Waar vind ik het framenummer van een Superbravo?

Home Forums Algemeen Framenummers Waar vind ik het framenummer van een Superbravo?

This topic contains 22 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by miniciao1968 11 years, 2 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
  • #175251

    miniciao1968
    Donateur
    Berichten: 575

    Als je een echte bravo oldtimer zoekt, neem dan deze:
    http://www.speurders.nl/overzicht/motoren-en-scooters/brommers-vespa/vespa-bravo-oldtimer-1973-121035323.html
    Die je nu op het oog hebt is jaren 80, deze witte met kunstoftank en kunststof bagage drager is echt zeldzaam.
    Bovendien heeft ie leuke chromen voetstepjes en een mandje…

    #173575

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Ik ben juist op zoek naar een wat nieuwere Bravo, eigenlijk zou ik liever een Superbravo hebben maar deze vindt ik ook wel aardig en ik wil die man graag helpen. Als ik hem niet neem kan Guido hem hebben voor 50 euro en anders koop ik hem gewoon en zet ik hem hier wel te koop 🙂

    Want anders ben ik bang dat hij ergens bij het oud vuil gaat belanden en dat vindt ik ook zonde!

    Die op speurders is inderdaad wel een gaaf oldtimer opknap project.

    #174478

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    Ik heb net even de Bravo (die van Wilk) onderzocht.
    Nergens iets bruikbaars gevonden, behalve bij het balhoofd.

    Daar stond onderstaand nummer:

    Is dat het Nederlandsche goedkeuringsnummer?

    #174422

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Ja dat klopt Guido dat is het goedkeuringsnummer, het framenummer staat bij mijn Bravo achteraan het voetenplankje, maar dat kon ik dus bij die van jou niet vinden toen ik ging kijken..

    #174368

    Robertez
    Bijdrager
    Berichten: 648

    Klopt, frame nummer moet op een ijzerenplaatje staan vlak boven het luchtfilter.

    #174363

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    Na de nodige research heeft inspecteur Guido het framenummer gevonden. Zoals hierboven al aangegeven bij het luchtfilter. Alleen niet op een ijzeren plaatje, maar aan het bevestigingspunt van de voetenplankjes.
    Er is nogal duidelijk DMG 11076 OM in het ijzer geponst, terwijl het framenummer daaronder nauwelijks zichtbaar was. Pas na schuren met een stukje brillo zag ik het.
    Is dit normaal of heeft iemand geprobeerd het nummer weg te maken?

    #168937

    Robertez
    Bijdrager
    Berichten: 648

    Het het bevestigingspunt van de voetenplankjes bedoelde ik inderdaad ook, kon alleen niet op een betere omschrijving komen.
    Het framenummer zou daar goed leesbaar moeten zijn, gezien er geen kabels tegenaan schuren o.i.d.
    Mogelijk dat de bromfiets overgespoten is en de vorige eigenaar dat plaatje te grof heeft geschuurd?

    #174427

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    Nou ik denk dat het bewust intensief geschuurd is. Het nummer daar pal boven is perfect zichtbaar en ook voelbaar. Of is het framenummer er later ingeslagen? Ik heb ook begrepen dat het framenummer bij bravo’s op een andere plaats met een stickers is aangegeven?

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.