Wat heb je vandaag geklust? Deel 2

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust? Deel 2

Dit onderwerp bevat 261 reacties, heeft 47 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Schuhmie 1 maand, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 262)
  • Gebruiker

Crullie
    Donateur

Prachtige uitlaatjes :thumb

Maar het sommetje om de inkepingen van een bochtje te bereken zodat de radius precies goed uit komt en ook nog eens niet overlapt en genoeg ruimte overhoud om dicht te kunnen lassen is meer dan TOP !!!
    Verryyyyy Stronk :thumb
    va7t0udadt3eyyb0dro5509fpcpn2cl8

TICKLING BARN

ktmgek
    Bijdrager

@crullie

Ik heb er uiteindelijk toch voor gekozen om rvs bochten te gebruiken in plaats van de gezette bocht.
    Dit ivm betere doorstroming.

ktmgek
    Bijdrager

Vandaag heb ik de 22mm rvs uitlaat voor de vespa van mijn vrouw verder afgemaakt.
    Deze zit op een speedengine met 13mm carb, en de 46mm pinasco 5 taps.20190413_15290320190413_152853

Trekt als een beer en loopt mooi 50/55.
    En ook een super mooi geluid.

ktmgek
    Bijdrager

Hierbij het filmpje met het geluid van de rvs uitlaat, van de herlings ciao.

ktmgek
    Bijdrager

En van de 22mm pinasco 46mm.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Bedankt voor de filmpjes :thumb
    Dat zijn hele leuke brommers geworden.en vooral de Herlings geeft lekkere klappen. Ik hoop hem eens in het echt te zien.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

ktmgek
    Bijdrager

@zevenenergie

Ik moet echt eens een keer naar een van de meetings komen.
    Kan ik ook meteen de verstappen ciao meenemen.
    Of je moet gewoon een keer komen kijken.
    Dat kan ook.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik probeer deze zomer naar de VCT meeting te komen, dat zou dan ook gelijk mijn eerste meeting worden.
    Ik meen dat er dan ook een barbecue is 😛
    Je woon zo,n 300km van mij vandaan dus dat zal hem niet worden. Ik stuur wel een ansicht kaart 😀

Klik hier.

That_Blu_Citta
    Bijdrager

Vandaag mn nieuwe blok gemonteerd, bestaande uit origineel piaggio carter (marktplaats) piaggio kop (marktplaats) china cilinderkit, vliegwiel (uiteraard marktplaats) een dellortho 13-13 carb die ik nog had liggen en een nieuwe dmp krukas. Oftewel rond de 100 euro alles bij elkaar verzameld en het werkt nog ook!
    Heb nu wel iets raars: met sproeier 58 heb ik rond de 25 kmh een rare dip als ik dan gas geef… Maar de bougie kleurt wel mooi bruin. Toch maar n grotere sproeier monteren?

Een tevreden tweetaktroker is geen onruststoker

Wilk1985
    Moderator

Vandaag mn nieuwe blok gemonteerd, bestaande uit origineel piaggio carter (marktplaats) piaggio kop (marktplaats) china cilinderkit, vliegwiel (uiteraard marktplaats) een dellortho 13-13 carb die ik nog had liggen en een nieuwe dmp krukas. Oftewel rond de 100 euro alles bij elkaar verzameld en het werkt nog ook! Heb nu wel iets raars: met sproeier 58 heb ik rond de 25 kmh een rare dip als ik dan gas geef… Maar de bougie kleurt wel mooi bruin. Toch maar n grotere sproeier monteren?

Zonder dat we weten met welk luchtfilter je rijdt valt hier sowieso niets nuttigs over te zeggen, stel je vraag eens hier:

Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

En vermeld er dan je complete setup even bij.

Simon78
    Bijdrager

Vandaag heb ik;

– probleem met voorvork opgelost (veerde niet)
    – Achterspatbord gemonteerd
    – Bobine geplaatst
    – Kabelboom getrokken (nog niet aangesloten)
    – Treeplanken gemonteerd
    – Benzineslang aangesloten aan benzinekraan 😆
    – En van het mooie weer genoten

7675BC3C-1557-48D5-AF85-21E4C906899E05716CAE-4D05-4CF9-AC87-62C30E5F42513B6BA23E-4864-4935-8BAC-CAB23C61FECD

Wilk1985
    Moderator

Lekker bezig Simon, ik ben benieuwd naar je ervaringen met dat imitatie zadel. Ik heb zelf nog nooit zo’n verschrikkelijke zithouding meegemaakt als met dat zadel, maar mijn maat rijdt er al jaren mee en hij vind het ok.

Ik had zelf een nieuwtje, mijn Ciao wilde opeens niet meer laag stationair lopen. Ik heb zitten zoeken en denken maar ik kon maar niets vreemds vinden, tot ik de gasschuif er maar eens uit haalde.

60f62788-7073-4f38-a23a-76afd8e0d7fa

Dit had ik niet eerder meegemaakt 🙂

Simon78
    Bijdrager

@wilk1985 nog bedankt dat je zag dat mijn voorwiel verkeerd omzit 😳 👍🏻

Oh nou dan ben ik benieuwd als ik het niet vergeet laat ik je het weten. Ik heb zelfs 2 van die zadels besteld bij JMPB nou bleek vandaag bij het uit het plastic halen dat 1 een scheur heeft. Die zal ik dan ook terug moeten sturen 😥 blijkbaar het transport niet overleefd.

dat heb ik ook nog nooit gehad, gezien of gehoord… goed gevonden👌

zevenenergie
    Forum Goeroe

Vandaag voor member Joor een carter gerepareerd.
    we kennen allemaal het probleem…een versleten tuutje.
    Joor is een echte liefhebber en wilde het carter redden van de ondergang, vooral ook omdat het een elektronisch carter betreft.

Hier het versleten tuutje:
    IMG_1037

Hub, weg er mee:
    IMG_1042
    IMG_1046

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden:
    Het nieuwe tuutje naast het carter.
    IMG_1048

En hier zit het er in.
    IMG_1054

Zo, het carter heeft weer een lekker fris tuutje, dat vele km meegaat.
    Het is van Ergal en het zit er in geperst met een pers passing en met een speciale 2 componentenlijm vastgelijmd die tegen 300garden celsius kan. Joor is weer helemaal het heertje. 🙂
    IMG_1058

Bedankt voor de opdracht Joor :thumb

Klik hier.

Florian
    Moderator

Mooi werk weer!

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 262)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.