Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Warmloper nieuwe cilinder
This topic contains 35 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by Peter-77 3 years, 5 months geleden.
-
Gebruiker
-
31 oktober 2020 om 10:10 #803550
Je kan er ook niet altijd vanuit gaan dat een zuiger en cilinder de juiste speling hebben, ook nieuw uit de doos. Soms zijn ze nieuw al erg krap.
En als er dan meerdere kleine dingen zijn. Dan word je niet blij.
Ik zou de zuiger schoon schuren met 180 en 240 en de aluminium resten moeten uit de cilinder, anders is de kans groot dat het weer gebeurd.31 oktober 2020 om 23:39 #803569Ik zou er een sproeier 66 in draaien. Waarschijnlijk is dit te groot en begint je brommer te stotteren bij gas geven of op topsnelheid. Dan ga je afbouwen in sproeier tot het stotteren weg is. Afstellen op oor/gevoel is bijna niet te doen en een blok loopt vaak iets beter op een net te krappe sproeier, dit kan dus gevaarlijk zijn.
1 november 2020 om 10:52 #803576Oké wie kan hier wat op uit maken.
ik heb niks veranderd .
blokje blijf het zelfde 50cc avionic.
ik heb er nu sproeier 68 in .
maar de bougie kleurt niet koffie kleurig.
moet er nu een nog grotere sproeier in.
of zie ik iets over het hoofd.
zie foto en filmpje.1 november 2020 om 10:57 #8035771 november 2020 om 11:07 #803578filmpje van hoe hij loopt in vrijloop
1 november 2020 om 11:11 #803579Bougie kleur is nu aardig goed voor/tijdens het inrijden, als het na 3 tankjes benzine nog goed loopt zou ik naar sproeier 66 gaan.
Zie nog geen filmpje, wacht wel ff 😉Edit : Filmpje gezien.
Inrijden doe je rijdend voor de koele koude rijwind, zo op de bok wordt het snel warm en moet het zich te snel aanpassen aan de spelingen, beter zo koel mogelijk houden tijdens het inrijden, geef het de tijd.
Geduld is Goud in dit geval.TICKLING BARN1 november 2020 om 11:15 #803580Ziet er voor mij nog steeds uit alsof de bougie niet goed verbrand. En dus een te koude bougie. Rij je nog steeds met een 8? Ik zou deze naar een 6 veranderen en dan eens opnieuw kijken.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel1 november 2020 om 11:23 #803581Nee dit is een 6
die heb ik meteen veranderd toen je het zei.
maar wat ik vreemd vindt is dat er best wel een grote sproeier in gaat.
En de bougie toch wat wit is.
en echt 4 takken deed hij ook niet.
En nu ben ik ook niet echt bekend met dit cilinder en kan er ook weinig over vinden.1 november 2020 om 11:30 #803582@crullie
Ik kijk het nog even aan zal straks nog wel even wat kilometers maken .
daarna is de rest aan jesse om hem in te rijden.🙃
Ik ben gewoon wat te voorzichtig denk ik zo na de eerste warmloper.1 november 2020 om 11:53 #803584Zo op de foto is de neus van de bougie mooi van kleur reerug bruin, niet koffie zwart.
De rand is nog wel koffie zwart en mag wat lichter worden voor een schonere betere verbranding.
Maar voor het inrijden prima voor nu, later pas kleinere sproeier en voorzichtig gas vol open 😎TICKLING BARN1 november 2020 om 12:18 #803586Aangezien er zoo een grote sproeier in gaat heb je misschien last van valse lucht?
Je kan een deo test proberen, het liefst met wd40 of remmenreiniger vanwege de geconcentreerde straal.1 november 2020 om 12:32 #8035881 november 2020 om 13:27 #803590Ik heb net je filmpje bekeken en vind de motor daar niet spatzuiver. Klinkt toch als ergens valse lucht. Hij loopt aan de hoge kant.
Even een deo test bij het spruitstuk uitvoeren? En ook bij je voet van je cilinder? Ik verdenk toch daar. Die warmloper krijg je niet zomaar, maar met valse lucht wel.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel1 november 2020 om 14:52 #803593Ik heb de deo test gedaan
nergens vals lucht.
en na de warmloper heb ik hem uit elkaar gehaald.
en er een nieuwe voetpakking tussen gedaan.
dus dat valt niet meer te controleren.1 november 2020 om 17:42 #803598Ik rijd met dezelfde cilinder en kop en loopt erg mooi. Maar net zoals jij heb ik ook een warm-loper gehad. Dat na ook ongeveer 30 kilometer. De reden was een te kleine sproeier (52) en gescheurde voetpakking.
Nu rijd ik met:
– 13/13 carbutateur
– sproeier 60
– Malossi filter
– Bougie Champion L86C
– Proma circuit uitlaatOmdat de cilinder nog niet helemaal ingereden is is de smerig 1/40.
Tot op heden gaat het goed 😊Marko Ciao -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.