegaat, moet alleen nog even de decompressiestift nog een keer inslijpen omdat hij daar heel lichtjes lekt:thumb

    #116298

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Pinasco vliegwiel weer netjes gemaakt, en voorzien van een nieuwe laagje hitte bestendig zwart

    Tevens ben ik bezig met een zeer net blokje aan’t bouwen, alles gloednieuw tot er met de moertjes aan toe.
    Een zeer nette snor krukasje gekocht en opgeknapt/gepolijst, spiebaan is 100%, en de lagerpassing en tapdraad is helemaal goed.
    Lijkt net of de fabriek’s sporen er nog in zitten.







    #116348

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    @citta-ciao12

    ik zou de plastic kap nog even wat verder afdraaien, en het resterende plastic vastzetten met 3 verzonken imbusjes. zoals de meeste mensen hier met pinasco vliegwieltjes doen!:thumb

    Ik denk namelijk dat hij misschien zo wel alsnog los scheurt, doordat het ‘gat’ niet gelijk is.

    #116349

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Waar zou ik die inbusje moet plaatsen dan?

    #116350

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    op het stuk waar het vliegwiel schuin afloopt. als je de perso’s van Hansieb, of tonni doorspit zal je wel een paar foto’s vinden.

    #116352

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Kan niks vinden?

    #116355

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825
15 berichten aan het bekijken - 1,651 tot 1,665 (van in totaal 2,185)

Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.