Waar zit het luchtfilter?

Home Forums Techniek Motorisch Waar zit het luchtfilter?

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Robster 2 years, 4 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #813322

    LuukADR
    Topic starter
    Berichten: 18

    Hooi!

    Ik ben nieuw op het gebied van brommers. Nu heb ik recentelijk een Vespa Ciao Mix uit 2005 (Brom) aangeschaft. Alleen is de topsnelheid rond de 40. Er zit (volgensmij) een citypower uitlaat onder, zo eentje wat eruit ziet als de originele uitlaat.

    Maar, het luchtfilter..
    Ik heb gelezen dat het luchtfilter misschien met snelheid heeft te maken. Dus ik wil eens kijken hoe deze eruit ziet en hem misschien vervangen. Maar waar kan ik deze precies vinden zonder dat ik het blok uit elkaar schroef en hem niet meer in elkaar krijg?

    Bedankt alvast!

    Gas op die lolly
    #813323

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Hoi Luuk,

    Als je het voetenplankje los haalt zit er helemaal aan het einde van je motor (richting je achterwiel) een luchtfilter.

    Als je wat sneller wilt rijden kan je je eens inlezen in opvoeren voor beginners (deze link)

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #813334

    LuukADR
    Topic starter
    Berichten: 18

    Hoi Luuk, Als je het voetenplankje los haalt zit er helemaal aan het einde van je motor (richting je achterwiel) een luchtfilter. Als je wat sneller wilt rijden kan je je eens inlezen in opvoeren voor beginners (deze link)

    Heb het inderdaad gevonden! Hoe moet ik deze los krijgen? Of moet ik dan echt het blok eruit halen?

    Gas op die lolly
    #813335

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Dat wijst voor zich, als je even wat langer
    kijkt, zie je het vanzelf.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #813338

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Ronde klem los, en klaar.
    Als het filter er niet uit wil, 3 blokbouten los en motor wat naar voren schuiven om ruimte te krijgen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.