Waarom van 12/7 naar 13/13

Home Forums Techniek Opvoeren Waarom van 12/7 naar 13/13

This topic contains 5 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Tommie 7 years, 2 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #185258

    Domned
    Topic starter
    Berichten: 13

    Hallo, even een newbie-vraag. Een kennis van me heeft op een snor-Si bij een brommerzaak ongevraagd een andere carburateur gekregen. De originele 12/7 zit er niet meer op, maar een 13/13. Daarbij is de bougie nu roetig/vettig en lekt het vlotterbakje benzine. Wat kan een reden zijn voor een brommerzaak om dit aan te passen? Sneller hoefde de snorfiets niet, want daar is nooit om gevraagd. En onzuiniger lopen, is nou ook niet bepaald een voordeel… πŸ˜‰ Kan er nog een andere reden zijn om een grotere carburateur te plaatsen?

    #202501

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Domned :
    Hallo, even een newbie-vraag. Een kennis van me heeft op een snor-Si bij een brommerzaak ongevraagd een andere carburateur gekregen. De originele 12/7 zit er niet meer op, maar een 13/13. Daarbij is de bougie nu roetig/vettig en lekt het vlotterbakje benzine. Wat kan een reden zijn voor een brommerzaak om dit aan te passen? Sneller hoefde de snorfiets niet, want daar is nooit om gevraagd. En onzuiniger lopen, is nou ook niet bepaald een voordeel… πŸ˜‰ Kan er nog een andere reden zijn om een grotere carburateur te plaatsen?

    Terug gaan naar die zaak en zeggen dat je het terug veranderd eist gezien hier geen opdracht tot gegeven is (waarschijnlijk heeft hij hier wel voor mogen betalen).

    Reden zal waarschijnlijk wezen dat ze hem gesloopt hebben en snel een vervangende zochten en die 13/13 hadden liggen.
    Andere optie is ook een vals vertrouwen te kweken dat wanneer dit de brommer wat vlotter / sneller laat rijden de kennis van je weer terug zal gaan voor een nieuw beurtje elk jaar etc etc (dus geld). πŸ˜‰

    Dus gewoon terug gaan daar er geen opdracht tot gegeven was zijn zij verplicht de originele te monteren daar de overeenkomst niet nageleefd is.

    #202502

    Domned
    Topic starter
    Berichten: 13

    Lennaert :
    Terug gaan naar die zaak en zeggen dat je het terug veranderd eist gezien hier geen opdracht tot gegeven is (waarschijnlijk heeft hij hier wel voor mogen betalen).

    Reden zal waarschijnlijk wezen dat ze hem gesloopt hebben en snel een vervangende zochten en die 13/13 hadden liggen.
    Andere optie is ook een vals vertrouwen te kweken dat wanneer dit de brommer wat vlotter / sneller laat rijden de kennis van je weer terug zal gaan voor een nieuw beurtje elk jaar etc etc (dus geld). πŸ˜‰

    Dus gewoon terug gaan daar er geen opdracht tot gegeven was zijn zij verplicht de originele te monteren daar de overeenkomst niet nageleefd is.

    Jazeker, die carburateur stond wel degelijk op de rekening… Maar het is dus niet zo dat ie dan beter of makkelijker start of iets dergelijks? Hij trekt op zich goed (originele 95 poelie), maar gaat hij echt vlotter van een 13/13 als de inlaat niet groter gemaakt is? Ik ga inderdaad doorgeven dat ie teruggaat met dat ding…

    Ze hebben trouwens ook de startsegmenten uit de koppeling gehaald, dus nu moet je bij het verplaatsen van de snorfiets altijd de deco-hendel ingedrukt houden.

    #202407

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Dat zijn de start veertjes en dat zijn allemaal dingen die besproken moeten worden voor ze gaan kutten aan je brommer.
    Welke zaak was dit in welke regio?

    13/13 heeft alleen een echte toevoeging voor het geld wanneer de inlaat ook bewerkt word wat al helemaaaal uit den boze is wanneer je je brommer weg brengt voor een beurtje.

    Wat is er exact let op exact gevraagd aan de bromboer en wat is er toen besproken omtrent de brommer.

    #202888

    Domned
    Topic starter
    Berichten: 13

    Lennaert :
    Dat zijn de start veertjes en dat zijn allemaal dingen die besproken moeten worden voor ze gaan kutten aan je brommer.
    Welke zaak was dit in welke regio?

    13/13 heeft alleen een echte toevoeging voor het geld wanneer de inlaat ook bewerkt word wat al helemaaaal uit den boze is wanneer je je brommer weg brengt voor een beurtje.

    Wat is er exact let op exact gevraagd aan de bromboer en wat is er toen besproken omtrent de brommer.

    Excuus voor de late reactie. De zaak was Bromshop Heiloo, regio Alkmaar. De klacht was dat hij (vooral bij koud weer) slecht startte. Verder niks van tevoren besproken en er is ook niet gebeld dat er grote dingen aangepakt zouden worden. Maar er is dus een grotere carburateur op gezet en de startsegmentveertjes zijn verwijderd. Met als gevolg dat lopen met de brommer lastig gaat en met die ‘nieuwe’ carburateur lekt hij ineens benzine als het benzinekraantje open staat. Kraantje zelf is goed.

    #202891

    Tommie
    Bijdrager
    Berichten: 81

    PRUTSWERK.

    Teruggaan en zeggen dat de vlotter blijft hangen, daardoor lekt hij waarschijnlijk benzine, en de veertjes plus 12/7 carb terugvragen.

    Is trouwens een goed punt, om altijd je oude onderdelen terug te vragen. Bij een vervangen buitenband is dat niet nodig, maar remvoeringen, binnenbanden, motorische onderdelen wel.

    Helaas wordt je beduvelt waar je bijstaat. Teruggaan, en vragen of hij kosteloos de zaak weer in orde brengt, anders rechtshulp vragen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.